Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-18, 01:34
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
Folk verkar tror som att allt ska avslutas men så tolkar jag det inte

Ja, blev nån missuppfattning som skenade iväg. Inte konstigt när alla är oroliga.

🌷
Citera
2022-07-18, 01:35
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Nu lugnar vi ner oss lite.

Det är narkosmedlet som har satts ut. Inte något annat.

hon håller på att vakna. Det är rester av medlet kvar som kroppen håller på att bryta ner, vilket kan ta ett tag. Hon har öppnat ögonen lite och tuffar sakta på. Helt normalt efter några dagars sövning.

De har full kontroll på processen. Det får ta den tid det tar.

Jag tror att inläggen med den här informationen drunknade lite i bruset i tråden.

Skönt att ha dig här, med din erfarenhet, Hyacint. Pallar inte tanken att hon skulle gå bort.
Citera
2022-07-18, 01:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nu lugnar vi ner oss lite.

Det är narkosmedlet som har satts ut. Inte något annat.

hon håller på att vakna. Det är rester av medlet kvar som kroppen håller på att bryta ner, vilket kan ta ett tag. Hon har öppnat ögonen lite och tuffar sakta på. Helt normalt efter några dagars sövning.

De har full kontroll på processen. Det får ta den tid det tar.

Jag tror att inläggen med den här informationen drunknade lite i bruset i tråden.

Tack skönt att höra!

Men för en som är novis betyder det att hon kommer att överleva?
Citera
2022-07-18, 01:39
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Håller med om att andras vetskap och eventuella frågor kan försvåra bearbetning och rentav leda till social fobi. I det här fallet så lägger en uppriven mor ut en bild på sin totalt sönderslagna dotter på Instagram (tänker troligtvis inte särskilt logiskt i situationen) men när hon ser vilken spridning det får gör hon direkt kontot privat (eller åtminstone inlägget).

Gamar på Flashback gräver sedan fram bilder på dottern (innan överfallet), faderns dom, båda föräldrars taxerade inkomster samt läckta bilder från sjukhuset. Nå, eftersom läckta bilder från sjukhuset ändå publicerats, vad gör moderns agerande för skillnad?

Om familjen vill flytta så kan de väl få nya identiteter av staten. Det ges ju så generöst till kriminella.

Vilka avskum ni är som skuldbelägger mamman! Alla sjuka scenarios ni ältar om social fobi yada yada existerar endast i era huvuden.

Varför ältar ni detta och ignorerar den skyldige, torteraren? Det kan man verkligen fundera över, er agenda.
Citera
2022-07-18, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vilka avskum ni är som skuldbelägger mamman! Alla sjuka scenarios ni ältar om social fobi yada yada existerar endast i era huvuden.

Varför ältar ni detta och ignorerar den skyldige, torteraren? Det kan man verkligen fundera över, er agenda.

Jag skrev om att min dotter fått social fobi efter ett övergrepp där bilder fick viss spridning, det är verkligen inte något som bara existerar i våra huvuden utan HÖGST verkligt för många offer!

Däremot så skuldbelade jag inte alls mamman utan alla som fortsätter att dela bilden och använda den i sina egna syften!
Citera
2022-07-18, 01:49
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men jag skrev ju det med årtal i parenteser till dig i förra inlägget?
(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

Om soc hade ansvar på fritid eller sommarlov har jag ingen aning om - eftersom det är frågan om vilka insatser som gjorts.
Eller möjligen rättare sagt eller inte.

Vill du ha länkar är de här eftersom jag la i dokument allt eftersom.

2017
Under första skolåret beskrivs att han "trivs bra i skolan och har god närvaro." (3)

2018 (våren)
Han genomgår flera utredningar och enligt
psykologutredningen framkommer det även att han har en medelsvår ”intellektuell funktionsnedsättning”.

Han bedöms att inte klara av kunskapskraven för grundskolan. (4)

I den pedagogiska samt sociala utredningen beskrivs att han har ett "stort stödbehov i vardagen". (3)

2019 (hösten)
Dokumentation om kränkande behandling.

- han stör elever på en rast som säger ifrån och sen ignorerar honom. Han reagerar med med att bli närgången:

”Då blir han mer närgången och slår/tar han xx över bröstet och sedan ’smiskar han mig på rumpan och springer iväg’”

- Han har kallat en elev hora och slagit en elev på rumpan. (4)

Det hanterades internt, skolan hade samtal med inblandade elever och kontakt med pojkens vårdnadshavare, ingen orosanmälan till socialtjänsten.

Det anses avklarat våren 2020 eftersom han flyttas till grundsärskola. (1)

2020
Börjar på grundsärskola (Lejonströmsskolan)

2021 - försök till misshandel
Enligt ÅK så förekom pojken i en polisutredning om försök till misshandel.
När utredningen avslutas så informeras socialtjänsten. (2)

Enligt Aftonbladets källa har det skett ett överfall vid en gångtunnel och "pojken ska då ha försökt dra ner en kvinna på marken, enligt en källa." (5)

Grundskolchefen HB hittar ingen dokumentation om detta och säger att han inte är "säker på att vi har fått information om det, att det rör den här eleven." (2)

"– Jag har pratat med rektorn på elevens nuvarande skola, hon upplever inte att skolan har fått någon information om elevens koppling till tidigare övergrepp, säger han." [ang gångtunneln, min anm]

"Det finns även orosanmälningar kopplade till den här eleven, enligt Henrik Bolin, skolchef i Skellefteå. Vilken typ av orosanmälningar det handlar om, vill han inte gå in på." (6)

Källor:
Övrigt
Han beskrivs som "speciell" av grannar och att han inte verkade ha så många vänner, han brukade cykla runt ensam.

