2022-07-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är ju en rätt udda chockreaktion om det första man tänker på är pengar.
Det är väl just orationell man blir i chock, så en sådan reaktion ser jag som rationell i detta fall.
Hennes tankar kanske fokuserar på vilka problem som finns utöver detta ofattbara.
Och hon vill göra någonting, att be om ekonomisk hjälp till sin syster i detta läge ser jag som en bra reaktion
Citera
2022-07-17, 13:14
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
så jävla fult att ge sig på familjen. Det finns ingenting som rättfärdigar att de ska genomgå detta. Jag önskar med kallt hjärta att du får genomgå något liknande själv. Jag hoppas vid gud att familjen inte är här och läser.

Håller med..och det var inte föräldrarna utan släktingarna som ville göra något gott. Tittar man på bilderna runt flickan finns ballonger och naller i högar.

Hon förtjänar allt.
Citera
2022-07-17, 13:17
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Fast det är ju en rätt udda chockreaktion om det första man tänker på är pengar.

Det är just det som är grejen med chock, du kan agera irrationellt. Det händer alla när vi utsätts för stark stress och påfrestning. Var inte så trångsynt och ignorant. Förstå att alla närstående går igenom ett helvete.
Citera
2022-07-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Dom skyldiga här är (S) politiker, skola och kommun i vanlig ordning. Så när monstret är ur vägen kanske alla ni tuffingar kan lägge er energi mot dem med. Varför får skolan och kommunens anställda vandra fritt på gatorna? Det flickan vart utsatt för är vidrigt och hemskt, men varför måste det alltid behöva vara en sån händelse som får er slappa svenskar att reagera lite? Just det lite, med det menar jag ni svär lite och sätter er framför datorn och skriver.

Ut och klubba folk som är ansvariga istället visa lite jävlar anamma och gör som dom ta till våld. Grattis alla som röstat på S och co, ni kan sätta er och hålla käften nu.
Vem som är ansvarig finns det nog inget rakt svar på. Skolans uppgift borde främst vara att lära ut kunskap, han hade enligt uppgifter taffsat på tjejer. Men det är ändå en lång vandring från det till detta brott.
Lätt när det finns facit att skylla på andra än
pojken själv
Citera
2022-07-17, 13:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Mamman blev förmodligen hotad till livet av vänsteraktivister och flyktingaktivister. Aggresiva vänsterextremistiska grupper som AFA, BLM, m.fl. och även islamistiska hrupper drar sig inte för att hota vanliga svenska människor till livet.

Vad du hoppas och vad som är sannolikt är antagligt vitt skilda saker. Mamman blev nog inte hotad av någon men efter att ha sett känsloyttringarna så var hon kanske rädd att dottern skulle stoppas för att ta selfies med främlingar som vill skylta på sina sociala medier om att de råkat på flickan som blev "våldtagen av en svarting". Eller att dottern blir anklagad för att få fördel på grund av att folk tycker synd om henne den dag hon tas ut i fotbollslaget. Många människor är ganska ruttna i förmåga att tänka efter oavsett politisk valör.
Citera
2022-07-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Mamman har postat en maskerad bild med textruta på den och jag har sett två andra ( tagna av sjukhuspersonalen) omaskerade som inte mamman har postat utan textruta.
Här är den ena (som inte någon mamma postat):

http://lidlday.blogspot.com/2022/07/...-vanstern.html

Bilden på den stackars tjejen är omaskerad ja, sedan är den spegelvänd från den man ser på insta.
Finns fortfarande omaskerad bild på henne med text och MGM på Facebook, en bekant till familjen som verkar lite udda. Men ändock.

https://www.facebook.com/nils*rik.gust*vsson.7 (e, a)
Citera
2022-07-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Tack! Hon mår bättre idag men det är en lååång väg tillbaka till vad vi kallar ett normalt liv när man varit med om ett övergrepp i unga år. Det kan se ut som att man mår helt bra, skrattar och skämtar med kompisar etc men inombords är det kaos under lång tid. Hon kommer för alltid att vara påverkad av det som hänt men med tiden och åldern har hon kunnat gå vidare med sitt liv och inte låta gärningsmannen ha makten länge.

Hur denna flickas väg tillbaka kommer att se ut vet vi inte. Vi vet inte hur hon fysiskt kommer att hämta sig till att börja med och heller inte psykiskt. Men just därför borde alla som säger att det är hennes bästa de bryr sig om göra allt för att ge hennes förutsättningar att läka i lugn och ro utan att behöva bära samhällsnyttan på sina unga axlar också.

Jag vet vad din dotter går igenom. Jag var utsatt för övergrepp från fem års ålder flera år.
Men jag tror inte att L*na kommer att bli drabbad av att "bära samhällsnyttan på sina unga axlar också"
Det ena behöver inte utesluta det andra!
Jag kan gå i god för ALLA som säger att de bryr sig om flickan och samtidigt trycker hårt på att få fram alla starka uppgifter ur händelsen, Jag tänker på flickan och därav även politiskt!
DETTA Går parallellt och hand i hand.
Det går inte att separera.
Citera
Medlem
Citat:
Jag hörde inte att han angav någon ålder. Han sa att man antar att han kan vara äldre och att han själv sett honom och kan förstå det.
Någon åldersangivelse på hur mycket äldre gavs inte såvitt jag hörde.

Vaska öronen och lyssna igen, han nämnde åldersspannet 15-17 år.
Citera
Medlem
Skellefteå som stad har alltid varit ett näste för drogmissbrukare och det är oftast därför denna nidbild "försvinner" med deras Spelutbildning och Northvolt.
Citera
2022-07-17, 13:29
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Men det är ju en himla tur att ingen av dem tappat sin iPhone i havet…
Expressen har genomfört den största undersökningen hittills av de 9 000 ensamkommande afghanerna.

• 78 procent fick åldern uppskriven till 18 år av Migrationsverket vid beslutstillfället.

• 0 procent hade giltiga ID-handlingar när de sökte asyl.

• 99,4 procent är män.

• 49 procent har själva uppgett att de bott i Iran i minst ett år innan de kom till Sverige. I snitt uppgav dessa personer att de bott i Iran i 10 år.
https://www.expressen.se/nyheter/qs/...de-egentligen/
Citera
2022-07-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Bilden på den stackars tjejen är omaskerad ja, sedan är den spegelvänd från den man ser på insta.
Finns fortfarande omaskerad bild på henne med text och MGM på Facebook, en bekant till familjen som verkar lite udda. Men ändock.

Han verkar inte vara en bekant till familjen, han är inte vän med någon av dom, och vet ju inte ens namnet på flickan utan skriver fel namn på henne i ett tidigare inlägg..
Citera
2022-07-17, 13:30
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil

Han verkar inte vara en bekant till familjen, utan känner någon som är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in