2022-07-11, 23:41
Medlem
De skulle ha gjort en orosanmälan till Socialtjänsten!!

”Tanterna” och ”gubbarna ” på skolan HAR gjort orosanmälningar till socialtjänsten!!
Citera
2022-07-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Öhm, jag är ganska säker på att polisen inte skulle avslöja några detaljer som sexuellt våld även om så vore fallet. Det är en 9-årig flicka vi pratar om.

Då misstar du dig. Se fallet med den 9-åriga flickan i Norrköping.
Citera
2022-07-11, 23:43
Medlem
-DaRude-s avatar
Är det inte tid nog för en klistrad sammanfattning i trådstarten?
Citera
2022-07-11, 23:43
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Nej, det är exakt min poäng. Om det varit en etnisk svensk som gjort exakt samma saker hade inte han blivit stoppad i tid heller. Lösningen kan inte vara att utvisa alla icke-svenskar eftersom vi har och kommer att ha etniska svenska killar med samma problematik. Vi kan inte utvisa dem om de vid 11-12-års ålder försöker dra in en yngre flicka på en toalett, eller lite senare hoppar på en kvinnlig cyklist, så det måste finnas bättre sätt att ta hand om dem så tidigt som möjligt.

menar du att etniska svenskar skulle begå de brott som invandrare begår, vid den händelse där dessa utvisats? ett matematiskt helt efterblivet resonemang i så fall. naturligtvis ska vi göra så mycket vi kan för att minimera brottsligheten och det inkluderar att utvisa dom våldsmaskiner som ni sossar släppt in.
Citera
2022-07-11, 23:44
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Om jag nu leker med tanken att ni har rätt…att en mörkhyad av naturen är mindre begåvad och en våldtäktsman av naturen….då skulle det ju vara ÄNNU mer avskyvärt att bli våldtagen av en ursvensk norrlänning som alltså av naturen vet bättre men ÄNDÅ väljer att våldta en svensk kvinna!?

Brottet i sig är helt vedervärdigt, jag tror inte att varesig flickan eller hennes mamma hade tyckt att det varit mindre vidrigt om hans pappa hetat Sven!

Jag har inte påstått att "en mörkhyad av naturen är mindre begåvad och en våldtäktsman"; alldeles oavsett utlänningens karaktärsdrag så är det faktum att han är en utlänning en förvärrande omständighet. Att brottet är vedervärdigt är det naturligtvis ingen som förnekar. Vad många av tråddeltagarna verkar förneka är att brottet blir ännu mer förnedrande och kränkande om det begås av en utgrupp mot en ingrupp. Var britternas erövring av Nordamerika att likställa med appalousernas erövring av atakaperna? Självklart inte.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Snacka om att läsa mig som fan läser Bibeln. Första stycket handlade om mina generella politiska ståndpunkter. Det var uppenbarligen för jobbigt att läsa hela inlägget, och för tråkigt att försöka förstå vad jag ville säga. Roligare att vara oriktat arg på främlingar på internet, right? Det måste varit akut brist på folk när de gjorde dig till mod.

Vad du vill säga är, att vänsterns politik (t.ex. invandringspolitiken) får kosta, vad den än må kosta Svensson - en halvt (eller helt) ihjälslagen flicka är inte något skäl att utvisa den brutale ynglingen, framför du.
Citera
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barludde
Ja, du har självklart rätt, vore MYCKET skönare om GM va en riktig svenne med rågblont hår och blå ögon, då skulle tjejen må mycket bättre...

Nej men hon skulle mått bättre om det aldrig hänt, och du vet precis vad som hade kunnat förhindra att detta skett från början
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Åsiktspolis är kanske att ta i men åsiktskorridoren och vad som är tillåtet vs inte tillåtet är så snävt och tight så det finns inget utrymme för någon offentliganställd att agera egentligen. Alla vaktar varandra uppifrån och ner. Det är riktiga missförhållanden som skett och säkert sker men som effektivt tystas ner och förträngs. Som offentliganställd i vissa områden balanserar du hela tiden på en slak lina. Minsta lilla felsteg och du faller i avgrunden
Så ska det inte vara på en arbetsplats. Nu har jag inga barn i skolåldern, men är chockad över hur mycket vänstervridna lärare det finns. Samma sak i kommunen. Blir någon misshandlad eller rånad, så blir det ett jävla liv om någon säger att det är en mörkhårig gärningsman i våra FB-grupper. Det har gått till överdrift och det här rasistkortet ligger liksom alltid på bordet. Det måste bli slut på dalteriet av kaos blattar. Tyvärr finns det inga kommuner i landet där man slipper skräpet heller.
Citera
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur pass kognitivt avsågad är GM enl. din bedömning? Begriper han, att man kan döda någon, om man drar åt en snara runt halsen? Begriper han, att man inte bör döda folk?

Det fanns ingen snara eller buntband, det är en trådsanning. Det är inget kioskmongo vi pratar om. En solklar diagnos, men inget som märks vid kortare kontakt.

Dom killar jag har pratat med som har haft kontakt med GM tidigare beskriver honom som stor, barnslig, ensam och lite töntigt.

Tjejerna som han kladdat på sedan tidig ålder och framförallt den som han försökte slita in på skoltoaletten skulle nog beskriva honom annorlunda.

För att inte nämna kvinnan i gångtunneln förra året.
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-07-11 kl. 23:46.
Citera
2022-07-11, 23:46
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Det fanns ingen snara eller buntband, det är en trådsanning.

Dom killar jag har pratat med som har haft kontakt med GM tidigare beskriver honom som stor, barnslig, ensam och lite töntigt.

Tjejerna som han kladdat på sedan tidig ålder och framförallt den som han försökte slita in på skoltoaletten skulle nog beskriva honom annorlunda.

För att inte nämna kvinnan i gångtunneln förra året.

Vad gjorde han på kvinnan i gångtunneln?
Citera
2022-07-11, 23:48
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Då misstar du dig. Se fallet med den 9-åriga flickan i Norrköping.

Blev hon nedsövd dock? Polisens fokus så här långt är uppenbarligen själva strypningen samt det besinningslösa våldet mot hennes kropp.

Om flickan inte hade fått sådana enorma skador så kanske det hade låtit annorlunda.
Citera
2022-07-11, 23:48
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Vad gjorde han på kvinnan i gångtunneln?

Allt det här finns i tråden om ni orkar leta lite... börja på sidan 50 nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in