2022-07-20, 00:08
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Stupade, inte dog. Finns en betydlig skillnad där i ordbruket.
-Dö kan man göra av "egen kraft", eller oftast av kraftlöshet. Stupa är en helt annan sak.

Så är det. Inga fler myskvällar med sin pojkvän för flygvapen-löjtnanten.
Citera
2022-07-20, 00:10
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ja han gjorde verkligen det han trodde på. Och det var patetiskt.

Tillbaks till Reddit med dig. Där kan du böga till trådarna genom att hylla den här bögen som dog för GloboHomo allt du vill.

Du kanske är hans pojkvän som han skrev om på sin blogg. Annars vet jag inte varför du tar så illa vid dig.

Tar inte illa vid mig, ingen fara! Har bara ingen förståelse för behovet att sprida rent hat om människor man aldrig träffat. Att diskutera saken är en sak, men att lägga sin fritid på att förminska och försöka förnedra en död person, är för mig en gåta. Varför finns det vuxna människor som gör så, jag är väl fascinerad antar jag 🤷🏼‍♂️ Man kan inte må bra inombords då.
Citera
2022-07-20, 00:11
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Själviskt gjort, kan jag tycka.

28 år? Betyder säkert att hans föräldrar finns i livet, och mycket av hans omgivande släktingar. Kan eventuellt ha barn själv, som nu kommer få uppleva ett helt liv utan pappa, med alla minnen osv.

Angående 28-åringens egna bild av varför han gjorde som han gjorde, så står det på SVTs hemsida, att ...
"SVT:s källa säger att mannens syfte med att komma ner till Ukraina var att hjälpa till i en avgörande kamp:
– Han tyckte det var bättre att ta striden här nere än i Sverige. Han var ingen legosoldat eller lycksökare."
.

Det gör man nog inte lättvindigt. Gör man det, så tror man nog på fullt allvar att Ryssland kommer invadera Sverige väldigt snart, trots våra starkare NATO-band numera, och att man tycker ens egna liv är värt att offra för att försvaga ryssarna 0,0000000001% mer. Förutsatt att rapporteringen stämmer, skulle man med rätta kalla det för radikalt ultra-patriotiskt, paranoidt, och kanske en martyr-mässig inställning.

Eller, så är det SVTs Ukrainska källa, som vinklar orden för att skicka en hint till andra likatänkande svenskar, att bättre att ta fajten där, än här, och på så sätt locka dit fler svenskar, för att malas ner av köttkvarnen. Who knows.

Definitivt inget jag skulle ha gjort iaf. Men alla prioriterar vi olika.
Han prioriterade sig själv och livet på det sätt han gjorde. Man kan bara hoppas han kände sig nöjd med den prioriteringen, på slutet.

Om han hade barn, så har dessa barn åtminstone en pappa kvar med tanke på att han faktiskt var homosexuell enligt hans egna blogg.
Citera
2022-07-20, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Jag såg en lista över namn på utländska frivilliga som åkt ner till Ryssland, hälften av de "svenska" namnen var kaosblattenamn. Det är för övrigt en massa turkar, georgier, araber osv som kämpar på Ukrainas sida för att de hatar ryssar, araber hatar ryssar för att de bombade sönder Islamiska Staten.
Ja det har varit många konstiga personer som åkt dit från Sverige.

Bland annat en som hedersmördade sin syster när han var 16 år.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-07-20, 00:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Så är det. Inga fler myskvällar med sin pojkvän för flygvapen-löjtnanten.

Kondolerar.
Citera
2022-07-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hann han eller hans grupp döda eller skada några ryssar, så gjorde han stor nytta innan han dog. En riktig hjälte.

Förövrigt så har Ukraina inget emot att få fler soldater om de har en gedigen militär erfarenhet. Men att du som pro-ryss och putlerist vill avråda fler svenskar att strida för Ukraina förstår jag. Dessa svenska soldater är ju dina fiender.
Jag vill inte att svenskar ska bli kanonmat i Ukraina, något du vill uppenbarligen som pro-ukrainare.
Senast redigerad av shimona 2022-07-20 kl. 00:19.
Citera
2022-07-20, 00:15
Medlem
kaktjuvens avatar
Haha! Vilken nolla!
Och ska han resonera såsom de citerade i artikeln, "hellre ta striden där än här" då undrar jag varför han inte åkte ner till Irak och stred mot IS. Populister alltså...
Citera
2022-07-20, 00:15
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Vilken hjälte. Vila i frid.
Som sagt i artikeln bättre att ta striden nu i Ukraina än att vänta på att grisfascistryssarna kommer hit.
Alla svenskar som stöttar fascist-ryssland bör förresten åtalas för landsförräderi.
Vila i frid. Själv har jag bidragit ekonomiskt med runt 20.000 kr hittills.
Citera
2022-07-20, 00:16
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Tar inte illa vid mig, ingen fara! Har bara ingen förståelse för behovet att sprida rent hat om människor man aldrig träffat. Att diskutera saken är en sak, men att lägga sin fritid på att förminska och försöka förnedra en död person, är för mig en gåta. Varför finns det vuxna människor som gör så, jag är väl fascinerad antar jag 🤷🏼‍♂️ Man kan inte må bra inombords då.

Ja det verkar inte vara mycket som du förstår.

Och så är det om man bara har Aftonbladet och SVT som enda nyhetskällor.

Att han var bög skulle jag nog säga innebär att han hade problem redan som ung.

Sedan att han åkte ner till Ukraina säger ju allt. Han svalde propagandan helt.

Så jag tänker inte kalla någon som blev ordentligt blåst och lurad för någon "hjälte". Han var som sagt bara pinsam för att han gick på bullshiten. Men det verkar mer som att den här individen hade problem redan i sin ungdom. Och det i sig kan jag säga är tragiskt i sig.
Citera
2022-07-20, 00:39
Medlem
Cus your daddy well he died in the falklands, fighting for another mans cause…

Onödigt att ens åka ner
Citera
2022-07-20, 00:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Haha! Vilken nolla!
Och ska han resonera såsom de citerade i artikeln, "hellre ta striden där än här" då undrar jag varför han inte åkte ner till Irak och stred mot IS. Populister alltså...
Kanske för att han var 17 år när det kriget slutade, idiot.
Citera
2022-07-20, 01:16
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Kanske för att han var 17 år när det kriget slutade, idiot.

2017 så besegrades IS i Irak. Hur har du det med matematiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in