2022-07-14, 19:27
Bannlyst
Nytt åtal mot trådkändisen Dörris. Han ska enligt åklagaren sagt att han ska ta sig till dalarna för att bränna ner ett hus, implicit Henkos, och hotat att döda hans hund mm... Finns inspelat. Smart. https://twitter.com/mrhenko123/status/1547623405096017921?t=R_ri4oSGfdR5m7wNxvu4Tw&s=19

Ska bli spännande att se hur Loan Sundman, Jonas Hållén och resten av gänget försöker spinna detta.

Sjukt också att Exakt24 som påstår sig syssla med journalistik sitter och sponsrar sånt här pack för hembesök.
Citera
2022-07-15, 00:29
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Är det någon som lyssnat på senaste Patreon där Tobias Hübinette deltar och i så fall kan dela med sig av vad de talar om? Är inte patreon.

Det är mest Henko och Tobias som pratar. Mycket om Tobias historia, hur han kom i kontakt med Stieg Larsson. En hel del prat om vad han forskar om, saker han fått skit för från vänsterhåll. Kortfattat så vill han kolla just hur ras påverkar människors liv vad gäller arbetsliv, utsatthet för div saker osv.

Jag har varit skeptisk till Hübinette tidigare men här kom det fram en mycket mer nyanserad bild vilket var intressant. Saknade lite "jobbigare" frågor men det var ändå ett intressant samtal. Det ska komma en kortare variant för icke patreons om jag har fattat det rätt.
Citera
2022-07-15, 07:10
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Det är mest Henko och Tobias som pratar. Mycket om Tobias historia, hur han kom i kontakt med Stieg Larsson. En hel del prat om vad han forskar om, saker han fått skit för från vänsterhåll. Kortfattat så vill han kolla just hur ras påverkar människors liv vad gäller arbetsliv, utsatthet för div saker osv.

Jag har varit skeptisk till Hübinette tidigare men här kom det fram en mycket mer nyanserad bild vilket var intressant. Saknade lite "jobbigare" frågor men det var ändå ett intressant samtal. Det ska komma en kortare variant för icke patreons om jag har fattat det rätt.
Alldeles rätt
Finns tillgängligt nu
Citera
2022-07-15, 08:25
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:

Det som blev mest tydligt att de är otroligt överseende med att TH använder begreppet "ras". De väljer att vara förstående och se vad som är poängen med THs arbete.

Ganska intressant att höra att de är kapabla att se kontexten, det betyder att alltid när de fultolkar meningsmotståndare är det ett aktivt val.
Citera
2022-07-15, 08:48
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Det som blev mest tydligt att de är otroligt överseende med att TH använder begreppet "ras". De väljer att vara förstående och se vad som är poängen med THs arbete.

Ganska intressant att höra att de är kapabla att se kontexten, det betyder att alltid när de fultolkar meningsmotståndare är det ett aktivt val.

Ja, om de skulle samtalat med en meningsmotståndare som använder ordet "ras" så skulle samtalet inte fungera. De skulle hela tiden medvetet fokuserat på ordvalet för att på så sätt undvika en riktig debatt. Det är fult och oärligt men trots allt mänskligt.

Kan man inför sin följarsvans få det att framstå som man vinner med enkla härskartekniker och fultolkningar, trots att man totalt undviker ämnet, så kommer de använda sig av det. De lägst begåvade, såväl debattörer som lyssnare, kommer nog alltid gå på den lätte.
Citera
2022-07-15, 10:12
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, om de skulle samtalat med en meningsmotståndare som använder ordet "ras" så skulle samtalet inte fungera. De skulle hela tiden medvetet fokuserat på ordvalet för att på så sätt undvika en riktig debatt. Det är fult och oärligt men trots allt mänskligt.

Kan man inför sin följarsvans få det att framstå som man vinner med enkla härskartekniker och fultolkningar, trots att man totalt undviker ämnet, så kommer de använda sig av det. De lägst begåvade, såväl debattörer som lyssnare, kommer nog alltid gå på den lätte.
Samma fenomen syntes ju i programmet med David Eberhard.
Citera
2022-07-15, 11:39
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Samma fenomen syntes ju i programmet med David Eberhard.

Ja. Det kändes lite på Henko som att han gick in i det där lite halvförsiktigt. Bara att nämna ordet ras är rätt känsligt inom vänsterkretsar så som jag har uppfattat det. Sverige har ju inte det ordet allmänt i diskussionen som t.ex i USA. Jag fattade det som att det var just uttrycket som identitetsvänstern hade hängt upp sig på vad gäller Hübinettes forskning.

Men ja, det märks tydligt när dom pratar med någon dom gillar eller någon dom har ett horn i sidan till. Det är ju knappast så att dom gjort sig kända för att vara särskilt förlåtande mot någon från den "nationella" rörelsen. Det ligger väl helt enkelt inte i deras intresse.

Nu vet jag inte hur mycket som är med i det öppna avsnittet men diskussionen som rörde varför det skar sig i den antirasistiska rörelsen var intressant.
Citera
2022-07-15, 15:09
Medlem
covid19sarss avatar
Citat:

Jag saknade frågan om varför Tobias smetade in sina skinkor med ketchup och skyllde på MC-gäng. Eller varför han hällde nacklafta genom sin tidigare chefs brevlåda. Till exempel.
Citera
2022-07-15, 22:17
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
Jag saknade frågan om varför Tobias smetade in sina skinkor med ketchup och skyllde på MC-gäng. Eller varför han hällde nacklafta genom sin tidigare chefs brevlåda. Till exempel.
Källor please?
Citera
2022-07-17, 19:12
Medlem
Axel har postat, vad jag antar är P*ter Wird*mo (*=e), känd från avsnittet om Glam Casvaluir (ep. #135 för non-patreons).

shorturl.at/DGRX4

Det ser ju otroligt tråkigt ut för någon med denna extremt höga IQ. Med kapacitet som en hjärnfysiker och så slösas allt bort på detta. Vilken waste.
Inget ont mot de som arbetar på call center, ett jobb är ett jobb. Men… trist att någon som kunnat göra så mycket för världen med sitt höga IQ bara får svara på frågor om hur man förnyar sitt EU-moppekort.
Senast redigerad av Pressansvarig 2022-07-17 kl. 19:33.
Citera
2022-07-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Axel har postat, vad jag antar är P*ter Wird*mo (*=e), känd från avsnittet om Glam Casvaluir (ep. #135 för non-patreons).

shorturl.at/DGRX4

Det ser ju otroligt tråkigt ut för någon med denna extremt höga IQ. Med kapacitet som en hjärnfysiker och så slösas allt bort på detta. Vilken waste.
Inget ont mot de som arbetar på call center, ett jobb är ett jobb. Men… trist att någon som kunnat göra så mycket för världen med sitt höga IQ bara får svara på frågor om hur man förnyar sitt EU-moppekort.

Moppekort?? Du måste nog prova gå ut i arbetslivet eller något.
Citera
2022-07-17, 22:50
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig

shorturl.at/DGRX4

Vad har forumeliten, de som huserar i denna tråd, och har full koll på Haveristerna för något på denna PW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in