Citat:
Oj, det var många åsikter du tillskrev mig på samma gång. Om jag förstått tidslinjen som dragits upp i tråden rätt så var första gången han gjort något mot en flicka/kvinna (inte "betett sig såhär" = nästan slagit ihjäl någon) att han försökt dra in en flicka på en skoltoalett. Tycker jag att det är något som borde tas på allvar och följas upp? Ja! Ska det vara skäl för utvisning? Alltså, tycker du själv det ens, på allvar?Hade du velat det på riktigt hade du ju kunnat jobba för att stoppa det efter första, eller andra, attacken han gjorde, istället för att sympatisera nu, tredje gången, eller hur?
Men de som ville repatriera negrer var väl rasister i dina ögon tidigare?
Svara mig detta, om han hade åkt ut ur landet förra, eller förr-förra gången han betedde sig såhär, hade detta hänt? Ja eller nej räcker.
Kommer aldrig att fatta hur ni som försvarar detta lever med er själva.
Men de som ville repatriera negrer var väl rasister i dina ögon tidigare?
Svara mig detta, om han hade åkt ut ur landet förra, eller förr-förra gången han betedde sig såhär, hade detta hänt? Ja eller nej räcker.
Kommer aldrig att fatta hur ni som försvarar detta lever med er själva.
Andra gången attackerade han en ung kvinna på cykel. Här borde ordentliga insatser gjorts, särskilt mot bakgrund av hans tidigare agerande. Att kommunen/regionen fuckat upp här är uppenbart! Bör en utvecklingsstörd tolvåring utvisas automatiskt för att han beter sig stört och, vad det verkar, inte fått rätt stöd? Nej. OBS: Stöd = handfast stöd och kontroll, inte saft och bulle.
Vad menar du att jag skulle försvara? Att en liten flicka blivit så svårt misshandlad att hon ligger nedsövd på IVA? Dra du åt helvete i så fall.