2022-07-06, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Enligt vilken definition skulle att äta en livmodersammandragande tablett eller utföra en missfallsframkallande aktivitet vara mord?

Enligt din egen. Jag skrev det i mitt förra inlägg om du hade kunnat läsa. "Min kropp, mitt val" är vad ditt argument bygger på, men det faller ihop när du erkänner att fostret inte tillhör din kropp. Det är inte längre ditt val då det inte handlar om din kropp, utan fostrets.

Tror du att du gör dig själv och dina feminazi-systrar en tjänst genom att fortsätta att argumentera att "abort är mord men ändå rätt" i inlägg efter inlägg?

Citat:
Tönt.

Ojoj, nu har du verkligen insett att du totalt förlorade diskussionen. Kraftfullt argument måste jag säga, med detta lyckades du verkligen slå hål på mina argument.
Citera
2022-07-06, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Enligt din egen. Jag skrev det i mitt förra inlägg om du hade kunnat läsa. "Min kropp, mitt val" är vad ditt argument bygger på, men det faller ihop när du erkänner att fostret inte tillhör din kropp. Det är inte längre ditt val då det inte handlar om din kropp, utan fostrets.

Tror du att du gör dig själv och dina feminazi-systrar en tjänst genom att fortsätta att argumentera att "abort är mord men ändå rätt" i inlägg efter inlägg?

Ojoj, nu har du verkligen insett att du totalt förlorade diskussionen. Kraftfullt argument måste jag säga, med detta lyckades du verkligen slå hål på mina argument.
Du vet inte enligt vilken definition som det är mord att äta en livmodersammandragande tablett alltså. Trodde väl det.

Jag har i vart fall inte gett nån sån definition. I så fall får du citera.
Citera
2022-07-06, 04:11
Medlem
Citat:
Du vet inte enligt vilken definition som det är mord att äta en livmodersammandragande tablett alltså. Trodde väl det.

Aha, du ska alltså nu låtsas som att du är än dummare än vad du egentligen är och inte kan läsa i ett desperat försök att försöka slippa bemöta argumentet. Fel val av strategi av dig.

Jag skrev tydligt enligt vilken definition det var i både mitt förra och förrförra inlägg. Här är mitt förra inlägg igen, läs noga:

"Enligt din egen. Jag skrev det i mitt förra inlägg om du hade kunnat läsa. "Min kropp, mitt val" är vad ditt argument bygger på, men det faller ihop när du erkänner att fostret inte tillhör din kropp. Det är inte längre ditt val då det inte handlar om din kropp, utan fostrets."

Du klarar alltså inte av att bemöta det här, utan du gör allt för att slippa bemöta det här inklusive att göra dig själv till åtlöje. Desperat, patetiskt och svagt - men inte förvånande.

Bara så du vet, Ipsi, det är uppenbart för alla att du med mening undviker att bemöta det, och istället tramsar, eftersom att du vet att du blivit bortgjord och erkände att abort är mord.
Citera
2022-07-06, 06:34
Medlem
Citat:
Aha, du ska alltså nu låtsas som att du är än dummare än vad du egentligen är och inte kan läsa i ett desperat försök att försöka slippa bemöta argumentet. Fel val av strategi av dig.

Jag skrev tydligt enligt vilken definition det var i både mitt förra och förrförra inlägg. Här är mitt förra inlägg igen, läs noga:

"Enligt din egen. Jag skrev det i mitt förra inlägg om du hade kunnat läsa. "Min kropp, mitt val" är vad ditt argument bygger på, men det faller ihop när du erkänner att fostret inte tillhör din kropp. Det är inte längre ditt val då det inte handlar om din kropp, utan fostrets."

Du klarar alltså inte av att bemöta det här, utan du gör allt för att slippa bemöta det här inklusive att göra dig själv till åtlöje. Desperat, patetiskt och svagt - men inte förvånande.

