Citat:
Ursprungligen postat av
speery
Haha var bara tvungen att klämma dit dig lite
Vilken omogen debattör du är. Så skulle jag aldrig bete mig.
Citat:
Nä det är sant, men jag anser att alla som åker och strider för Ukraina tar väldigt korkade beslut då detta krig är så förgiftat av propaganda från alla håll, vilket gör det näst intill omöjligt för en individ att kunna ta rationella och logiska beslut angående det.
Med IS så visste hela världen vilka svin dom var och att dom behövde förgöras med alla medel, i detta krig är sanningen så fördunklad och förvriden utav propagandan att jag inte ens tror att omvärldens ledare och regeringar har allt svart på vitt.
En viss poäng har du, men man blir rätt trött på flashbacks tangentbordskrigare som alltid ska komma med massa dömanden om andra personer som gör något de tror på, som kaktjuven gjorde. Kan ge mig fan på att hen aldrig åstadkommit något bättre för världen än ett argt inlägg.
Sen vete fasen om jag kan hålla med om din analys helt. Eller ja, det är inga som helst tvivel om att IS var riktiga as, men jag skulle inte kategoriskt beskriva deras motståndare som änglar.
Och oavsett vad som stämmer i media så känns det rätt naivt att inte tolka invasionen i Ukraina som ett hot mot den europeiska säkerheten. Det är en sak när de ger sig på länder som Georgien, men Ryssland MÅSTE ha haft något hum om vad det skulle ge för reaktioner inom EU och Nato. Och ändå valde de att göra det.