2022-07-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men för i helvete, det handla om vilket kön offret hade. Det heter inte flickligt kön utan kvinnligt, därav svaret om det var en man eller kvinna eftersom det handlade om könet. Man ville försäkra sig om vad som gällde.

Är ni så här outbildade eller sitter ni och röker på och tar en drink?
Polis borde gjort om intervjun,årets förvillare?
Citera
2022-07-09, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Nej är SD, men måste man vara sosse för att identifiera skitsnack?
Nej, för under åren har vi märkt att det finns många i SD som inte kan tänka klart. Om du har ett fastlåst intellekt är du nog ingen bra spanare i detta mystiska våld i Skellefteå.

Kan det vara tidens gång från någon som står utanför och vill in, barn eller vuxen? Ett rop på hjälp, "jag gör vad som helst så att ni ser mej". Absolut! ALLA vill vi bli sedda, få uppmärksamhet och vägen dit kan vara mycket våldsam i stort som smått tyvärr.

Detta fattar inte psykologer eller så fattar en del men är maktlösa inför besparingarna inom psykvården. Tror det finns någon som förstår detta och jag tänker på vad mördaren i Visby sa till polisen! Han ville bli hörd och tagen på allvar vilket även gäller ett barn som blir en varulv.
Citera
2022-07-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
På sommaren slås flera fritids ihop, det skulle kunna vara den relation de har till varandra (utöver relationen GM/BO).

Nja tror inte mgm går på fritids, inte många äldre än 9 år är på fritids och stämmer de att flickan va naken svårt skadad med buntband runt halsen känns de inte som att en 9 åring utfört detta dåd.
Flickan kan ha varit på fritids om hon är 9 år däremot, nu har iaf inte jag sett någon mer exakt tid än att hon hittades 17:30 men har hon varit på fritids vet man ju när hon lämnade och inom vilket tidsspann dådet hänt.
Citera
2022-07-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Vart jag nu såg de så fanns då inte frågeställningen med där polisen sa att de va en kvinna och det har hänt tidigare också men senare visat sig vara barn, i Malmö våldtogs ju bl.a en 9-10 åring där sa man också att de va en kvinna.
Flickor blir kvinnor och invällare är pojkar även om dom är i 25 årsåldern i Sverige.

Nej men det är så vedertaget att de utgår från att man förstår det. Så ta bara det till dig så har du lärt dig något i dag i alla fall.

Man avser en person av kvinnligt kön med att säga kvinna. Och jag kan förstå att man missförstår det om man har levt väldigt kort tag eller om man har problem med tänkandet i övrigt.
Senast redigerad av Sturuf 2022-07-09 kl. 09:44.
Citera
2022-07-09, 09:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Nja tror inte mgm går på fritids, inte många äldre än 9 år är på fritids och stämmer de att flickan va naken svårt skadad med buntband runt halsen känns de inte som att en 9 åring utfört detta dåd.
Flickan kan ha varit på fritids om hon är 9 år däremot, nu har iaf inte jag sett någon mer exakt tid än att hon hittades 17:30 men har hon varit på fritids vet man ju när hon lämnade och inom vilket tidsspann dådet hänt.
En del äldre går på storbarnsfritids, trots att deras föräldrar inte jobbar - en vanlig fritidsgård helt enkelt. En del av dessa fritids fungerar som rena biljardhallar för cigarettrökande araber, finns i varenda stad och ofta i direkt anslutning till småbarnsfritids (vid en skola).
Citera
2022-07-09, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Polis borde gjort om intervjun,årets förvillare?

Det är ju vissa personer som blir förvillade. Om man på allvar tror att polisen menar att en nioårig liten flicka är en vuxen kvinna så kanske man ska söka felet hos sig själv.
Citera
2022-07-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaraxacumVulgare
En misstanke så god som någon annans.
Nu pågår det antagligen (inofficiella) krismöten för att hålla ryggar fria både inom skolan och Soc. MG har lovat (lärare, skolkurator och socialassistenter) flera gånger att inte ge sig på småflickor/denna specifika flicka. Det kan ju inte bara vara hans fel att de/hon ”retade” honom.

När jag var i tonåren mördades ett grannbarn i lågstadieåldern. Gärningsbarnet var jämgammalt och hade försökt flera gånger förut. Vuxenvärlden tog inte försöken på allvar.
Du utgår ifrån att GM är känd för ett visst beteende som är känt av personal inom skola och socialtjänst?
Citera
2022-07-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Kan denna cykel vara inblandad i fallet. Om det är så kan det vara lite kruxigt med att bedöma avstånd längd mellan sadel trampor/mark. Dessutom finns det 24 tum o 28 tum. Tycker kanske också att den ser ut att passa om nu flickan var under 15 år någonstans mellan 12-15 års ålder. Så långt ned som 9 år verkar den vara lite stor. Men jag vet inte. Cykeln ser hel och riktig ut.

Spekulation.

https://www.bildtagg.se/bild/z8fqbt1j4c91gc111lgem9c2

Jag har fått en bild på en annan blå cykel som ska vara tagen där. Den där ser ju ut att stå utanför avspärrningen
Senast redigerad av Flisan565 2022-07-09 kl. 09:57. Anledning: Mer info
Citera
2022-07-09, 10:11
Medlem
Mailmanss avatar
Vad vet vi om GM finns det någon sammanställning?
Citera
2022-07-09, 10:19
Medlem
Citat:

Min fetning. Vart ifrån kommer dessa uppgifter? Väldigt makabert gjort av en 12-14 åring.
Tyder på en viss förberedelse, vilken 12-14 åring går runt med buntband? Mgm är dessutom på fri fot så ställer mig tveksam till att detta stämmer.
Citera
2022-07-09, 10:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vad vet vi om GM finns det någon sammanställning?

Ingen i tråden vet vem MGM är. Bara att han är minderårig och inte släkt med BO. Allt annat är spekulationer.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2022-07-09 kl. 10:43.
Citera
2022-07-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aalahue
Javisst är det vedertaget. I svensk media. I den normala världen är det inte riktigt så.

A: Jag hörde att ni fått barn. Grattis! Blev det en pojke eller flicka?
B: Det blev en kvinna.

Svensk media visar återigen att de är sämst i västvärlden.

Du har fått förklaringen som gäller. Men tjura på du. Vill du inte lära dig så vill du inte.

Som jag sagt förut, att frågan var inte om det var en pojke eller flicka, utan kvinna eller man avseende vilket kön det handlar om. Och då förtydligar man kort med att säga "kvinna". Och alla förstår förutom några utvecklingsstörda barn tror att poliser och journalister menar att tioåriga flickor är kvinnor. Det måste till en viss sorts dumhet för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in