Bara så du vet, Ipsi, det är uppenbart för alla att du med mening undviker att bemöta det, och istället tramsar, eftersom att du vet att du blivit bortgjord och erkände att abort är mord.
Och vad har eftersom du vet att du blivit bortgjord du hittat på att min definition är och som jag erkänt att abort är?

Sluta att göra dig själv till åtlöje nu och berätta bara vilken definition på mord du hänvisar till istället.
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-06 kl. 07:05.
Citera
2022-07-06, 09:07
Medlem
Citat:
Parasiter och bakterier är inuti din kropp och påverkar den, utan att för den sakens skull vara en del av den. Fostrets kropp påverkar kvinnans kropp, och tvärtom, men det betyder inte att dom är en del av varandra. Det är separata kroppar. Hade fostrets kropp varit en del av kvinnans kropp så hade fostret haft samma DNA-uppsättning som modern.

Främmande kroppar inuti dig framkallar också vanligtvis en ökning av antikroppar som ett immunologiskt svar. Med fostret kommer emellertid mammans trofoblast (skalet av celler som omger embryot) naturligt att blockera dessa antikroppar för att inte stöta bort fostret. Detta hade inte behövts om fostret var en del av kvinnans kropp.

Det är också tämligen irrelevant om du mördar någon med dina händer eller genom gift. Båda är mord. Du argumenterar att så inte är fallet vilket givetvis även du inser är helt absurt.

Hade du haft några hjärnceller hade du förstått att din position du intog tidigare i tråden där du erkände att fostret inte var en del av kvinnans kropp skulle leda dig till den här absurda situationen där du måste försvara mord.

Ursäkta men embryon och ibland även foster stöts bort av kvinnors immunförsvar då och då.
Speciellt i de fall fostret har en helt annan blodgrupp än kvinnan (RhD-negativ/ RhD-plus ex.)

Och embryon och tidiga foster är självklart "del" av kvinnans kropp eftersom de är i totalt beroende ställning till just kvinnans kropp och delar moderns grundläggande funktioner och inte klarar sig en sekund utan detta eftersom de fasen!! inte ÄR en självständig organism än.
Du säger det själv i ditt "mammans trofoblast (skalet av celler som omger embryot) "
nå? är det "mammans" eller är det embryots?

Vilket en radda av de parasiter du uppgett gör utan större problem, eftersom dessa ÄR självständiga organismer.

Mord är ett begrepp som vi enkom applicerar på FÖDDA människor.
Men embryon eller foster är alltså inte födda...du kan därför inte "mörda" dem.
Citera
2022-07-06, 09:11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jaha, jag skulle ha svarat på en fråga som ingen ställde istället för den som ställdes?
Frågan var "är det en annan människa" i andra ändan av navelsträngen eller inte.
Citera
2022-07-06, 10:13
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jaha, jag skulle ha svarat på en fråga som ingen ställde istället för den som ställdes?
Nej, du förstod den bara inte.

Därav "goddag yxskaft".

Här har du ett par ledtrådar:
Fostret är separerat från modern, vet du inte vad en moderkaka är?

Det finns ingen som definierar organism på det här viset. Ett foster har dessutom en metabolism, du verkar inte veta vad du pratar om.

Nu är dock som så att hela abortfrågan inte handlar om "organismer" generellt - samtliga människor på den här planeten dödar organismer. Det vi pratar om är en väldigt specifik organism; en människa.
Citera
2022-07-06, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nej, du förstod den bara inte.

Därav "goddag yxskaft".

Här har du ett par ledtrådar:
Fostret är separerat från modern, vet du inte vad en moderkaka är?

Det finns ingen som definierar organism på det här viset. Ett foster har dessutom en metabolism, du verkar inte veta vad du pratar om.

Nu är dock som så att hela abortfrågan inte handlar om "organismer" generellt - samtliga människor på den här planeten dödar organismer. Det vi pratar om är en väldigt specifik organism; en människa.
Och mitt svar var ja, jag vet vad en moderkaka är.

Samt en förklaring.

