Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-05, 21:20
  #5749
Medlem
ze_bandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Jag har kollat och det finns bara 2 film versioner av DUNE - originalet, som är en intressant mastodont film - av David Lynch (1984) - Väldigt påkostad! Bra om man bortser från deras "special effects"

Och den beklagliga "children of Dune" som är en 3 delad tv serie - - - med otroligt dåliga effekter - man har i princip filmat av en en skådespelarscen - där de uppträder i dåliga kostymer.

Frank Herbert som skrev böckerna - som är många över 10 stks - vrider sig.


Vi har också Jorodowskys Dune http://www.imdb.com/title/tt1935156/ Som handlar om hur omöjligt det är att filmatisera - hela Dune "problematiken"

Jo, Frank Herbert vrider sig garanterat, men man får ta det som finns i filmväg. Specialeffekter bekymrar mig inte så mycket bara storyn är bra. Och Dune materialet som finns (förutom Jorodowskys den har jag inte sett) är riktigt episkt fast det är förkortat, avskalat och anpassat för rörande bilder.

Dune Film (1984)
Dune Miniserie (2000)
Children of Dune Miniserie (2003)
Citera
2017-05-09, 12:19
  #5750
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Rekommemdera mig en tv serie, med eller utan manus som är lik The Wild and Wonderful Whites of West Virginia, Here Comes Honey Boo Boo, Moonshiners, American Juggalo, Knuckle eller Swansea Love Story.

Jag vill se Samhall-original som lever i ren misär som på något sätt är tillfreds med sin lott i livet.
Citera
2017-05-09, 18:02
  #5751
Medlem
Något liknade "Line of Duty" har precis kollat klart på säsong 4 vilken bra serie dom 2 sista säsongerna var magiska. Så något liknade gärna spännande.
Citera
2017-05-10, 17:09
  #5752
Medlem
Polis serie liknande Sherlock ska vara spännande
Citera
2017-05-10, 21:16
  #5753
Medlem
Gantz92s avatar
Någon som kan rekommendera spansktalande serier?
Citera
2017-05-12, 14:31
  #5754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Jo, Frank Herbert vrider sig garanterat, men man får ta det som finns i filmväg. Specialeffekter bekymrar mig inte så mycket bara storyn är bra. Och Dune materialet som finns (förutom Jorodowskys den har jag inte sett) är riktigt episkt fast det är förkortat, avskalat och anpassat för rörande bilder.

Dune Film (1984)
Dune Miniserie (2000)
Children of Dune Miniserie (2003)

Aha så jag blandar ihop "children of Dune" som jag inte har sett med den imbecilla "Dune Miniserie".

Det betyder att jag har en rätt så bra film helg framför mig med osett material avseende Dune! Tack.
Citera
2017-05-12, 22:59
  #5755
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Rekommemdera mig en tv serie, med eller utan manus som är lik The Wild and Wonderful Whites of West Virginia, Here Comes Honey Boo Boo, Moonshiners, American Juggalo, Knuckle eller Swansea Love Story.

Jag vill se Samhall-original som lever i ren misär som på något sätt är tillfreds med sin lott i livet.
Benefits Street kanske passar?
Citera
2017-05-12, 23:11
  #5756
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Benefits Street kanske passar?

Det börjar inte lovande... de sekunderna jag sett verkar det mest vara folk som beter sig som telefonförsäljare fast de kränger typ saft, godis och kaffe och nån som går runt med typ "situation stockholm".
De ser ut att ha sinnesnärvaro nog att förstå att det kanske finns en bättre tillvaro än att jaga ihop småslantar till brödfödan.

Behöver dummare och gladare original...

(Det är för research inför en bok ifall du undrar).
Citera
2017-05-17, 19:40
  #5757
Medlem
Serier från trafikpolisen i UK alternativt Sverige från 1980/1990-talet. Någon som vet? Kan liknas med Police, Camera, Action ! eller Police stop!
Citera
2017-06-07, 22:10
  #5758
Medlem
BigFatCones avatar
Vad finns det för värda 22-minuters sitcoms som jag kan ha missat? Tar glatt emot alla tips men ha i åtanke att jag inte gillar Seinfeld eller It's Always Sunny. Däremot Arrested Development och Community.
Citera
2017-06-07, 22:37
  #5759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Rekommemdera mig en tv serie, med eller utan manus som är lik The Wild and Wonderful Whites of West Virginia, Here Comes Honey Boo Boo, Moonshiners, American Juggalo, Knuckle eller Swansea Love Story.

Jag vill se Samhall-original som lever i ren misär som på något sätt är tillfreds med sin lott i livet.

Brittiska Sky och Granada TV producerade under tidigt 2000-tal en dokumentärserie om diverse inhemska 'avarter':
Toughest Villages In Britain, Toughest Chavs in Britain, Toughest Seaside Resorts in Britain, Toughest Boozers in Britain, Toghest Pubs in Britain, Toughest Street Fighters in Britain, etc etc.
Dessa kan möjligen falla dig på läppen – du får iaf karaktärer och tveksamt leverne i överflöd.

Tyvärr finns endast ett fåtal avsnitt på YouTube.
https://www.youtube.com/watch?v=KfDtylU8ZEA
https://www.youtube.com/watch?v=ux5EvueuirA
__________________
Senast redigerad av SprayLord 2017-06-07 kl. 22:39.
Citera
2017-06-08, 12:29
  #5760
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad finns det för värda 22-minuters sitcoms som jag kan ha missat? Tar glatt emot alla tips men ha i åtanke att jag inte gillar Seinfeld eller It's Always Sunny. Däremot Arrested Development och Community.

En rolig serie som verkar flugit under radarn är Wrecked . Handlar om ett gäng som kraschlandar på en öde ö. Låter kanske inte så roligt men jag gillar den som fan, driver med konceptet och har en riktigt härlig ensemble.

Trial & Error har jag bara sett ett avsnitt av men föll som en fura.

Om du inte sett någon av den australiensiska komiker Chris Lillys tv serier kan jag rekommendera samtliga, mannen är ett geni. http://www.imdb.com/name/nm1372823/?ref_=tt_ov_wr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback