2022-05-18, 16:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Första sidan när jag söker det samma:
* En artikel om id-kontroller mellan Sverige och danmark.
* En om ett konstrojekt i Lessebo
* En länk till familjeliv
* En om 50-talsmode
* En om 50-talsmode för kvinnor
* Wikipediaartikel om mellankrigstiden i Sverige
* Nationen i siffror
* Mina jazzfavoriter från 50-talet
* Gruvstrejken: 57 dagar som förändrade Sverige
* Tillbaka till kontoret?
* JBP tog avsked till ett polarisering Sverige
Osv.
Har du problem med att välja eller söka på google?
Har du testat ""?
Jaså inte det?
Är jag förvånad?
Citera
2022-05-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Enligt den studien var det 36% som inte använt preventivmedel vid tidpunkten för befruktningen, många av dessa trodde inte de kunde bli gravida. Vilket innebär att 64% hade använt preventivmedel vid befruktningstillfället.

Då har de använt dem fel, eftersom alla preventivmedel ger minst 90% effektivitet, och kombinationspiller ger 99,7% effektivitet. Troligtvis har de slarvat med sina piller, de har inte tagit dem. Använder man inte preventivmedel korrekt så skyddar de inte lika bra. Slarv är inte ett argument för abort, det är argument för att kvinnor måste skärpa sig.

Citat:
Studien visar också på att orsakerna som bidrog till deras abortbeslut var ekonomiska bekymmer, oro över förhållandet och dålig timing av graviditeten. Sådant som männen som gjort dem gravida skulle kunnat trygga dem i så att de hellre hade valt att föda än att göra abort.
Kvinnor är alltså så osjälvständiga att tryggheten beror på att män tar hand om dem. Då kanske de borde låta bli att bli gravida när de inte vill ha barn.

Citat:
flertalet av dem hade ju dessutom diskuterat frågan med sin partner. Och majoriteten av kvinnorna tyckte även att abortbeslutet var ett svårt beslut att ta.

Svårt beslut? Är det inte bara en cellklump? Som att klämma en finne typ?

Citat:
Så. En man som gör en kvinna gravid har stor chans att hon föder barn, om han bara vill. Genom att trygga kvinnan ekonomiskt och i relationen. Det är vad den studien visar på.
Nej, den visar att kvinnor låter sig befruktas trots att de inte vill ha barn. Jävligt korkat och oansvarigt beteende.

Citat:
Gravida kvinnor är hormonellt betingade att vilja skydda sina foster. Inte döda sina foster.

Går en kvinna till barnmorskan och berättar att hon är gravid så är barnmorskans första fråga: vill du göra abort? Oavsett vilka instinkter kvinnor har kring sina foster så jobbar ni abortälskare hårt för att trycka ner dem.

Citat:
Ger man den gravida kvinnan rätt förutsättningar, så kommer hon välja att föda barn.

En studie i USA visade att 92% av kvinnor som gör abort angav inget skäl alls. Alltså: whatever, känner inte för det.

Så, du har fel.

Citat:
Och mannen som har gjort henne gravid är den som har störts chans att ge henne rätt förutsättningar för detta. Men om mannen också vill abort eller skiter i att trygga kvinna... Tja, då lär det bli abort. Mannen har mer makt i abortbeslutet än vad du tycks inse.

Kvinnor är alltså helt hjälplösa och beroende av män.
Citera
2022-05-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Inte ensidigt, nej.
Däremot är det ett bra argument för kvinnor att börja ta ansvar för sina handlingar.

Varken staten eller vården är era morsor.
Fortsätter det s¨här, anser jag nog snart att vi ska betala fullt pris för den vård vi får.
Speciellt den som inte är medicinskt motiverad.

Och du är inte folks morsa heller. Lev dit liv som du vill och låt andra göra det samma.

Du vill inte ha subventionerad sjukvård? Dra mig baklänges, vilken chock....
Citera
2022-05-18, 16:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Och du är inte folks morsa heller. Lev dit liv som du vill och låt andra göra det samma.

All vård ska inte vara gratis.
Det utarmar vården för dem som FAKTISKT behöver vård.
Citera
2022-05-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
All vård ska inte vara gratis.
Det utarmar vården för dem som FAKTISKT behöver vård.

