2022-07-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Jag håller med. Det känns verkligen märkligt att man kommer med tiggarburken i detta akuta läge. Trodde man hade helt andra saker att fokusera på när det lilla barnet ligger nedsövd med oviss utgång.
Håller faktiskt också med. Att samla in hade varit mer ok när man vet vad som behövs. I allra värsta fall kan det ju handla om begravningskostnader.
Märkligt att man ens tänker tanken att samla in pengar i nu läget
Citera
2022-07-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
folk vågar väl inte för GM är inte svensk.

Jag tror snarare att det beror på att mgm är ett barn som ryktas ha begåvningshandikapp. Brottet är så klart vidrigt bortom förnuftets gränser men mgm är inte en vanlig gm, mer typ Lennie Small från Of Mice and Men.
Citera
2022-07-11, 17:43
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Stort tack för den intressanta länken som jag nu precis har läst igenom.

Tänker verkligen på den stackars lilla nioåriga flickan. Hoppas innerligen att hon blir fysiskt återställd så snabbt som möjligt. När det gäller psykiskt så hoppas jag att hon inte kommer ihåg från attacken mot henne.

Jag är hemskt orolig att flickan kan ha fått bestående men. Och ser man på mammas Facebook där några bilder ligger fritt ut till alla så verkar hon väldigt stolt över och glad i sina barn, de är väldigt söta ihop. Hjärtskärande.
Citera
2022-07-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Bilden är fan det vidrigaste jag sett på twitter.

Hur kan detta inte vara högst upp i tidningarna?!
Nu måste väl vi svenskar vakna va?! Media och regeringen vill dölja detta och enligt utsaga har pojken med mamma skyddat boende….

Valår.
Citera
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Fast va? Han har ju rätt i sak,? Det är ganska osmakligt att börja tigga pengar från sängkanten??
Borde isåfall vara att pengarna går till våldsutsatta barn Och pengarna bör redovisas med hur mycket som kommer in på det kontot och som bör vara avsatt för det som det ska vara till och inget annat .
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Jag tror snarare att det beror på att mgm är ett barn som ryktas ha begåvningshandikapp. Brottet är så klart vidrigt bortom förnuftets gränser men mgm är inte en vanlig gm, mer typ Lennie Small från Of Mice and Men.

Det är ansvariga politiker som ska ställas till svars för detta eftersom särbarnet har begått liknande övergrepp tidigare vad jag förstår. Morgan Johansson har ett ansvar för detta.
Citera
2022-07-11, 17:45
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jag har skickat lite pengar. Det är min bedömning och visst finns det de som tvivlar, men familjen kanske inte nödvändigtvis har stora tillgångar och om flickan klarar sig så hoppas jag hon får lite glädje i tillvaron. Vi får hoppas att hon har vaknat till!

Vet inte vad mamman arbetat med men med en såhär tragisk händelse så skulle det inte förvåna mig om hon måste sjukskriva sig/ta ledigt under lång tid här. Hon bor ju inte i ett rikt område heller. Mostern jobbar på Max hamburgare.
Citera
2022-07-11, 17:49
Medlem
Usch ännu inget besked om hur det går med flickan😭😭
Citera
2022-07-11, 17:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ungars hjärnor är plastiska och hon är/har varit nedsövd, så förhoppningsvis blir det inga (fysiska) men, och jag hoppas han inte penetrerat henne så hon fått skador i underlivet, munnen eller ändtarmen. Psykiskt är hennes liv såklart söndertrasat, hennes psykiska utveckling tog sig en sinnessvag pojke rätten att ange riktning åt...
Citera
2022-07-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Haha, vilken fittig jävel.
Varför ska vi ge henne pengar?
Är hon så jävla fattig att hon inte kan köpa grejer själv eller vad?
Vad ska hon köpa som är så dyrt?

Min kusin blev mördad för flera år sedan, skulle aldrig någonsin komma på tanken att gå ut offentligt sådär och be om pengar.
Riktigt lågt.

Alla reagerar på sorg och oväntade händelser på olika sätt. Jag tycker inte att ditt hårda språkbruk är lämpligt när det handlar om en familj i en ofattbar kris. Jag tror själv inte att jag hade reagerat på samma sätt, men det är omöjligt att säga för någon som inte varit i en sådan sits. Att samla ihop pengar är ofta en första reaktion när man vill hjälpa men inte vet hur. Jag är övertygad om att mostern endast vill väl, och det kan vara skönt för familjen att inte behöva oroa sig för missad inkomst från jobb osv. Känns som att insamlingen är det minsta att reagera negativt på i detta sammanhang.
Citera
2022-07-11, 17:52
Medlem
Eftersom frågan om donerandet av pengar kom upp igen som är jag kluven till, men det kan ju gå till en god sak och vad jag läst i de här andra brottstrådarna är det dyrt att anlita torpeder så..
Citera
2022-07-11, 17:54
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Jättehemsk händelse, ett stackars flickebarn från dom fattiga skogarna kring Skellefteå som blir ett enkelt byte för ett rovdjur.
Medierna är knäpptysta, dom måste prata lite mer om kärringen från överklassen som snubblade på en smörkniv. Sad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in