Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-07, 23:42
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Men då håller du med mig. Bra att vi äntligen kommit fram till det. Du är alltså emot att döda foster som inte utgör någon fara för dig på samma sätt som du är emot att döda en person som du, genom dina egna handlingar, ser till att den befinner sig i ditt hem, och som inte utgör en fara för dig.
Jaså, blev jag abortmotståndare nu? Var läste du det?

Du får nog göra en ny punktlista nu så jag ser vad jag har sagt. Den gamla börjar vara lite uttjatad.
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-07 kl. 23:45.
Citera
2022-07-07, 23:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det finns absolut ingen skillnad mellan "gravt hjärnskadad" och "Ipsi". Läs det fetade igen, och noga. Det finns inget att diskutera här.

Ipsi är inte gravt hjärnskadad din galenpanna.

Citat:
Det har inget med hennes åsikter att göra. Man har all rätt att vara för abort om man vill, däremot har jag ändrat mig på en enda punkt gällande abort och det är foster med grava hjärnskador.

Du skrev att du ville att såna som Ipsi och Merapi ska aborteras och andra som du kallar för "femi-nazis". Du klarar helt enkelt inte av att andra har andra åsikter än du. Du är mycket omogen.

Citat:
Jag har nu förstått att besparingen av lidande för alla inblandade, inklusive fostret, överväger dess rätt till liv. Detta är exakt samma ståndpunkt som du har, det kan jag lova, därav blir det extremt patetiskt när du försöker anklaga mig för att vara någon sorts hemsk människa när jag bara tycker likadant som du.

Du buntade ihop Ipsi, Merapi och personer du kallar för "femi-nazis" med gravt hjärnskadade foster. Som sagt, du är en aning sjuk.

Citat:
Ytterligare ett exempel på hur intellektuellt ohederlig du är, och ännu mer anledning till att jag inte ska lita på ditt ord när du säger att du skulle ha accepterat ett avskaffande av aborträtten.

Du gav ett exempel på ett framtidsscenario där foster i vecka 4 kunde räddas. Du frågade om jag då kunde tänka mig att i princip avskaffa aborträtten. Jag svarade "ja" på den frågan.

Men du är för förvirrad för att komma ihåg detta tydligen.

Citat:
Nej, du får läsa vad jag skriver istället för att vara intellekutellt ohederlig. Jag vill abortera foster med grava hjärnskador, precis som du vill. Vi tycker exakt samma sak i den här frågan.

Jävligt pinsamt hur du försöker slingra dig.

Citat:
Av erfarenhet så vet jag att man inte bör lita alltför mycket på vad feminister säger eftersom att jag aldrig träffat på en intellektuellt hederlig feminist. Detta är inte mitt fel, och det är helt naturligt att vara skeptisk mot en grupp man via erfarenhet vet är oärliga.

Jaha.

Citat:
Därav var jag skeptisk till att du verkligen menade det du sa att du skulle acceptera ett avskaffande av aborträtten - och med all rätt, det tog inte mer än några inlägg innan du började skriva fullständigt intellektuella ohederliga inlägg.

I vilket/vilka inlägg förnekade jag att tillgången på fri abort ska följa utvecklingen? Vilket var vad du skrev och frågade om. Märker du hur jag får upprepa mig och ställa samma fråga om och om igen?

Citat:
Att som du t.ex. anklaga mig för att vara irrationell för att jag justerat min åsikt något är ett bra exempel på intellektuell ohederlighet. Du vet att det är motsatsen som gäller, det vill säga att det är irrationellt att ALDRIG ändra på sig oavsett vilken information som presenteras.

"Något"? Hahah du gjorde en u-sväng i 180.
Citera
2022-07-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Du får nog göra en ny punktlista nu så jag ser vad jag har sagt. Den gamla börjar vara lite uttjatad.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ipsi är inte gravt hjärnskadad din galenpanna.

Du skrev att du ville att såna som Ipsi och Merapi ska aborteras och andra som du kallar för "femi-nazis". Du klarar helt enkelt inte av att andra har andra åsikter än du. Du är mycket omogen.

Du buntade ihop Ipsi, Merapi och personer du kallar för "femi-nazis" med gravt hjärnskadade foster. Som sagt, du är en aning sjuk.

Du gav ett exempel på ett framtidsscenario där foster i vecka 4 kunde räddas. Du frågade om jag då kunde tänka mig att i princip avskaffa aborträtten. Jag svarade "ja" på den frågan.

Men du är för förvirrad för att komma ihåg detta tydligen.

Jävligt pinsamt hur du försöker slingra dig.

Jaha.

I vilket/vilka inlägg förnekade jag att tillgången på fri abort ska följa utvecklingen? Vilket var vad du skrev och frågade om. Märker du hur jag får upprepa mig och ställa samma fråga om och om igen?

"Något"? Hahah du gjorde en u-sväng i 180.

Det här med logik går ju inte in.. det är ju bara känslomässigt dravel.

En total logisk kaos är ni två.

Citera
2022-07-08, 00:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan

Får du betalt varenda gång du skriver "logik"? Eller tror du att du framstår som logiskt och analytiskt tänkande ju fler gånger du skriver "logik"? Eller är du bara autistiskt besatt av (ordet) "logik"? Lite sådär autistiskt ocd-aktig.....
Citera
2022-07-08, 00:03
Medlem
Citat:

När du skrev att du inte hade någon rätt att döda en person som du, genom dina egna handlingar, ser till att den befinner sig i ditt hem, och som inte utgör en fara för dig.

