2022-07-06, 01:27
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Då har vi det svart på vitt. Du erkänner alltså att du anser att du får göra vad du vill med din kropp, även om dina handlingar leder till ett mord av en annan människa.

Bra att du är ärlig med att du förespråkar mord. Förespråkar du mord i andra lägen också? Eftersom att jag får göra vad jag vill med min kropp i din värld, så varför skulle det vara fel att få min kropp att sluta mina händer runt din hals tills du är död?
Fast då gör du ju något med min kropp.. Jag petar inte på fostret en gång, jag bara stoppar i min egen kropp en tablett.
Citera
2022-07-06, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast då gör du ju något med min kropp.. Jag petar inte på fostret en gång, jag bara stoppar i min egen kropp en tablett.

Din hypotetiska tablett gör något med fostrets kropp så ditt argument faller. Jag får alltså dig strypa dig med din egen logik. Mina händer, min kropp - jag gör vad jag vill med den, om det påverkar en annan kropp är irrelevant.

Ditt resonemang i ett nötskal.
Citera
2022-07-06, 01:35
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
1) Är du läskunnig? Du har ställt en icke-sammanhängande fråga, en oxymoron. Din egna fråga säger emot sig själv. Den korkade är du, din fråga är därmed ogiltig för den säger emot sig själv.

2) Men vi säger att fostret är ihopsatt med mamman och är en del av hennes kropp för den behöver näring. Vi säger nu att fostret föds till en bebis men den är fortfarande ''ihopsatt'' med mamman utanför kroppen, precis som ett foster är innanför kroppen. Hade du varit för att döda den födda bebisen? Om inte, varför inte? Det är ju en del av mammans kropp.

Bemöt 2 nu. 1 har redan addresserats. Det är ett enkelt ja eller nej på fråga 2.
Nej ditt spån. Min fråga säger inte emot sig själv.

Det gör du i din fråga 2 däremot - där ÄR plötsligt barnet en del av mammans kropp, vilket du fram till nu har hävdat med en dåres envishet att det inte är?
Citera
2022-07-06, 01:42
Citat:
Din hypotetiska tablett gör något med fostrets kropp så ditt argument faller. Jag får alltså dig strypa dig med din egen logik. Mina händer, min kropp - jag gör vad jag vill med den, om det påverkar en annan kropp är irrelevant.

Ditt resonemang i ett nötskal.
Nej, om du stryper mig gör du något med MIN kropp.
Citera
2022-07-06, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej aspie, alla förstod som sagt utan du. Du kommer aldrig bli en kvinna som gjort abort oavsett hur förvirrad du än är.

Och jorden kommer aldrig bli platt oavsett hur förvirrad du är.

Det är sant att jag aldrig kommer bli en kvinna då varenda cell i min kropp innehåller en X och en Y-kromosom. Något mer uppenbart du vill upplysa tråden om, Einstein?

Citat:
Gör du en abort är du inte troende, alla förstår detta förutom du. Här läs posten igen, förstå kontexten, håll din käft:

Men lilla plattjordare, du efterfrågade en kvinna med moral OCH som har gjort abort. Ska jag citera dig igen?

Kravet för dig om någon är moralisk är således inte om personen har gjort abort eller inte, utan om den tror på din låtsasgud. En kvinna som har gjort en abort kan alltså vara en moralisk kvinna i din värld.

Citat:
Eftersom aborter är en satanistisk/ateistisk företeelse och dessa människor inte har någon kapacitet till självreflektion så skulle det vara intressant om någon kvinna som faktiskt tror på gud och har gjort en abort skulle kunna förklara hur hon motiverade sitt beslut just inför gud?

Citat:
Satanister och ateister behöver alltså inte skriva utan nu var ju frågan ställd till någon med moral

Citat:
Just därför jag ställde frågan till någon som faktiskt har moral och inte er.
Citera
2022-07-06, 01:44
Medlem
Citat:
Nej, om du stryper mig gör du något med MIN kropp.

Nej, jag gör något med min kropp som i sin tur påverkar din kropp. Precis som din tablett gör.
Citera
2022-07-06, 01:52
Medlem
Citat:
Nej, nu kör jag på den linjen att fostret och kvinnan är två separata enheter. Varför ska då kvinnan inte få göra som hon vill med sin egen kropp som fostret ändå inte är en del av?

Citat:
Nej ditt spån. Min fråga säger inte emot sig själv.

Det gör du i din fråga 2 däremot - där ÄR plötsligt barnet en del av mammans kropp, vilket du fram till nu har hävdat med en dåres envishet att det inte är?

