Citat:

Ursprungligen postat av 
fitz-hume

Tydligen var administratorns syfte med avskaffandet av funktionen att alla ska komma till tals i en debatt. Detta är en vacker men väldigt naiv tanke. Det förutsätter nämligen att alla deltagare är seriösa. Ignorera-funktionen gör mycket nytta för mig då jag ska kunna se vilka debattörer jag kan lita på och kunna beakta seriöst i debatten. Ryssland anlitar betalda forumtroll som skriver lögner och desinformation. Genom att avskaffa funktionen fylls debatterna av en massa dynga och det år svårt att hålla reda på vilka som är betalda rysstroll och vilka som är de facto svenskar. Att avskaffa ignore-funktionen är alltså att gå Rysslands ärenden.

Återigen är det dina subjektva antaganden. Att Ryssland skulle anlita avlönade personer på Flashback är trams. Du borde kanske se vilka lögner som sprids om Ryssland i etablerad media i Sverige istället?
Är väldigt trött på den här översittarattityden du uppvisar i inlägget. Du säger dig alltså veta alla postares avsikter och bakgrund baserat på dina egenhändiga genomförda analyser. 
Varför då ens engagera dig överhuvudtaget i debatten, då du har din ståndpunkt klar och avfärdar meningsmotståndare som "betalda rysstroll"? 
Var går gränsen för en godkänd debatör!? Om du nu är så jävla engagerad torde du själv hålla reda på vem du inte vill debattera med. Inte ägna din tid att ledsaga andra...
Putin har nu alltså hotat de "afrikanska generalerna" som huserar över forumet, vars servrar ligger i U.S.A, att inta en ryssvänlig framtoning genom att avskaffa ignorefunktionen!?
Du utgör endast ytterligare ett exempel på användare som vill styra debatten. Skrikandet om "ignore" och vem som skall läggas på sådana listor används som ett argument. 
Nu har ni förlorat den möjligheten. Tyvärr kan ni fortfarande skrika om vilka postare som bör tas på allvar och vilka inte. Bara ni maskerar det in i ett inlägg som faktiskt innehåller text som har bäring på ämnet.