Googlade "all vård gratis utarmar vården för de som faktiskt behöver den". Inte många resultat där, så det påståendet kan vi kasta i papperskorgen.
Citera
2022-05-18, 17:01
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Googlade "all vård gratis utarmar vården för de som faktiskt behöver den". Inte många resultat där, så det påståendet kan vi kasta i papperskorgen.
Jag har ingen länk eller så.

Men jag har läst uttalanden genom åren om gamla personer som ganska snart ”tjänar ihop” till frikort pga högkostnadsskydd är flitiga besökare på vårdcentraler.

Läkare som rapporterat att besöken inte var betingade av läkarbehov utan snarare av att träffa någon och ha någon att prata med.

Så det verkar så att en del uppsöker vården utan att ha vårdbehov.
Citera
2022-05-18, 17:08
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:

Med andra ord bör aborter göras till ett privat ärende då det inte är vettigt att tvinga abortmotståndare att betala för aborter och därmed involvera oss i en process som vi betraktar som gravt oetisk? Bra, då är vi överens.
Citera
2022-05-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Med andra ord bör aborter göras till ett privat ärende då det inte är vettigt att tvinga abortmotståndare att betala för aborter och därmed involvera oss i en process som vi betraktar som gravt oetisk? Bra, då är vi överens.

Nej, sjukvård ska vara gratis så att inte bara rika människor har friheten att utnyttja den.
Citera
2022-05-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag har ingen länk eller så.

Men jag har läst uttalanden genom åren om gamla personer som ganska snart ”tjänar ihop” till frikort pga högkostnadsskydd är flitiga besökare på vårdcentraler.

Läkare som rapporterat att besöken inte var betingade av läkarbehov utan snarare av att träffa någon och ha någon att prata med.

Så det verkar så att en del uppsöker vården utan att ha vårdbehov.

Klart det finns. Då får man hitta andra sätt att lösa ensamma människors sociala behov, inte göra sjukvården så dyr att ingen annan heller har råd att gå dit.
Citera
2022-05-18, 17:26
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Nej, sjukvård ska vara gratis så att inte bara rika människor har friheten att utnyttja den.

Skulle knappast kalla det vård att slakta ofödda, graviditet är ej ett sjukdomstillstånd.

Sjukvård har aldrig varit och kommer aldrig att vara "gratis".
Arbetstimmar ska utföras, löner och utrustning skall betalas.
Citera
2022-05-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Skulle knappast kalla det vård att slakta ofödda, graviditet är ej ett sjukdomstillstånd.

Sjukvård har aldrig varit och kommer aldrig att vara "gratis".
Arbetstimmar ska utföras, löner och utrustning skall betalas.

Skiter i vad du vill eller inte vill kalla det. Vi lever i ett någorlunda demokratiskt samhälle och här vill de flesta kunna ha tillgång till vård ifall de behöver det, oavsett om de har pengar i fickan för tillfället eller inte. Man vill inte ha det som i skitlandet USA, där folk går bankrutt av minsta åkomma. Därför har vi valt att poola ihop en del av våra pengar så att alla kan ta del av den.

Om du och de andra pingstvännerna tycker att det är hemskt med abort så får ni rösta KD eller nåt, samt välja att inte abortera era egna foster.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-05-18 kl. 17:39.
Citera
2022-05-18, 17:41
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Skiter i vad du vill eller inte vill kalla det. Vi lever i ett någorlunda demokratiskt samhälle och här vill de flesta kunna ha tillgång till vård ifall de behöver det, oavsett om de har pengar i fickan för tillfället eller inte. Man vill inte ha det som i skitlandet USA, där folk går bankrutt av minsta åkomma. Därför har vi valt att poola ihop en del av våra pengar så att alla kan ta del av den.

Om du och de andra pingstvännerna tycker att det är hemskt med abort så får ni väl rösta KD eller nåt, samt ge fan i att abortera era egna foster.

Haha, du verkar se Sverige som förmer USA där det lobbas öppet medan det sker bakom stängda dörrar här.
Typiskt för obildade och insnöade svenssons.

Nej, jag nöjer mig inte med det. Jag vill inte betala för dina aborter heller, jag vill inte betala för några som helst aborter, vill ej vara involverad alls. Måtte hösta domstolen i USA kasta Roe v Wade i sophögen där skiten hör hemma och bana vägen för en seriös debatt även här i Sverige. Att mörda barn är sjukt oavsett vad du väljer att kalla barnet och oavsett vilket stadium barnet befinner sig i.
Senast redigerad av WrenchZeMonkey 2022-05-18 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in