Citat:
Ursprungligen postat av
Inkentinken
Tack! Hon mår bättre idag men det är en lååång väg tillbaka till vad vi kallar ett normalt liv när man varit med om ett övergrepp i unga år. Det kan se ut som att man mår helt bra, skrattar och skämtar med kompisar etc men inombords är det kaos under lång tid. Hon kommer för alltid att vara påverkad av det som hänt men med tiden och åldern har hon kunnat gå vidare med sitt liv och inte låta gärningsmannen ha makten länge.
Hur denna flickas väg tillbaka kommer att se ut vet vi inte. Vi vet inte hur hon fysiskt kommer att hämta sig till att börja med och heller inte psykiskt. Men just därför borde alla som säger att det är hennes bästa de bryr sig om göra allt för att ge hennes förutsättningar att läka i lugn och ro utan att behöva bära samhällsnyttan på sina unga axlar också.
Jag vet vad din dotter går igenom. Jag var utsatt för övergrepp från fem års ålder flera år.
Men jag tror inte att L*na kommer att bli drabbad av att "bära samhällsnyttan på sina unga axlar också"
Det ena behöver inte utesluta det andra!
Jag kan gå i god för ALLA som säger att de bryr sig om flickan och samtidigt trycker hårt på att få fram alla starka uppgifter ur händelsen, Jag tänker på flickan och därav även politiskt!
DETTA Går parallellt och hand i hand.
Det går inte att separera.