Fråga 2 är för att testa och se om du är logiskt inkonsekvent eller inte med dina egna ståndpunkter, ditt tvärpucko. Det har inget att göra med min egen position eller mina åsikter. Du och andra har hävdat i oändlighet att rättfärdigandet vilar på att fostret är en del av kvinnans kropp. För att testa och se om du verkligheten tror på något så korkat så kör jag en parallell frågeställning som testar om du verkligen tror på dina egna ord.

Du märker ju själv hur bortkollrad du är? Du förstår ju inte ens vad som avser frågor som testar logisk konsekvens eller vad som utgör min position.

Scenario
Vi säger att fostret är ihopsatt med mamman och är en del av hennes kropp för den behöver näring. Vi säger nu att fostret föds till en bebis men den är fortfarande ''ihopsatt'' med mamman utanför kroppen, precis som ett foster är innanför kroppen. Hade du varit för att döda den födda bebisen?

Svarar du ja på denna frågan så är du logiskt konsekvent men då kommer du förmodligen uppfattas som sjuk i huvudet av de flesta som läser detta.

Svarar du nej så är du inte logiskt konsekvent eftersom du nu inte står fast vid att du rättfärdigar dödande baserat på om det är en del av kvinnan.

Att svara med: ''Barnet är vid liv'' kan du göra, men samtidigt är det ett irrelevant svar på den logiska frågeställningen eftersom du har hävdat att rättfärdigandet baserar sig på att fostret är en del av kvinnan.

Angående fråga 1:

Varför ska kvinnan inte få göra som hon vill med sin kropp som fostret ändå inte är en del av?

För aborten handlar inte om hennes kropp. Om fostret inte är en del av hennes kropp så handlar det ju inte om hennes kropp eller vad hon ska få göra med den? Därför är din fråga konstigt ställd.

Ja, jag ser ju fostret som en egen organism men det är du som har vevat in det konstiga resonemanget: ''Varför ska kvinnan inte få göra som hon vill med sin kropp''? Jag har hela tiden hävdat att ingreppet inte avser hennes kropp först och främst.

Att ställa frågan som du gör är att tvinga på mig att jag ska acceptera frågeställningen om att hon ska få göra vad hon vill med sin kropp, men det avser inte först och främst hennes kropp utan en enskild organism.

Frågan är ologisk. Oxymoron-aktig.

Godnatt, dags att sova.
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-06 kl. 02:01.
Citera
2022-07-06, 02:02
Citat:
Nej, jag gör något med min kropp som i sin tur påverkar din kropp. Precis som din tablett gör.
Fast jag sitter ju inte inuti din kropp och påverkar din kropp, utan att vara en del av den.

Dessutom är exemplet töntigt i och med att det är förbjudet att lägga sina händer om någons hals tills de dör men lagligt att få missfall.
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-06 kl. 02:19.
Citera
2022-07-06, 02:03
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan

Fråga 2 är för att testa och se om du är logiskt inkonsekvent eller inte med dina egna ståndpunkter, ditt tvärpucko. Det har inget att göra med min egen position eller mina åsikter. Du och andra har hävdat i oändlighet att rättfärdigandet vilar på att fostret är en del av kvinnans kropp. För att testa och se om du verkligheten tror på något så korkat så kör jag en parallell frågeställning som testar om du verkligen tror på dina egna ord.

Du märker ju själv hur bortkollrad du är? Du förstår ju inte ens vad som avser frågor som testar logisk konsekvens eller vad som utgör min position.

Scenario
Vi säger att fostret är ihopsatt med mamman och är en del av hennes kropp för den behöver näring. Vi säger nu att fostret föds till en bebis men den är fortfarande ''ihopsatt'' med mamman utanför kroppen, precis som ett foster är innanför kroppen. Hade du varit för att döda den födda bebisen?

Svarar du ja på denna frågan så är du logiskt konsekvent men då kommer du förmodligen uppfattas som sjuk i huvudet av de flesta som läser detta.

Svarar du nej så är du inte logiskt konsekvent eftersom du nu inte står fast vid att du rättfärdigar dödande baserat på om det är en del av kvinnan.

Att svara med: ''Barnet är vid liv'' kan du göra, men samtidigt är det ett irrelevant svar på den logiska frågeställningen eftersom du har hävdat att rättfärdigandet baserar sig på att fostret är en del av kvinnan.

Angående fråga 1:

Varför ska kvinnan inte få göra som hon vill med sin kropp som fostret ändå inte är en del av?

För aborten handlar inte om hennes kropp. Om fostret inte är en del av hennes kropp så handlar det ju inte om hennes kropp eller vad hon ska få göra med den? Därför är din fråga konstigt ställd.

Ja, jag ser ju fostret som en egen organism men det är du som har vevat in det konstiga resonemanget: ''Varför ska kvinnan inte få göra som hon vill med sin kropp''? Jag har hela tiden hävdat att ingreppet inte avser hennes kropp först och främst.