Ser du kopplingen till en graviditet och ett foster här? Självklart inte, eftersom att du är gravt hjärnskadad, men alla andra gör det.
Citera
2022-07-08, 00:03
Citat:

Nej, det här är logik:

Premiss: Mord är förbjudet.
Premiss: Abort är tillåtet.
Slutsats: Abort är inte mord.

Det här är inte logik:
Abort är mord. Motbevisa mig!
Citera
2022-07-08, 00:04
Medlem
Citat:
Får du betalt varenda gång du skriver "logik"? Eller tror du att du framstår som logiskt och analytiskt tänkande ju fler gånger du skriver "logik"? Eller är du bara autistiskt besatt av (ordet) "logik"? Lite sådär autistiskt ocd-aktig.....

Jag använder det ordet ofta för att du och vissa andra inte verkar förstå det. Du verkar inte ens förstå hur ägd du har blivit i debatten. Du har uppgett skäl för att döda som rättfärdigande, sedan när jag har testat de skälen så har du brustit i konsekvens.

Nej jag har inte autism, däremot har du av allt att döma ett väldigt lågt IQ eftersom du inte kan göra enkla logiska kopplingar och inse hur dåliga dina argument är.

Du verkar inte förstå att du verkar ifrån en dubbelmoralisk natur. Tragikomiskt du inte inser hur dum du ser ut, lilla Jenny.
Citera
2022-07-08, 00:04
Citat:
När du skrev att du inte hade någon rätt att döda en person som du, genom dina egna handlingar, ser till att den befinner sig i ditt hem, och som inte utgör en fara för dig.

Ser du kopplingen till en graviditet och ett foster här? Självklart inte, eftersom att du är gravt hjärnskadad, men alla andra gör det.
Jag påtalade att du får göra en ny punktlista eftersom den förra, uttjatade, var felaktig.

Men den nya kommer kanske att komma fram till att jag definierar abort som mord så det är väl hugget som stucket vilken du tjatar om…
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-08 kl. 00:08.
Citera
2022-07-08, 00:07
Medlem
Citat:
Nej, det här är logik:

Premiss: Mord är förbjudet.
Premiss: Abort är tillåtet.
Slutsats: Abort är inte mord.

Det här är inte logik:
Abort är mord. Motbevisa mig!

Men herregud.. du har nyss googlat på det? Du får nog lära dig skilja på deduktiv och induktiv logik.. logik skall appliceras i debatter också.

Förövrigt är premiss två i ditt exempel falskt.

Du har inte lyckats lägga fram hur du rättfärdigar abort, fortfarande. Du har inte kunnat peka ut vad det är som rättfärdigar det.

Vänligen skriv dina främsta skäl till hur du rättfärdigar abort? Du kan inte köra med dubbla måttstockar, det måste du förstå.

Om du uppger ett skäl... och du sedan backar ifrån det skälet i andra avseenden så är du inte konsekvent. För då är det skälet godtyckligt, ett slags slumpmässigt skäl som inte avser andra scenarion.
Citera
2022-07-08, 00:11
Citat:
Men herregud.. du har nyss googlat på det? Du får nog lära dig skilja på deduktiv och induktiv logik.. logik skall appliceras i debatter också.

Förövrigt är premiss två i ditt exemple falskt.

Du har inte lyckats lägga fram hur du rättfärdigar abort, fortfarande. Du har inte kunnat peka ut vad det är som rättfärdigar det.

Vänligen skriv dina främsta skäl till hur du rättfärdigar abort?
Nej, jag har inte nyss googlat på det.

Få höra din logik nu.
Citera
2022-07-08, 00:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag använder det ordet ofta för att du och vissa andra inte verkar förstå det. Du verkar inte ens förstå hur ägd du har blivit i debatten. Du har uppgett skäl för att döda som rättfärdigande, sedan när jag har testat de skälen så har du brustit i konsekvens.

I vilka inlägg har jag brustit i konsekvens? Om du nu är så jävla "logisk" så vaska fram dessa inlägg.

Citat:
Nej jag har inte autism, däremot har du av allt att döma ett väldigt lågt IQ eftersom du inte kan göra enkla logiska kopplingar och inse hur dåliga dina argument är.

Blah blah blah, käften går på dig men du kan inte ta fram ett enda av mina inlägg som bevisar ditt bs.

Citat:
Du verkar inte förstå att du verkar ifrån en dubbelmoralisk natur. Tragikomiskt du inte inser hur dum du ser ut, lilla Jenny.

Du är totalt och fullständigt körd i huvudet. Gå nu och lägg dig så du orkar vara en idiot imorgon också.
Citera
2022-07-08, 00:15
Medlem
Citat:
I vilka inlägg har jag brustit i konsekvens? Om du nu är så jävla "logisk" så vaska fram dessa inlägg.

Blah blah blah, käften går på dig men du kan inte ta fram ett enda av mina inlägg som bevisar ditt bs.

Du är total och fullständigt körd i huvudet. Gå nu och lägg dig så du orkar vara en idiot imorgon också.

Jag har gjort det massor med gånger men du är i förnekelse. Du upprepar ju bara vad jag har sagt haha. Du tror att subjektet måste vara detsamma för att logisk konsekvens ska gälla, icke. Frågeställningen behöver bara gå tillbaka till de rättfärdigande skälen som du har uppgett.

Såhär resonerar du: ''Ondskefulla personer ska dö''.

Jag: ''Du anser att det rättfärdigar att de ska dö''?

Du: ''Ja''

Jag: ''Pelle är ondskefull, ska han dö?''

Du: ''Nej'' .

Sedan tror du att du har vunnit haha. Beroendestatusen har slagits i spillror, det argumentet har totalt pulveriserats. Och att du inte förstår bättre är det som är så komiskt. Du är inte särskilt bildad, det hör jag det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in