2022-02-04, 22:56
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Någon som haft sex med kondom medans man varit positiv for klamydia?

Rådet är att man ska undvika att ha sex om man vet att man är positiv!

Citat:
Visste inte om att jag var positiv, tog två tester som var negativa, plotsligt positiv... hade det 4 gånger inkl avsugningar, självklart kyssar men inget slickande, såg inte nåt av att kondomen gick sonder och hoppas verkligen inte det.

Att två på varandra följande PCR-test skulle ge ett falskt negativt resultat är väldigt osannolikt om du inte haft sex mellan provtagningarna. Hur lång tid efter umgänget väntade du med att lämna prov?

I teorin kan man bli smittad av oralsex, men långsökt. Lite slidsekret som hamnade på kuken när du tog på kondomen kanske?
Citera
2022-02-05, 19:04
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Rådet är att man ska undvika att ha sex om man vet att man är positiv!

Att två på varandra följande PCR-test skulle ge ett falskt negativt resultat är väldigt osannolikt om du inte haft sex mellan provtagningarna. Hur lång tid efter umgänget väntade du med att lämna prov?

I teorin kan man bli smittad av oralsex, men långsökt. Lite slidsekret som hamnade på kuken när du tog på kondomen kanske?
Jag har inte legat med någon annan än personen jag låg med med kondom nu, eller jo, en till, och enligt henne träffade hon enbart mig, både hon och jag testade alltså negativt, samtidigt som den tredje testade positivt...
Citera
2022-02-11, 22:48
Medlem
distanss avatar
Citat:
Jag har inte legat med någon annan än personen jag låg med med kondom nu, eller jo, en till, och enligt henne träffade hon enbart mig, både hon och jag testade alltså negativt, samtidigt som den tredje testade positivt...

Okej.. Någon ljuger! Spelar egentligen inte någon roll vem det är, ät din medicin, bli frisk!
Citera
2022-02-18, 20:22
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Okej.. Någon ljuger! Spelar egentligen inte någon roll vem det är, ät din medicin, bli frisk!
Gjorde det, idag sved det till lite... en vecka efter avslutad kur, inte haft några sympton efter forrens idag då, är lite orolig att skiten typ satt sig långt upp i urinroret då jag haft klamydia en eller två for många gånger, har även svårt att svälja tabletter så antibiotikan smalt lite i munnen men fick ändå ner dom och "rensade" munnen med tungan, borde väl vara lugnt? Får testa mig om 2 veckor.
Citera
2022-02-19, 03:44
Medlem
distanss avatar
Citat:
Gjorde det, idag sved det till lite... en vecka efter avslutad kur, inte haft några sympton efter forrens idag då, är lite orolig att skiten typ satt sig långt upp i urinroret då jag haft klamydia en eller två for många gånger, har även svårt att svälja tabletter så antibiotikan smalt lite i munnen men fick ändå ner dom och "rensade" munnen med tungan, borde väl vara lugnt? Får testa mig om 2 veckor.

Att det svider lite när man kissar kan bero på en irritation i urinröret efter t ex samlag, onani eller att ollonet skavt mot kalsongerna (det sista är en personlig erfarenhet). Känslan bör gå över efter en dag eller två..

Oavsett var själva infektionen "sätter sig" har behandlingen samma effekt (gissar Doxycyklin?) på bakterierna. Och att du gurglat tabletterna lite spelar mindre roll. Kvar återstår antibiotikaresistens, men klamydia (och dess varianter) är som tur ej resistenta mot Doxycyklin (än).

Har sagt det flera gånger här i tråden: jag är ingen läkare! Jag försöker bara att med mina egna erfarenheter bryta stigmatiseringen och tabun kring STD's, lugna dom som är oroliga, få osäkra att testa sig och ingjuta mod i dom som är osäkra på va dom ska göra!

Till Pulverhonung rekommenderar jag användningen av kondom i fortsättningen! Kvarstår problemen bör du uppsöka en urolog.
Citera
2022-02-19, 13:41
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Att det svider lite när man kissar kan bero på en irritation i urinröret efter t ex samlag, onani eller att ollonet skavt mot kalsongerna (det sista är en personlig erfarenhet). Känslan bör gå över efter en dag eller två..

Oavsett var själva infektionen "sätter sig" har behandlingen samma effekt (gissar Doxycyklin?) på bakterierna. Och att du gurglat tabletterna lite spelar mindre roll. Kvar återstår antibiotikaresistens, men klamydia (och dess varianter) är som tur ej resistenta mot Doxycyklin (än).

Har sagt det flera gånger här i tråden: jag är ingen läkare! Jag försöker bara att med mina egna erfarenheter bryta stigmatiseringen och tabun kring STD's, lugna dom som är oroliga, få osäkra att testa sig och ingjuta mod i dom som är osäkra på va dom ska göra!

Till Pulverhonung rekommenderar jag användningen av kondom i fortsättningen! Kvarstår problemen bör du uppsöka en urolog.

Har du någon koll på om samma kur räcker för kvinnor som för män? Fick själv en kur på Doxycyklin 100mg 2ggr/dag under 7 dagar och undrar om det räcker för min andra fru också (hon behandlas i utlandet, inte Sverige). Läkaren skrev ut halva apoteket till henne.

Skapade en tråd om det här: (FB) Fyra typer av antibiotika mot klamydia overkill?
Citera
2022-02-25, 10:42
Medlem
Roidberts avatar
Stämmer det här?

"For this reason it’s important that you completely refrain from sexual intercourse of any kind until seven days after your medication has finished even if you use a condom."

https://yoursexualhealth.co.uk/blog/...dia-treatment/

Eller är det lugnt att ha sex (utan kondom) direkt efter behandlingen?
Citera
2022-03-04, 21:10
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Stämmer det här?

"For this reason it’s important that you completely refrain from sexual intercourse of any kind until seven days after your medication has finished even if you use a condom."

https://yoursexualhealth.co.uk/blog/...dia-treatment/

Eller är det lugnt att ha sex (utan kondom) direkt efter behandlingen?

Har du följt behandlingen anses du som frisk när den är klar och kan således ha sex igen. Givet att din partner också är klar med sin..
Citera
2022-03-04, 21:39
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Har du följt behandlingen anses du som frisk när den är klar och kan således ha sex igen. Givet att din partner också är klar med sin..

Tack för svar igen! Jag såg till att även min första fru fick antibiotika, så vi är alla klara nu, men jag bestämde mig för att vänta en vecka extra (till måndag) för att vara på den säkra sidan.
Citera
2022-04-10, 07:35
Medlem
Hej,

Någon som vet om man måste använda bank id på Dynamic Code gällande klamydia test?
Citera
2022-04-20, 05:54
Medlem
razizovs avatar
Nej.
Helt anonymt utan bank-id.

Du behöver dock uppge personnummer. Har du något så får du via dem vårdkontakt vi typ Kry. Du slipper således föreläsningar och får recept direkt.

Mycket smidigare och mer anonymt än vanliga vården. Men kostar en slant, men ibland kan kostanden vara billig sett till anonymitet
Citera
2022-07-27, 19:07
Medlem
Hej! Har problem med sveda i urinröret inga andra symtom varit på vc där det sagt st tjat inte har infektion eller något med odling minns ej ifall det var bakterier eller infektion. Har tagit hemtest idag för klamydia och gonorré… det jag undrar är finns båda dessa i behandling för engångsdos? Har haft problem med att svälja tabletter sedan unga dagar kan till och med spy efter.. hoppas det inte visar något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in