Brottet begicks en vecka efter att familjen fått permanent uppehållstillstånd och på hans födelsedag (åldersbestämning ska dock göras enligt ÅK).

Han larmade förbipasserande, försvann sen från platsen men återkom när polis anlänt och satte upp avspärrningar.

https://www.expressen.se/nyheter/mis...in-fodelsedag/

.

Klockrent.

Mods - Pinna den här i början av tråden!
Citera
2022-07-18, 01:49
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tack skönt att höra!

Men för en som är novis betyder det att hon kommer att överleva?

Jag tror absolut det.

Sen är jag oxå orolig, men jag tänker såhär, om vi bara går på infon från media nu, och hoppar det medicinska, att:

1. Det hade sagts isåfall att hon var livshotande skadad och inte allvarligt skadad. För det är två termer som har stark betydelse.

2. Polisen har sagt att de har ett gott utredningsläge vilket förmodligen betyder att de, förutom att ha Dna och teknisk bevisning, räknar med att höra henne när de får klartecken från hennes läkare.

Jag är inte så kunnig på polisarbete utan mer på det medicinska. Men jag finner det logiskt att det nog är så det är.

Det är ju ingen som kan säga stensäkert att inget negativt kan hända, men sammantaget tycker jag att det finns gott hopp.

Jag är inte så bekväm med att uttala mig direkt om flickan personligen, av respekt för henne och för familjen i det här fasansfulla. Men jag gör vad jag kan för tråden eftersom det här berör mig djupt.
💜
Citera
2022-07-18, 01:50
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs

Jag försökte förklara att även om publicitet medför konsekvenser så hade BOs mors agerande NOLL BETYDELSE eftersom det ändå läckt bilder från sjukhuset. Du är nog för uppretad så att du tolkar in vad du själv vill se.

För övrigt uppdaterade jag inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Håller med om att andras vetskap och eventuella frågor kan försvåra bearbetning och rentav leda till social fobi. I det här fallet så lägger en uppriven mor ut en bild på sin totalt sönderslagna dotter på Instagram (tänker troligtvis inte särskilt logiskt i situationen) men när hon ser vilken spridning det får gör hon direkt kontot privat (eller åtminstone inlägget).

Gamar på Flashback gräver sedan fram bilder på dottern (innan överfallet), faderns dom, båda föräldrars taxerade inkomster samt läckta bilder från sjukhuset. Nå, eftersom läckta bilder från sjukhuset ändå publicerats, vad gör moderns agerande för skillnad?

Om familjen vill flytta så kan de väl få nya identiteter av staten. Det ges ju så generöst till kriminella så varför inte till offer. Enligt statistik heter 3874 kvinnor Luna och snittåldern är 6,6 år. Alltså kan hon behålla sitt förnamn.

Sedan TADA! Borta.

Och allmänheten kommer överens om att ifall vi råkar känna igen någon av dem så håller vi käften och låtsas inte om det. Om de själva vill prata om det så låt dem ta upp det på sina villkor, vill de inte själva ta upp det så försök att behandla dem på samma vis som förut. Debatten kan fortsätta på internet utan att familjen behöver delta. Vill de själva uttala sig så kan de ordna anonyma konton eller kontakta en journalist med källskydd. Jag vet ändå inte om BO vill bo kvar i Skellefteå eller traska runt där hon utsattes.

Vill de bor kvar är det deras ensak, allmänheten får läsa på om ”civil ouppmärksamhet” och lära sina ungar att inte vara påträngande. Vill de flytta och börja om så ska väl det gå att ordna.

MGM (snart endast GM) bör nog däremot gömma sig väldigt bra framöver…

Sedan: Abushi bör nog inte få behålla sitt namn, sedan ska hans fingerade personuppgifter läcka så många gånger att han till slut inte vet vad han heter Identifierar allmänheten Abushi (eller något av hans framtida alias) så uppdateras Flashbacktråden här…
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-18 kl. 02:26.
Citera
2022-07-18, 01:55
Bannlyst
Vänsterfeministen Nina Rung har skrivit om fallet..

https://www.instagram.com/p/CgFF1amj3g0/
Citera
2022-07-18, 01:56
Medlem
Citat:
Jag tror absolut det.

Sen är jag oxå orolig, men jag tänker såhär, om vi bara går på infon från media nu, och hoppar det medicinska, att:

1. Det hade sagts isåfall att hon var livshotande skadad och inte allvarligt skadad. För det är två termer som har stark betydelse.

2. Polisen har sagt att de har ett gott utredningsläge vilket förmodligen betyder att de, förutom att ha Dna och teknisk bevisning, räknar med att höra henne när de får klartecken från hennes läkare.

Jag är inte så kunnig på polisarbete utan mer på det medicinska. Men jag finner det logiskt att det nog är så det är.

Det är ju ingen som kan säga stensäkert att inget negativt kan hända, men sammantaget tycker jag att det finns gott hopp.

Jag är inte så bekväm med att uttala mig direkt om flickan personligen, av respekt för henne och för familjen i det här fasansfulla. Men jag gör vad jag kan för tråden eftersom det här berör mig djupt.
💜
Jobbar eller har jobbat inom sjukvården bara nyfiken för det känns som det på ditt sätt du förklarar
Citera
2022-07-18, 01:59
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag tror absolut det.

💜

Tack skönt att höra jag håller verkligen alla tummar och tår!!! För henne!

Vart också väldigt berörd då hon är i samma ålder som systerdottern och med samma namn...
Citera
2022-07-18, 01:59
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
Jobbar eller har jobbat inom sjukvården bara nyfiken för det känns som det på ditt sätt du förklarar

Vakat över sitt egna barn som var med om många operationer och sövdes i artificiell koma på IVA som jag har förstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in