2022-07-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Så man kommer kunna behålla sina gamla anonyma nummer utan att registrera sitt namn?
Dina anonyma telefonnummer kommer att sluta fungera i februari 2023 om du inte registrerar kontantkorten.

Dina anonyma telefonnummer kommer inte att vara anonyma för den svenska staten efter registrering av kontantkort.

Dina anonyma telefonnummer kommer fortsatt att vara anonyma för allmänheten.
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tack snälla för hjälpen, har nu registrerat mig med bank- id på Comviq, så nu lär jag kunna ringa vidare som vanligt utan att bli avstängd från samhället
Väl bekomme!
Senast redigerad av Nolltaxerik 2022-07-08 kl. 12:13. Anledning: Klargörande information.
Citera
2022-07-08, 12:14
Medlem
Vad händer med mina kontant kort som jag har idag efter lagen träder i kraft.?
Citera
2022-07-08, 12:35
Medlem
espiyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Hur hade du tänkt göra urskiljningen ovan??

Fråga: Är du snäll?

Ja / nej

Ja du, polisen kanske får in tips och får då övervaka trafik eller öppna brev. Finns ju något som heter brevhemlighet. Eller ska allting övervakas? Kameror i hemmet? Ett chip i hjärnan som avläser tankar? Hur ska de annars veta om man är snäll eller inte?
Citera
2022-07-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Nu är inte jag kriminell så för mig spelar det faktiskt inte någon roll. Är ni i tråden oroliga eller?
Hor-bockar som köper horor. Har ofta en liten extratelefon för nöjes skull. Har jag hört....
Citera
2022-07-08, 13:06
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Det räcker väl med personnummer adressupgifter, precis som alla andra avtal man gör. De flesta hyr ju eller äger en lägenhet tex, eller äger en bil.
Allt det jag skrev kommer att krävas.
Citera
2022-07-08, 13:06
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Men hur är det då med de befintliga anonyma kontantkoten, kommer de att inaktiveras?
Ja dom med. Men det här är för att följa fascister inte kriminella det fattar vem som helst.
Citera
2022-07-08, 13:07
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Jag har personligen ingen aning men är det verkligen så? Hur vågar dom lita på någon krypterad app när det visat sig flera gånger att de knäcks till slut, om de inte till och med är lanserade av FBI själva

Jag hade inte vågat röra en enda app längre om jag var tungt kriminell.
Håller med dig man undviker nog sådana telefoner numera.
Citera
2022-07-08, 13:08
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Det försvårar ingenting för de kriminella. De som fortfarande använder vanliga samtal/sms kommer gå över till random app.

Det försvårar dock rejält för de som vill vara lite mer anonyma. Ytterliggare ett bakslag för svenskens integritet !
Lycka till med "random app" både säljare samt köpare behöver en sådan "random app" vad nu det betyder.
Citera
2022-07-08, 13:08
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Vidrigt övervakningssamhälle vi är på väg emot. Personlig integritet är som bortspolat nummer. Storebror staten ska övervaka dig i varje situation. Läskigt värre. Påminner mig om George Orwells dystopiska roman Storebrorssamhället.
Håller med dig det här är inte avsatt för kriminella men oss svenskar.
Citera
2022-07-08, 13:09
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det finns utländska sim-kort. Reser mkt och jag har ett sim för varje land, och för att logga in på internet krävs inget simkort. Krypterade appar finns det i mängder. Skall inte berätta mer hur man gör för att aldrig kunna bli avlyssnad, eftersom jag är på Polisens sida och det är en kollega som jag jobbade ihop intimt i ett ärende som är Tullpolis som berättade exakt vad man skulle göra. Ingen kriminell vill jag ska kunna ta del av detta. Men den kunnige vet redan. Kommer inte att drabba någon i slutänden
Har alla köpare sådana kort med? Skulle inte tro det.
Citera
2022-07-08, 13:11
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vi kommer sannolikt direkt att se SIM-målvakter med hundratals registrerade kontantkort.

Kriminella kommer att köra på som vanligt. Detta handlar mest om att kunna skicka insatsstyrkan på pensionärer som skriver "Neger" på Facebook.
Dock kommer man vara tvungen att registrera sig som köpare. Jag tror detta kan bli effektivt men förmodligen är lagen anpassad att smyga sig på oss realister inte kriminella.
Citera
2022-07-08, 13:13
Medlem
speerys avatar
Kommer inte att göra ett skit mot dom kriminella och det är inte heller det som är poängen.. Bara att åka till valfritt Europeiskt land och köpa kontantkort och voila dom är anonyma igen..

Blir nog att skaffa finskt nr för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in