Jag har inte påstått att "en mörkhyad av naturen är mindre begåvad och en våldtäktsman"; alldeles oavsett utlänningens karaktärsdrag så är det faktum att han är en utlänning en förvärrande omständighet. Att brottet är vedervärdigt är det naturligtvis ingen som förnekar. Vad många av tråddeltagarna verkar förneka är att brottet blir ännu mer förnedrande och kränkande om det begås av en utgrupp mot en ingrupp. Var britternas erövring av Nordamerika att likställa med appalousernas erövring av atakaperna? Självklart inte.
Jag antar att du är man?
Som kvinna kan jag säga att det skulle inte vara det minsta lilla mindre vidrigt att bli våldtagen av en snusande ölmagad infödd gubbe, eller för den delen av en kostymklädd snygg yngre vit man än en man av utländsk härkomst. Det är handlingen som är vidrig, inte färgen på gärningsmannens hud!
Kan vara två MGM,den som anstiftade det hela stack därifrån och lämnade den förståndshandikappade pojken kvar själv för att få skulden..jag har en känsla av att det finns nån annan som just nu har hjärtat i halsgropen...
Fantasier. Dom har rätt kille. Han var ensam förövare.
Oj, det var många åsikter du tillskrev mig på samma gång. Om jag förstått tidslinjen som dragits upp i tråden rätt så var första gången han gjort något mot en flicka/kvinna (inte "betett sig såhär" = nästan slagit ihjäl någon) att han försökt dra in en flicka på en skoltoalett. Tycker jag att det är något som borde tas på allvar och följas upp? Ja! Ska det vara skäl för utvisning? Alltså, tycker du själv det ens, på allvar?
Andra gången attackerade han en ung kvinna på cykel. Här borde ordentliga insatser gjorts, särskilt mot bakgrund av hans tidigare agerande. Att kommunen/regionen fuckat upp här är uppenbart! Bör en utvecklingsstörd tolvåring utvisas automatiskt för att han beter sig stört och, vad det verkar, inte fått rätt stöd? Nej. OBS: Stöd = handfast stöd och kontroll, inte saft och bulle.
Vad menar du att jag skulle försvara? Att en liten flicka blivit så svårt misshandlad att hon ligger nedsövd på IVA? Dra du åt helvete i så fall.
Du är inte frisk, du försvarar dessa Menabarn in i absurdum, inte ens efter att denna Menaunge förgripit sej och näst intill dödat denna stackars tös slutar du med ditt försvar av dem!
Du skriver om stöd, det stöd denna Menaunge borde fått är inte ett psykiskt stöd, det har han förbrukat redan!
Nej ett ekonomiskt stöd till en flygbiljett hem till Menaland är det enda stöd han borde fått och det långt innan denna händelse!
Jag håller med. Det känns verkligen märkligt att man kommer med tiggarburken i detta akuta läge. Trodde man hade helt andra saker att fokusera på när det lilla barnet ligger nedsövd med oviss utgång.
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Håller faktiskt också med. Att samla in hade varit mer ok när man vet vad som behövs. I allra värsta fall kan det ju handla om begravningskostnader.
Märkligt att man ens tänker tanken att samla in pengar i nu läget
Även jag tycker att det är lite märkligt att som mostern talade om, att ge något lite uppmuntrande till flickan, när liknande insamlingar brukar kunna landa på ett resultat med sexsiffriga belopp.
Jag kan förstå om BO:s pappas påse pengar, intjänade som stor knarklangare på orten, kanske kan ha sinat så här efter hans fleråriga avtjänade fängelsestraff följt utav namnbytet.
(Tråd finns på fb.)
Som jag sagt i ett tidigare inlägg, så hoppas jag att BO L får allt det stöd och den hjälp som behövs för att gå vidare efter detta enorma trauma.
Den vidriga minderåriga A, vars föräldrar/förälder sannolikt inte har tagit sitt föräldraansvar på allvar, mäktar jag knappast att skriva ut i ord vad jag önskar denne tonåring med IQ som ett mindre förskolebarn.
Nä visst. Och om Hagamannen och Englas mördare dött i moderlivet eller aborterats. Om Christine Schürringers familj och vänner förstått hur allvarligt störd hon var. Om, om, om.
Du menar att Sverige ska stänga gränserna 100%?
Nej, utblåset av kriminella, djupt störda, illegala och/eller bidragskroniska afrikaner och araber och en hel del andra främst icke-västlänningar från Sverige måste naturligtvis vara helt öppet.
Ja, du har självklart rätt, vore MYCKET skönare om GM va en riktig svenne med rågblont hår och blå ögon, då skulle tjejen må mycket bättre...
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Nä visst. Och om Hagamannen och Englas mördare dött i moderlivet eller aborterats. Om Christine Schürringers familj och vänner förstått hur allvarligt störd hon var. Om, om, om.
det verkar som om sveavägens trollfabrik har fått instruktioner om att köra whataboutism i det här fallet. de inser hur fruktlöst det är att bestrida att MGM är en våldsneger som enkom befinner sig i landet på grund av den slappa invandringspolitiken.
finland, tjeckien och estland har inte så många brott av den här karaktären. deras socialdemokrater bryr sig om arbetare snarare än om att massimportera utomeuropeiska troglodyter.
menar du att etniska svenskar skulle begå de brott som invandrare begår, vid den händelse där dessa utvisats? ett matematiskt helt efterblivet resonemang i så fall. naturligtvis ska vi göra så mycket vi kan för att minimera brottsligheten och det inkluderar att utvisa dom våldsmaskiner som ni sossar släppt in.
Vad babblar du om? Etniska svenskar begår samma sorts brott som invandrare gör. Utvisning är därför inte en mirakelmedicin mot brott, särskilt inte när det gäller unga GM med utvecklingsstörning och som därför verkar falla mellan stolarna med gällande lagstiftning.
Vi ska stänga gränsen för Afrika och Mellanöstern i första hand. Det är där de värsta problemen kommer ifrån.
Du kan inte vifta bort det faktum att flickan inte hade legat där hon ligger nu om negern och hans familj aldrig hade kommit hit.
Nä precis, hade inte negern varit här hade detta aldrig hänt! Men nu har det hänt för att negern är här och då måste dom som möjliggjort detta straffas!
Hagamannen och Englas mördare är en piss i havet jämnfört med hur mycket skada alla svartskallar har gjort.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!