2015-05-29, 19:56
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Tydligen var administratorns syfte med avskaffandet av funktionen att alla ska komma till tals i en debatt. Detta är en vacker men väldigt naiv tanke. Det förutsätter nämligen att alla deltagare är seriösa. Ignorera-funktionen gör mycket nytta för mig då jag ska kunna se vilka debattörer jag kan lita på och kunna beakta seriöst i debatten. Ryssland anlitar betalda forumtroll som skriver lögner och desinformation. Genom att avskaffa funktionen fylls debatterna av en massa dynga och det år svårt att hålla reda på vilka som är betalda rysstroll och vilka som är de facto svenskar. Att avskaffa ignore-funktionen är alltså att gå Rysslands ärenden.

Återigen är det dina subjektva antaganden. Att Ryssland skulle anlita avlönade personer på Flashback är trams. Du borde kanske se vilka lögner som sprids om Ryssland i etablerad media i Sverige istället?

Är väldigt trött på den här översittarattityden du uppvisar i inlägget. Du säger dig alltså veta alla postares avsikter och bakgrund baserat på dina egenhändiga genomförda analyser.

Varför då ens engagera dig överhuvudtaget i debatten, då du har din ståndpunkt klar och avfärdar meningsmotståndare som "betalda rysstroll"?

Var går gränsen för en godkänd debatör!? Om du nu är så jävla engagerad torde du själv hålla reda på vem du inte vill debattera med. Inte ägna din tid att ledsaga andra...

Putin har nu alltså hotat de "afrikanska generalerna" som huserar över forumet, vars servrar ligger i U.S.A, att inta en ryssvänlig framtoning genom att avskaffa ignorefunktionen!?

Du utgör endast ytterligare ett exempel på användare som vill styra debatten. Skrikandet om "ignore" och vem som skall läggas på sådana listor används som ett argument.

Nu har ni förlorat den möjligheten. Tyvärr kan ni fortfarande skrika om vilka postare som bör tas på allvar och vilka inte. Bara ni maskerar det in i ett inlägg som faktiskt innehåller text som har bäring på ämnet.
Senast redigerad av Thurizas-09 2015-05-29 kl. 20:03.
Citera
2015-05-29, 20:44
Medlem
Då får ni fanomig se till att införa KFK på riktigt.

Det handlar inte om debatörers obekväma åsikter utan deras oförmåga att förstå att deras psykos-monologer förstör debatten. Jag kan tycka att debattörer i alla läger kan vara intressanta. Alla åsikterr vill jag läsa. Men är man inte intresserad av att bemötas och återkoppla till när ens resonemang ifrågasätts på annat vis än med förolämpningar, eller nya trådar med nya vanförsetällningar som man sedan lämnar. Ja då kanske man ska blogga för vaken.se istället.

Tillämpas inte kfk längre?
Senast redigerad av Kent-Herbert 2015-05-29 kl. 20:47.
Citera
2015-05-29, 21:12
Medlem
Utrikespolitikforumet är helt oläsbart nu med denna förändring. Det är en större mängd användare där som jag skulle sparka in tänderna på utan att tveka om jag mötte dem i verkligheten. Att slippa se deras rabiata och det närmaste psyksjuka inlägg var underbart. Tror att min användning av detta forumet minskar med minst 80% pga detta.
Fast den gamla ignore-funktionen var rätt så tam i sig då man inte kunde ignorera inlägg från mods.
Senast redigerad av Yaskaleh 2015-05-29 kl. 21:22.
Citera
2015-05-29, 22:23
Medlem
Tramsigt med argument kring yttrandefrihet - yttrandefriheten är inte ett tvång på mig att lyssna på alla andras ordbajs.

Hade ignorera-funktionen haft någon funktion som universell munkavle på forumet, och exempelvis togs i beaktning vid avstängning som någon sorts kvalitetsbarometer hade jag protesterat mot den, men som den var fungerade den fullständigt passivt och lät mig slippa inlägg från användare jag inte är intresserad av eftersom jag vet vilken sorts person de är.

Om något kommer tramsnivån öka när vi fråntas denna lilla men effektiva spärr som lät oss se att idioti var i närheten, men slapp se budskapet och därför besvara det.
Citera
2015-05-29, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Det handlar inte om debatörers obekväma åsikter utan deras oförmåga att förstå att deras psykos-monologer förstör debatten.

