Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-02, 13:58
  #589
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Om man har tillägget uBlock Origin i sin webbläsare kan detta användas för att ignorera användare:
Kod:
www.flashback.org##.post:has-text(/user3815276/)
www.flashback.org##.post:has-text(/admin/)
www.flashback.org##.post:has-text(/användarnamn/)
Alla inlägg som användaren själv har skrivit och alla inlägg där användarens namn är skrivet försvinner. Gå till inställningarna för uBlock, egna filter och lägg till en rad för varje användare som ska ignoreras.
Funkar, toppen. Jag har inte något intresse av att blockera någon men nu vet jag att det går att göra i alla fall, tack!
Citera
2018-10-02, 14:30
  #590
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Om man har tillägget uBlock Origin i sin webbläsare kan detta användas för att ignorera användare:
Kod:
www.flashback.org##.post:has-text(/user3815276/)
www.flashback.org##.post:has-text(/admin/)
www.flashback.org##.post:has-text(/användarnamn/)
Alla inlägg som användaren själv har skrivit och alla inlägg där användarens namn är skrivet försvinner. Gå till inställningarna för uBlock, egna filter och lägg till en rad för varje användare som ska ignoreras.
Men det trista är att man ska behöva mecka detta själv på alla enheter man använder (i mitt fall 5 varav två mobiler).
Citera
2018-10-17, 20:29
  #591
Medlem
Christopher.s avatar
Vad hände med ignore? Massa idioter jag vill blockera som förstör forumet.
Citera
2018-10-18, 21:55
  #592
Medlem
DreamTwisters avatar
Vill man se ett exempel på hur en tråd spammas sönder totalt av självutnämnda experter kanske (FB) Svensk mästare i fotboll misstänks för våldtäkt okt -18, är i 60-årsåldern kunde tjäna som exempel?

Ignorefunktionen behövs!
Citera
2018-10-19, 00:12
  #593
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vill man se ett exempel på hur en tråd spammas sönder totalt av självutnämnda experter kanske (FB) Svensk mästare i fotboll misstänks för våldtäkt okt -18, är i 60-årsåldern kunde tjäna som exempel?

Ignorefunktionen behövs!

Vem det rör sig om kom ju fram inom de första 100 inläggen, så jag är lite nyfiken på vad det är du är ute efter att läsa för något i den tråden - som skiljer sig från det som skrivs där nu?


admin5
Citera
2018-10-19, 00:23
  #594
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vem det rör sig om kom ju fram inom de första 100 inläggen, så jag är lite nyfiken på vad det är du är ute efter att läsa för något i den tråden - som skiljer sig från det som skrivs där nu?


admin5
Det som jag ev kunde finna av intresse, vad det vore vet jag när jag ser det, men det känns rätt ogörligt. Jag har inga problem med spekulationer men att ett litet fåtal skribenter idisslar samma visa i all oändlighet... gör det tyvärr outhärdligt att försöka följa tråden.

Hur ska jag veta vad som jag eventuellt skulle finna intressant när allting dränks av repetitiva inlägg med obefintlig substans? Kfk anyone...
Citera
2019-01-08, 07:33
  #595
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tanken är att off topic inlägg ska raderas.
När har det någonsin INTE varit tanken?

Ignoratio elenchi är ett argumentationsfel som grundar sig på ett irrelevant stödargument. Stödargumentet må vara sant, men saknar praktisk betydelse för huvudargumentet.

Citat:
I övrigt anser jag att det är väldigt diskussionshämmande att kunna stänga av valda delar av diskussionen.
De allra flesta användare upplever och tycker precis tvärtom, det är istället väldigt diskussionsfrämjande och bekvämt slippa scrolla förbi ändlösa rader av hjärndött ordsludder.

I övrigt haltar tillämpningen av KFK betänkligt.
__________________
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2019-01-08 kl. 08:19.
Citera
2019-01-08, 18:19
  #596
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
De allra flesta användare upplever och tycker precis tvärtom, det är istället väldigt diskussionsfrämjande och bekvämt slippa scrolla förbi ändlösa rader av hjärndött ordsludder.

De allra flesta? Skitsnack! Det där har du inget på fötterna för.

De allra flesta har istället hjärna nog för att just precis kunna göra detta. Läsa och ta till sig det adekvata och ignorera skiten.

Som BFC skrev här:

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Till att börja med så det som är ett problem för en enskild användare är inte nödvändigtvis ett problem för forumet som just forum. Att man inte kan ignorera andra användare, det är främst ett problem för människor som inte klarar av att låta bli att läsa inlägg från människor dom inte gillar. För oss som utan problem skrollar förbi ett inlägg som vi ser är skrivna av någon som vi anser vara en rövhatt, så spelar det ingen som helst roll att den funktionen är borta.
Citera
2019-01-13, 21:24
  #597
Medlem
FNLSs avatar
Ta tillbaka Ignorera eller moderera betydligt bättre än ni Nu gör. Vintersport har blivit helt oläsligt
Citera
2019-01-16, 00:09
  #598
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Ta tillbaka Ignorera eller moderera betydligt bättre än ni Nu gör. Vintersport har blivit helt oläsligt
Även jag vill ha tillbaka funktionen så som den en gång var. Detta för att slippa läsa inlägg av obehagliga och kriminella individer.
Citera
2019-02-17, 16:31
  #599
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tanken är att off topic inlägg ska raderas.
I övrigt anser jag att det är väldigt diskussionshämmande att kunna stänga av valda delar av diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
När har det någonsin INTE varit tanken?

Ignoratio elenchi är ett argumentationsfel som grundar sig på ett irrelevant stödargument. Stödargumentet må vara sant, men saknar praktisk betydelse för huvudargumentet.


De allra flesta användare upplever och tycker precis tvärtom, det är istället väldigt diskussionsfrämjande och bekvämt att slippa scrolla förbi ändlösa rader av hjärndött ordsludder.

I övrigt haltar tillämpningen av KFK betänkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Genom denna åtgärd slipper vi ju dessutom alla de där meningslösa inläggen av typen

"Nu sätter jag dig på ignore"

"Helt rätt, det ska jag också göra".


Hur stort intresse har trådens läsare av att veta att några skribenter sätter någon på ignore?

Erbarmligt klent och osakligt argumenterat, även här av blomvattnare, minst sagt. Hur många % av inläggen består av ovanstående jämfört med all annan skit man undslipper genom att kunna använda sig av ignorefunktionen?
Citera
2019-02-18, 10:41
  #600
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Erbarmligt klent och osakligt argumenterat, även här av blomvattnare, minst sagt. Hur många % av inläggen består av ovanstående jämfört med all annan skit man undslipper genom att kunna använda sig av ignorefunktionen?
Det där skiten är ju själva diskussionen. Om inte den duger så tycker jag det är bättre att leta upp en mer passande diskussion istället för att låtsas att diskussionen är något den inte är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback