2022-07-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Han verkar inte som en bekant till familjen, han är inte vän med någon av dom, och vet ju inte ens namnet på flickan utan skriver fel namn på henne..

Namnet kan lätt bero på autocorrect, men du har rätt, inte bekanta direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Han verkar inte vara en bekant till familjen, utan känner någon som är det.

Ok, tack för rättelsen, fel av mig!
Citera
2022-07-17, 13:34
Medlem
Driftstopps avatar
Den här tråden får aldrig dö ut. Det är den enda chansen att påminna alla hur jävla sjukt detta fall är.

Strö salt i såret på alla tjänstemän, politiker, myndigheter.
Prata om fallet med alla ni känner.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-17 kl. 13:38.
Citera
2022-07-17, 13:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Klart man kan! Hur står det till med tankeförmågan? Fast egentligen tror jag inte att du är så fullständigt blåst, du försöker bara ljuga dig runt verkligheten.

Jasså? Engla Höglunds mamma skulle nog inte hålla med om att det är löst med utvisning av utlänningae. Finns åtskilliga ursvenska peddon såväl historiskt som i samtiden.
Citera
2022-07-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Vem som är ansvarig finns det nog inget rakt svar på. Skolans uppgift borde främst vara att lära ut kunskap, han hade enligt uppgifter taffsat på tjejer. Men det är ändå en lång vandring från det till detta brott.
Lätt när det finns facit att skylla på andra än
pojken själv

Jo det tycker jag eftersom skolan och kommunen fått in saker om honom, och att han dessutom varit föremål för polisen innan. Som vanligt är polisen efterbliven och kommunen törs inget göra eftersom han inte är svensk. Det är ganska tydligt vart det har brustit och det är som i nästan alla andra fall kommunen (socialen och skola) och politiker (staten, polis). Nästan så man vill kalla det här för ett hatbrott eller det är ett hatbrott, våldtäkt och mordförsök på ett sjukt hatligt sätt.

Skyller 80% på negern om det är oklart på någotvis! Han utförde något han inte borde ha haft chans att få göra med deras hjälp.
Citera
2022-07-17, 13:38
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Expressen har genomfört den största undersökningen hittills av de 9 000 ensamkommande afghanerna.

• 78 procent fick åldern uppskriven till 18 år av Migrationsverket vid beslutstillfället.

• 0 procent hade giltiga ID-handlingar när de sökte asyl.

• 99,4 procent är män.

• 49 procent har själva uppgett att de bott i Iran i minst ett år innan de kom till Sverige. I snitt uppgav dessa personer att de bott i Iran i 10 år.
https://www.expressen.se/nyheter/qs/...de-egentligen/
Spyr på alla dessa vurmande feta kärringar. Bara att utvisa afghanerna på rotmos. 99,4% män
Det är väl kvinnor i första hand som Afghanistan är farligt för. Säg hej då till Sverige. Det är dags att åka hem till Afghanistan!!!
Kärringarna får leta kuk i Gambia hädan efter.
Citera
2022-07-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag skulle personligen inte ha så mycket emot skvaller om mina bilder som offer om de kommer till en överväldigande samhällsnytta.

Det bryr sig inte lagstiftaren om vad du personligen anser utan det är fortfarande ett olaga integritetsintrång. Alltså är det ett brott att sprida bilder både på brottsoffer och gärningsman.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vaska öronen och lyssna igen, han nämnde åldersspannet 15-17 år.
Länk?
Citera
2022-07-17, 13:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nej. Den nya lagen är tillkom, då invandringsansvariga politiker vill dölja konsekvenserna av sin egen politik för väljarna. Allmänheten ska undanhållas bilder på förnedrade, skadade och lemlästade brottsoffer (vuxna såväl som barn), vilka har tvingats betala priset för de invandringsansvariga politikernas egen politik.

En bild säger mer än ord, som i det här fallet.

Bullshit!!!

"Men från den 1 januari 2020 kan det bli olagligt att dela bilder på sina barn utan deras medgivande, då FN:s barnkonvention blir svensk lag. Konventionen slår bland annat fast att barn har rätt till privatliv, något som kan komma att påverka hur föräldrar får sprida bilder på sina barn."

https://www.kamerabild.se/nyheter/la...n-bli-olagligt
Citera
2022-07-17, 13:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jasså? Engla Höglunds mamma skulle nog inte hålla med om att det är löst med utvisning av utlänningae. Finns åtskilliga ursvenska peddon såväl historiskt som i samtiden.

Ja det blir förstås inte helt löst med utvisningar, det har varit Englamordet, Helene i Hörby etc. Men en stor del av våldskriminaliteten skulle förstås försvinna.
Citera
2022-07-17, 13:41
Medlem
I dagsläget gäller - tills något annat meddelas.

Citat:
Utredningen bedrivs enligt 31 § LUL (lagen om unga lagöverträdare) och är en utredning då någon som är under 15 år kan misstänkas för ett brott. Straffbarhetsåldern i Sverige är 15 år. En så kallad LUL 31 § utredning har som syfte att ge socialtjänsten ett underlag för att kunna bedöma behovet av insatser.

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...ke-skelleftea/
Citera
2022-07-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Så man ska inte utvisa utländska peddon för att det finns svenska peddon? Var är logiken i det?
Citera
2022-07-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Jo det tycker jag eftersom skolan och kommunen fått in saker om honom, och att han dessutom varit föremål för polisen innan. Som vanligt är polisen efterbliven och kommunen törs inget göra eftersom han inte är svensk. Det är ganska tydligt vart det har brustit och det är som i nästan alla andra fall kommunen (socialen och skola) och politiker (staten, polis). Nästan så man vill kalla det här för ett hatbrott eller det är ett hatbrott, våldtäkt och mordförsök på ett sjukt hatligt sätt.

Skyller 80% på negern om det är oklart på någotvis! Han utförde något han inte borde ha haft chans att få göra med deras hjälp.

Polis har lämnat över till soc, det är vad de kan göra när det handlar om minderåriga. (Han har trots allt stått som under 15, inte förrän nu hans ålder är tvivelaktig.)
Annars håller jag med, speciellt efter hela saken om att staten "kidnappar" utländska barn också.
Man vågar inte gå in lika hårt mot vissa barn/familjer över rädsla för att bli kallad rasist etc.

Skolan står även och säger att de inte upplevt honom som aggressiv alls tidigare, trots 1-2 fall av sexuella övergrepp (för det är väl klarlagt nu?) förra året. Finns väl även viss information om att han tafsat på skolkamrater etc?
Visste inte skolan om detta? Om inte så visste iaf soc om det och bara där borde skolan vara informerad.

Mycket skuld ligger på kommunen primärt i detta. Han är utvecklingsstörd på något sätt och borde kanske befunnit sig på ett låst boende redan efter förra sommaren.
Citera
2022-07-17, 13:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Det är väl just orationell man blir i chock, så en sådan reaktion ser jag som rationell i detta fall.
Hennes tankar kanske fokuserar på vilka problem som finns utöver detta ofattbara.
Och hon vill göra någonting, att be om ekonomisk hjälp till sin syster i detta läge ser jag som en bra reaktion
Om det är rationellt agerande så ser jag det som väldigt smaklöst och totalt opassande.

Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Det är just det som är grejen med chock, du kan agera irrationellt. Det händer alla när vi utsätts för stark stress och påfrestning. Var inte så trångsynt och ignorant. Förstå att alla närstående går igenom ett helvete.
På vilket sätt är jag trångsynt för att jag konstaterar att den är en udda chockreaktion att tänka på pengar.

Att redan inom något dygn slänga ut en insamling på nätet framstår inte som irrationell chock - utan snarare ganska girigt och syniskt.
Vore jag förälder till flickan så hade jag sagt upp kontakten och inte släppt vederbörande i närheten av mitt barn.
Var föräldrarna med på att insamlingen skulle startas ... då tycker jag mycket synd om flickan. Man gör inte pengar på sitt barns olycka - i synnerhet inte som första reaktion.
Senast redigerad av micro113 2022-07-17 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in