2022-07-20, 01:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Det tycks vara brist på presentabla hjältar för han som tillfångatogs i Azovstal verkar av någon orsak inte nämnas i svenska medier. Det kan ju knappast vara med omsorg om honom man inte gör det.

Frågan är om den nu dödade är presentabel?

Det finns en svensk, som tidigare på facebook presenterat sig som typ "flygbasjägare" och enligt sina egna påståenden deltagit i FN-missioner. Han har gjort massor av underliga uppdateringar på facebook (mig verkar det som han är i Ukraina i "affärsärenden". Enligt hans facebook skulle han resa in i Ukraina återigen på uppdrag österut c:a den 16 juli.

Skulle det vara den jag nämner skulle han knappast vara presentabel som hjälte och förebild.

Tror för min del att de som nu åkt till Ukraina är ännu mindre presentabla än de som gjorde det 2014. Det kan knappast vara av säkerhetsskäl om nu denne stupades identitet hålls hemlig.
Vänta nu — "affärsärenden" i Ukraina? Vad fan? Nu när den stupades namn är känt bör du ju veta om det är samma person som du syftar på, eller inte.

Varför inte presentabel? Vadan detta?
Citera
2022-07-20, 01:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av speery
2017 så besegrades IS i Irak. Hur har du det med matematiken?
Ups, blandade ihop krigen. Får ta på mig den.

Men fortfarande så är det fem år mellan 2017 och 2022. Det är inte direkt märkligt om det var saker i hans liv som gjorde att det inte passade då men att det passade nu.

För övrigt, vet vi om han var där eller inte?
Citera
2022-07-20, 01:27
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ups, blandade ihop krigen. Får ta på mig den.

Men fortfarande så är det fem år mellan 2017 och 2022. Det är inte direkt märkligt om det var saker i hans liv som gjorde att det inte passade då men att det passade nu.

Haha var bara tvungen att klämma dit dig lite

Nä det är sant, men jag anser att alla som åker och strider för Ukraina tar väldigt korkade beslut då detta krig är så förgiftat av propaganda från alla håll, vilket gör det näst intill omöjligt för en individ att kunna ta rationella och logiska beslut angående det.

Med IS så visste hela världen vilka svin dom var och att dom behövde förgöras med alla medel, i detta krig är sanningen så fördunklad och förvriden utav propagandan att jag inte ens tror att omvärldens ledare och regeringar har allt svart på vitt.
Citera
2022-07-20, 01:33
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Snälla sluta med patetiska konspirationsteorier. Håll er till ämnet.

Vem är den avlidne mannen? Vad heter han? Bild någon? Skvaller om honom? Bild?

Kanske kan man hitta bild på honom via Kaotic.com eller YNCgraphic.com? Får kika
Citera
2022-07-20, 01:43
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Kanske för att han var 17 år när det kriget slutade, idiot.

Pågår fortfarande om du inte visste det.
Citera
2022-07-20, 01:44
Avslutad
Ett fullständigt meningslöst offer för ett land som lika gärna kunnat heta Långtbortistan, just eftersom det är långt långt borta. Dessutom en diktatur som indirekt styrs från Washington och som agerar slagpåse för att USA vill att Ryssland ska slå sig trött.

Dumjävel. Sväljer propagandan med hull och hår och åker ner och blir ihjälskjuten trots att han har hela sitt liv framför sig och kan välja att leva och bo precis var han vill. Och istället slutar det i ett ukrainskt dike.
Citera
2022-07-20, 01:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av speery
Haha var bara tvungen att klämma dit dig lite
Vilken omogen debattör du är. Så skulle jag aldrig bete mig.

Citat:
Nä det är sant, men jag anser att alla som åker och strider för Ukraina tar väldigt korkade beslut då detta krig är så förgiftat av propaganda från alla håll, vilket gör det näst intill omöjligt för en individ att kunna ta rationella och logiska beslut angående det.

Med IS så visste hela världen vilka svin dom var och att dom behövde förgöras med alla medel, i detta krig är sanningen så fördunklad och förvriden utav propagandan att jag inte ens tror att omvärldens ledare och regeringar har allt svart på vitt.
En viss poäng har du, men man blir rätt trött på flashbacks tangentbordskrigare som alltid ska komma med massa dömanden om andra personer som gör något de tror på, som kaktjuven gjorde. Kan ge mig fan på att hen aldrig åstadkommit något bättre för världen än ett argt inlägg.

Sen vete fasen om jag kan hålla med om din analys helt. Eller ja, det är inga som helst tvivel om att IS var riktiga as, men jag skulle inte kategoriskt beskriva deras motståndare som änglar.

Och oavsett vad som stämmer i media så känns det rätt naivt att inte tolka invasionen i Ukraina som ett hot mot den europeiska säkerheten. Det är en sak när de ger sig på länder som Georgien, men Ryssland MÅSTE ha haft något hum om vad det skulle ge för reaktioner inom EU och Nato. Och ändå valde de att göra det.
Citera
2022-07-20, 02:20
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Snälla sluta med patetiska konspirationsteorier. Håll er till ämnet.

Vem är den avlidne mannen? Vad heter han? Bild någon? Skvaller om honom? Bild?

Kanske kan man hitta bild på honom via Kaotic.com eller YNCgraphic.com? Får kika
Finns ju hundratals länkar och bilder och bloggar om honom i tråden om du läser lite.

Här är hans blogg: https://edvardselander.blogg.se/2011/september/min-pojkvan-rodharig.html
Tydligen gay.
Citera
2022-07-20, 02:21
Medlem
Vila i frid. Tyvärr är han nog inte den enda svensken, och Sverige borde hämndas honom och andra stupade.
Citera
2022-07-20, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Detta var synd. Det borde åkt flera svenskar för att ge packade ryska våldtäktsmän och folkmördare pisk.
ÅK! Vad väntar du på? Eller så krigar vi här hemma. Fienden är redan här och våra politiker har bjudit in dom.
Citera
2022-07-20, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Här är två svenska soldater i Ukraina i ett SVT reportage några veckor sedan.

https://amp.svt.se/nyheter/utrikes/svensk-frivillig-i-ukraina-det-ar-klart-man-ska-hjalpa-till
Dom har säkert redan blivit dödade. Eller skickade i fronten som kanonmat och ingen vet var dom är. Vet ni hur Azov nazisterna behandlar soldater som kommer från utlandet? Det har dokumenterats sen dag ett men fortsätt att lyssna på DN/Aftonhoran/Expressen/SVT ni... gör det..
Citera
2022-07-20, 02:59
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Ett fullständigt meningslöst offer för ett land som lika gärna kunnat heta Långtbortistan, just eftersom det är långt långt borta. Dessutom en diktatur som indirekt styrs från Washington och som agerar slagpåse för att USA vill att Ryssland ska slå sig trött.

Dumjävel. Sväljer propagandan med hull och hår och åker ner och blir ihjälskjuten trots att han har hela sitt liv framför sig och kan välja att leva och bo precis var han vill. Och istället slutar det i ett ukrainskt dike.

Ukraina ligger inte långt borta din dumma ryss tror du att du pratar med amerikaner ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in