Citat:
Ursprungligen postat av
pulverhonung
Gjorde det, idag sved det till lite... en vecka efter avslutad kur, inte haft några sympton efter forrens idag då, är lite orolig att skiten typ satt sig långt upp i urinroret då jag haft klamydia en eller två for många gånger, har även svårt att svälja tabletter så antibiotikan smalt lite i munnen men fick ändå ner dom och "rensade" munnen med tungan, borde väl vara lugnt? Får testa mig om 2 veckor.
Att det svider lite när man kissar kan bero på en irritation i urinröret efter t ex samlag, onani eller att ollonet skavt mot kalsongerna (det sista är en personlig erfarenhet). Känslan bör gå över efter en dag eller två..
Oavsett var själva infektionen "sätter sig" har behandlingen samma effekt (gissar Doxycyklin?) på bakterierna. Och att du gurglat tabletterna lite spelar mindre roll. Kvar återstår antibiotikaresistens, men klamydia (och dess varianter) är som tur ej resistenta mot Doxycyklin (än).
Har sagt det flera gånger här i tråden: jag är ingen läkare! Jag försöker bara att med mina egna erfarenheter bryta stigmatiseringen och tabun kring STD's, lugna dom som är oroliga, få osäkra att testa sig och ingjuta mod i dom som är osäkra på va dom ska göra!
Till
Pulverhonung rekommenderar jag användningen av kondom i fortsättningen!

Kvarstår problemen bör du uppsöka en urolog.