Att ställa frågan som du gör är att tvinga på mig att jag ska acceptera frågeställningen om att hon ska få göra vad hon vill med sin kropp, men det avser inte först och främst hennes kropp utan en enskild organism.

Frågan är ologisk. Oxymoron-aktig.

Godnatt, dags att sova.
Jo det handlar om hennes kropp. Vad hon får äta och vad hon får göra och vad hon måste låta sin kropp påverkas av.

Och jag har hela tiden sagt att även om fostret skulle vara en självständig individ och inte alls någon del av kvinnans kropp så har hon fortfarande full beslutsrätt över sin kropp.
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-06 kl. 02:16.
Citera
2022-07-06, 02:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Och jorden kommer aldrig bli platt oavsett hur förvirrad du är.

Det är sant att jag aldrig kommer bli en kvinna då varenda cell i min kropp innehåller en X och en Y-kromosom. Något mer uppenbart du vill upplysa tråden om, Einstein?

Men lilla plattjordare, du efterfrågade en kvinna med moral OCH som har gjort abort. Ska jag citera dig igen?

Kravet för dig om någon är moralisk är således inte om personen har gjort abort eller inte, utan om den tror på din låtsasgud. En kvinna som har gjort en abort kan alltså vara en moralisk kvinna i din värld.

Den kommer alltid vara platt men du får nog vara försiktig med alla dina halmgubbar och osammanhängande nonsens i fel trådar. Försök hålla ditt fokus guldfisken.

Precis så du kunde ju inte ens svara på min post till att börja med, tänk om du förstått redan då att du inte är en kvinna som gjort abort så hade du sluppit hela denna pinsamma slakten.

Ska jag citera min post igen aspie? Att jag inte ville tala med en ateist/satanist har som sagt alla förstått. Att hon inte var troende om hon gjorde en abort fattar också alla. Jag förstår att nyanser och sociala koder blir svårt för sådana som du men jag fattar inte varför du fortsätter att gräva. Jag sa ju nämligen till dig direkt när du spårade att jag inte är kristen så du hänger ju inte med alls någon gång under samtalet.
Citera
2022-07-06, 02:16
Medlem
Citat:
Fast jag sitter ju inte inuti din kropp och påverkar din kropp, utan att vara en del av den.

Parasiter och bakterier är inuti din kropp och påverkar den, utan att för den sakens skull vara en del av den. Fostrets kropp påverkar kvinnans kropp, och tvärtom, men det betyder inte att dom är en del av varandra. Det är separata kroppar. Hade fostrets kropp varit en del av kvinnans kropp så hade fostret haft samma DNA-uppsättning som modern.

Främmande kroppar inuti dig framkallar också vanligtvis en ökning av antikroppar som ett immunologiskt svar. Med fostret kommer emellertid mammans trofoblast (skalet av celler som omger embryot) naturligt att blockera dessa antikroppar för att inte stöta bort fostret. Detta hade inte behövts om fostret var en del av kvinnans kropp.

Det är också tämligen irrelevant om du mördar någon med dina händer eller genom gift. Båda är mord. Du argumenterar att så inte är fallet vilket givetvis även du inser är helt absurt.

Hade du haft några hjärnceller hade du förstått att din position du intog tidigare i tråden där du erkände att fostret inte var en del av kvinnans kropp skulle leda dig till den här absurda situationen där du måste försvara mord.
Citera
2022-07-06, 02:22
Medlem
Citat:
Den kommer alltid vara platt men du får nog vara försiktig med alla dina halmgubbar och osammanhängande nonsens i fel trådar. Försök hålla ditt fokus guldfisken.

Eftersom att det var du som gick till personangrepp omedelbart i ditt första inlägg till mig så får du nog tåla att din schizofreni och klena intellekt blir hånat, speciellt när du valt det användarnamn du gjort. Din offerkofta rör mig inte ryggen, plattjordare.

Citat:
Precis så du kunde ju inte ens svara på min post till att börja med, tänk om du förstått redan då att du inte är en kvinna som gjort abort så hade du sluppit hela denna pinsamma slakten.

Ska jag citera min post igen aspie? Att jag inte ville tala med en ateist/satanist har som sagt alla förstått. Att hon inte var troende om hon gjorde en abort fattar också alla. Jag förstår att nyanser och sociala koder blir svårt för sådana som du men jag fattar inte varför du fortsätter att gräva. Jag sa ju nämligen till dig direkt när du spårade att jag inte är kristen så du hänger ju inte med alls någon gång under samtalet.

Citera du dina poster igen om du vill, men det är tämligen meningslöst eftersom att jag precis gjorde det och att det enbart kommer bekräfta det jag sagt, nämligen att du eftersökte en kvinna som gjort abort OCH har moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in