Håller verkligen med om detta. Det finns många användare som vrider och vänder på argument och förvränger diskussionen till något helt annat än vad tråden handlar om. Eller så är de helt enkelt korkade och kan inte tillföra något vettigt, men ändå får de hållas. Jag brukar anmäla många såna inlägg som trams/off topic, men det är inte ofta de tas bort.

För att orka med att moderera ett forum med så många dårar så måste man nog vara rätt så "speciell". De flesta normala människor undviker uppenbara idioter och vill inte läsa inlägg av såna personer man vet är idioter. Jag har nog också en av de längsta ignore-listorna här på Flashback. Jag vill gärna ta del av intressanta diskussioner här men har inte tid att läsa enorma mängder ointelligent dynga. Jag brukar läsa inlägg från alla sidor men då ska de vara på en vettig nivå.

Den här ändringen kan göra så att det bara blir idioter kvar här, vi andra orkar inte läsa skiten.
Senast redigerad av JesusHitlersson 2015-05-29 kl. 22:45.
Citera
2015-05-29, 23:47
Bannlyst
Det är nog ett bra beslut det här. Det sänker Flashbacks anseende ännu mer. De psyksjuka får det lättare att komma fram med sina sektbudskap.
Senast redigerad av JesusHitlersson 2015-05-29 kl. 23:50.
Citera
2015-05-30, 09:39
Medlem
Kate80s avatar
Det går alldeles utmärkt att låta bli att använda funktionen om man inte tycker att den är bra eller att den inte fyller något syfte. Även om jag själv som tidigare enbart användare inte skulle använda funktionen och definitivt inte som moderator tycker jag att man ska få göra det om man vill. Det behöver inte alls handla om att man inte vill lyssna på oliktänkande som vissa verkar ha fått för sig och oavsett det är det heller inget man måste göra.
Någon verklig förbättring blir det inte för någon, men en försämring för vissa, så i det här fallet handlar det mer om principer än något annat, vilket jag inte ser som något positivt.
Citera
2015-05-30, 11:04
Medlem
Segermarschens avatar
Ni har missat en detalj:

När man skriver ett svar (newreply.php) så står det fortfarande ``X är på din ignoreralista'' och X:s inlägg är dolda.
Citera
2015-05-30, 11:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Ni har missat en detalj:

När man skriver ett svar (newreply.php) så står det fortfarande ``X är på din ignoreralista'' och X:s inlägg är dolda.
Uppmärksammar teknikerna på det.
Citera
2015-05-30, 14:40
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Det här tycker jag är bra.

Äntligen kommer folk att läsa mina inlägg.

Nae men allvarligt, det är lite barnsligt att ignorera folk för att man inte gillar deras åsikter. Då skapar man en bubbla i vilken man endast sitter och dunkar rygg, den intressanta debatten stryps.

Dock har jag varit skyldig till att ignorera några för att jag inte gillar deras oartiga beteende. Men det är en petitess. Jag föredrar ett fritt forum med dåligt beteende framför en bunt töntar med skygglappar.

Jag har inte använt funktionen för att slippa personer med andra åsikter eller oartigt beteende. Men det finns vissa användare som liknar Stefan Löfven till beteendet, som skriver på ett smådrygt, andefattigt, ointressant sätt. De höjer mitt blodtryck bara genom sitt sätt att skriva, ignorera-funktionen har varit användbar för att slippa slösa tid på såna användare.
Citera
2015-05-30, 16:36
Medlem
robomans avatar
Väldigt tråkig förändring.

Jag har ca 50 användare på min ignoreralista. Den har använts för att rensa bort det värsta skräpet från diskussionerna. Nu åsyftar jag inte ideologiska meningsmotståndare, sådana finns det så det räcker och blir över. Nej jag menar förstås troll. De som dedikerat sitt användarkonto till att endast försöker snickra ihop så provocerande inlägg som möjligt.
Det har varit trevligt att få en påminnelse när en inlägg från en sådan användare dykt upp, så att jag själv sluppit vara den som blir upprörd.

Jag brukar gilla förändringarna ni hittar på, men det här var ett snedsteg kan jag nog tycka.
Citera
2015-05-30, 17:54
Medlem
KometenKommers avatar
Det här var en riktigt usel förändring. Rena storebrorsfasonerna. Folk som skriver på Flashback är vuxna nog att själva kunna avgöra vilka inlägg dom vill läsa eller inte.

Jag tyckte det var en suverän troll-filter funktion så man slapp scrolla förbi en massa troll-inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in