Citat:
Ursprungligen postat av
90taletskrona
Du har ju inte läst passagen jag citerade.
Nej, det innebär snarare att din definition av moral är inkorrekt. Uppenbarligen är diskussionen inte så komplex. Du har ju slv bara godtyckligt sagt att vissa grupper inte har moral. Men jag har moral och säger det med auktoritet. Det är ingen lögn, det bara är så.
Och maten och vattnet kommer från andra vuxna som odlar den och renar vattnet. En modern vuxen person anses inte behöva kunna rena sitt egna vatten eller jaga hjort.
Jo men läs du KJV istället så förstår du att ingen pratar om någon abort. Du försöker föra in en modern grej som inte hade något med bibeln och ens 1600-tals översättningarna att göra. Bibeln nämner inte abort, punkt.
Fast alla människor kan påstå vad dom vill, det innebär inte att det blir sant och riktigt objektivt för oss andra för det. Du kan inte våldta och påstå dig vara empatisk. Du kan inte mörda bebisar och påstå dig ha moral. Detta är som sagt inget vi behöver gå över utan självklarheter om du greppar vad moral är för någonting och det har inte du gjort än. Och ja satanism/ateism och tex Crowleys läror är motsatsen till moral, det man säger är att det inte finns någon moral och att man lever för jaget. Förstår man inte ens vad gruppen man tillhör faktiskt står för så är man först och främst korkad och i andra hand naiv.
"Behöva kunna"??

Han eller hon kan. Det kan inte bebisen. Du verkar inte förstå när någon överhuvudtaget är kapabel till att göra saker och dessutom handlade den diskussionen om bebisen klarar sig bättre eller sämre utanför mamman och svaret är så klart sämre eftersom det i kroppen sker med automatik och varken bebisen eller mamman behöver göra något alls. Utanför däremot krävs konstant tillsyn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Nej, det är du som är en fullständig åsna. Ingen som är kristen på riktigt hade motiverat sitt beslut att genomföra en abort inför gud, utan tvärtom, de hade tagit avstånd från handlingen.
Du ändrar din historia allt eftersom, men från början var det alldeles uppenbart att du ansåg att huruvida man gjort abort eller inte inte har någon påverkan på om någon har moral, utan det var enbart om man tror på gud som avgjorde det.
Du efterfrågade moraliska kvinnor som gjort en abort.
Det finns inga moraliska kvinnor som gjort abort. Om dom tror på din judiska låtsasgud som förespråkar massmord av bebisar* gör det dom bara ännu mer omoraliska.
*
"Now go fight against the Amalekites. You must completely destroy the Amalekites and everything that belongs to them. Don’t let anything live; you must kill all the men and women and all of their children
and little babies. You must kill all of their cattle and sheep and all of their camels and donkeys.”
https://www.biblegateway.com/verse/e...amuel%2015%3A3
Förolämpningar i all ära, men just
dina är tämligen verkningslösa, då du förolämpar dig själv, ditt intellekt och din egen existens genom att vara en plattjordare och schizofrent yra om satanism i varenda inlägg.
Men kära lilla aspie, bara för att du fortsätter upprepa dina förvirrade sinnesslöa halmgubbar så blir dom inte mer riktiga för det.

Jag frågade efter en troende kvinna som gjort abort, att du är aspie och inte förstod att det givetvis åsyftades en kvinna som nu är troende och inte var det vid aborten har jag redan förklarat för dig men det är så jävla uppenbart att dom enda jag behöver förklara det för är sådana som du som lider av grov autism och därmed inte förstår något så uppenbart. Hon hade inte varit troende om hon gjort aborten, att du inte fattar detta gör bara hela din person totalt komisk. TA DINA PILLER.