Citat:
Ursprungligen postat av
Gamebred
Jag gav mig på det dödfödda att maila ett par journalister för att be dem gå på djupet angående socialens roll i detta. Men som sagt, det är nog dödfött.
På något sätt måste det bli ändring, hoppas fler ligger på.
Är väldigt sällan socialen eller myndigheter granskas i sömmarna överhuvudtaget, är isåfall i form av aktivism (ex. asylsnyft) eller ifrågasätta värdegrunden (ex. sexism inom försvaret). Är väl uppdrag granskning då som bl.a. rapporterade om våldtäkter på sis-hem, och killen som var inlåst på lss-hem i skogen.
Ibland tänker jag faktiskt att det är bättre att lägga ner hela skiten, gör mer skada än nytta som du var inne på lite innan. Kanske bara ha kvar några slags institutioner för de mest våldsbenägna samt fosterhem för barn vars föräldrar är våldsamma. Får anstränga sig mer för att placera barn hos andra släktingar osv. Inte fan hade jag velat lämna mina ungar till sådana där hem, kommer i kontakt med ännu fler kriminella och kanske blir än mer skadade. Särskilt för psykiska besvär och allehanda självskadebeteende, de verkar mixa folk hej vilt..
Sedan kan man ju inte begära för mkt av dessa batiktanter, finns ingen auktoritet i samhället idag. Hörde i ett annat sammanhang, gällande antisemitism i malmö som har blivit/är normen i det arabiska samhället, vad gör man åt det. Är lite mkt att lägga på britt-marie på socialen, hon kan knappst utbilda bort det och man kan ju inte omhänderta varenda unge som ex. uppfostras i hederkultur, om inte annat får man hela klanen efter sig..