Så varsågod att presentera nästa tjafsinlägg.
Citera
2022-07-06, 10:40
Medlem
Citat:
Om fostret ändå inte är en del av kvinnans kropp, varför ska då kvinnan inte få hantera sin kropp som hon vill? Det är ju två helt separata kroppar.

Prova att skicka iväg din knutna näve mot en polismans haka så får du se om du får hantera din kropp som du vill.
Citera
2022-07-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Prova att skicka iväg din knutna näve mot en polismans haka så får du se om du får hantera din kropp som du vill.

Nej, det vet jag redan att det fick jag inte.

Prova att polisanmäla att kvinnor äter livmoderssamnandragande tabletter eller ägnar sig åt missfallsframkallande aktiviteter så får du får DU se.
Citera
2022-07-06, 11:59
Medlem
Citat:
Nej, det vet jag redan att det fick jag inte.

Och ändå tjatar du om att du får göra vad du vill med din kropp, det får du inte stumpan.
Citera
2022-07-06, 12:30
Medlem
Citat:
Och mitt svar var ja, jag vet vad en moderkaka är.

Samt en förklaring.

Så varsågod att presentera nästa tjafsinlägg.

Du har redan erkänt för alla här i tråden att abort är mord genom att du erkände att fostret inte är en del av kvinnans kropp och att kvinnan bara har rätt att bestämma över sin egen kropp. Därmed har kvinnan ingen rätt att bestämma över fostret enligt dig själv och alla handlingar som medvetet leder till fostrets död är mord.

Du förlorade diskussionen och blev bortgjord eftersom att du inte är speciellt intelligent, snarare tvärtom, urbota korkad skulle jag säga. Det finns abortförespråkare som är intelligenta men du är verkligen inte en av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ursäkta men embryon och ibland även foster stöts bort av kvinnors immunförsvar då och då.
Speciellt i de fall fostret har en helt annan blodgrupp än kvinnan (RhD-negativ/ RhD-plus ex.)

Det stämmer. Tack för att du nämnde det, eftersom att det bara stärker mitt argument om att fostret inte är en del av kvinnans kropp.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Mord är ett begrepp som vi enkom applicerar på FÖDDA människor.
Men embryon eller foster är alltså inte födda...du kan därför inte "mörda" dem.

Mord är ett begrepp vi kan använda på det om vi så vill, det görs på flera platser i världen redan. Hedersmord anses inte vara mord på många platser runt om i världen, inklusive Sverige för inte så längesedan, men självklart är det mord. Få svenskar skulle argumentera för att hedersmord inte är mord trots att det inte var så längesedan det ansågs helt normalt även i Sverige.

Eftersom att du och Ipsi är lite långsamma så att säga, så är andemeningen av det jag säger att synen på mord kan förändras och det faktum att det inte anses juridiskt sett vara mord att genomföra en abort idag i Sverige är irrelevant för diskussionen, eftersom att det kan ändras närsomhelst. Vill du bara, likt Ipsi, rabbla upp vad lagboken säger är du inte här för en diskussion och saknar argument.

Att ofödda inte har något som helst juridiskt skydd i Sverige är helt absurt, men du är säkerligen en sann försvarare över att man kan sparka gravida i magen tills fostret dör utan att bli åtalad för mord eller dråp i Sverige utan enbart misshandel, inte sant? Detta anser du vara bra, förstås?

Ingen som helst hänsyn kommer tas till fostret under en eventuell rättegång, utan det kommer juridiskt att ses som vilken misshandel som helst. Det vill säga, du kommer få några månaders fängelse på sin höjd av att sparka en gravid i magen tills fostret dör i Sverige och enbart dömas för misshandel.

Merapi och andra feminister i Sverige ger tummen upp för detta, eftersom att foster inte kan mördas i deras värld och inte förtjänar något juridiskt skydd.

Här är några exempel på liknande fall och INGEN hänsyn togs i rätten till att fostret dog:
https://www.dagen.se/ledare/2021/11/...omas-for-drap/
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-06 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in