2022-07-03, 12:12
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
En i förväg planerad operation givetvis:

BREAKING: Internal Memo Reveals Capitol Police Were Warned BLM from Baltimore Was Bussing in Rioters Disguised as Trump Supporters on Jan. 6

Citat:
It was all a setup.

Trump supporters were framed by FBI and government operatives and BLM and Antifa terrorists.

Vilket vi alla som har följt detta sedan länge redan vet om. Finns åtskilliga videoklipp som bekräftar detta, bl.a. videoklippen på antifa-aktivisten John Sullivan.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2022-07-03 kl. 12:14.
Citera
2022-07-03, 12:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag är inte ledsen & egentligen inte ens speciellt intresserad. Detta kommer inte att leda till det önskade resultatet.
Givetvis är det ingen rättegång. Men planen var givetvis att väcka åtal utifrån det som framkom under dessa "hearings". Det verkar gå... sådär med det.

Det framkommer ganska tydligt i förhören att FBI & andra korrupta myndigheter spelade en stor roll för att genomföra denna fredliga & obeväpnade turistvandring i Capitolium.

Det som däremot fascinerar mig är att det här, på ett svenskt forum, finns ca 20 personer som så konsekvent, intensivt, ihållande & rabiat driver exakt samma linje som de mest korrupta makthavarna i Washington. Uppskattningsvis finns det säkert ett par avlönade som sitter på ShareBlue & skriver under veckorna. Men man har även lyckats samla en sammanhållen grupp av rena psykfall & ett par transor som på allvar tror att propaganda är verkligheten, det är för mig huvudpoängen med dessa trådar.

Så nej, ingen är ledsen. Vi är snarare roade av att titta på den tragikomiska skara av TDS-hjon som tror att gatekeeping på ett svenskt forum påverkar något.
Som jag berätta för dig förra gången detta är ett FÖRHÖR, det har ett schema och har en samlad bild.
Och nej, jag tror inte rättegång någonsin varit på tapeten, men gulligt att du tror.
Detta handlar om ett statskuppsförsök och detta ska de inte i USA reda ut vad som är vad?
Det vet jag redan är ett hyckleri, för hade skon suttit på andra foten, så hade ni ropat som galningar om det är en STATSKUPP och jag hade även då hållit med.
Det är det som skiljer oss som vet skillnaden mellan rätt och fel och att saklighet berättar något.

Och ledsna är ni, då ni reagerar så på vittnesmål som alla är inkorrekta har man märkt.
Och det är där man också vet att det endast är agenda bakom, och att objektivitet och saklighet är kastat ut genom fönstret.

Och varför du antyder att man skull attackera en fredlig demonstration på ratificeringen av valresultatet?
Det låter mer som din fasciststat du pratar om, men de var sen inte så fredliga när trumpen uppmana dom att göra nått.
Och sen vet vi att trumpen ville dit och hjälpa till, för vad skull han annars göra där?
Lugna ned dom?
Finns inget som tyder på detta med alla de raseriutbrotten han fick över att inte få hjälpa till.

DU får söka för din TDS, det är mitt enda råd till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om du inte kan bättre än så här så är det nog mer effektivt att bara låta bli.
Intressant, då du inte sakligt svara på något.
Så uppenbarligen kunde han bättre än så, du klarade inte ens vara saklig pga du vet du har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
En i förväg planerad operation givetvis:

BREAKING: Internal Memo Reveals Capitol Police Were Warned BLM from Baltimore Was Bussing in Rioters Disguised as Trump Supporters on Jan. 6

Vilket vi alla som har följt detta sedan länge redan vet om. Finns åtskilliga videoklipp som bekräftar detta, bl.a. videoklippen på antifa-aktivisten John Sullivan.
SÅ mer fascistmedia.
Men vad inbillar du dig säga med whataboutism?
Senast redigerad av klyban 2022-07-03 kl. 12:19.
Citera
2022-07-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inbillar du dig att vända på att du är korkad och inte ens förstår det är ett FÖRHÖR och att FÖRHÖRET inte är klart än.
Det blir rätt patetiskt diskussion när du låtsas om att det är annat än ett FÖRHÖR, och vi alla vet i hela tråden att trumpen aldrig någonsin har ljugit eller gjort nått fel enligt ni trumpnissar.

Den samlade bilden är solklart redan, detta var ett kuppförsök, förstår du skäms, men du behöver inte låtsas mer, för om du låtsas så inser man att intellektet saknas att du inte förstår att vi alla vet du låtsas.

Inser diskussion om följd är inget du är intresserad av, men såklart trumpnissarna inbillar ju sig detta är en rättegång
Återkom när åtminstone förhören är klara och vad man diskuterar då som ska ske, men det finns många verktyg i lådan, och åtala tror jag inte är ett intresse ens.

Det är rätt sorgligt att ni inte förstår vissa punkter, som att det är ett FÖRHÖR, eller att den samlade bilden bara pekar på en enda punkt och statskuppsförsök av trumpen och där döda Pence lät inte som en dålig idé av trumpen.

Men såklart, nu ska du börja låtsats, kompartmentalisera och annat som berättar du inte deltar i en diskussion om vad som sker i dessa FÖRHÖR.
Tack, jag tror jag nöjer mig med det så länge.
Citera
2022-07-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Varför kommer de ingen vart i utredningen då om det finns så mycket "fakta" och bevisning?

Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag vet inte om du är genuint korkad eller om du bara låtsas. Men vore det ett statskuppsförsök, och man hade bevis för att det vore ett statskuppsförsök, så vore ju ett åtal garanterat. Förstår du verkligen inte det? Verktygen i lådan du pratar om existerar inte.

Eller menar du en slutrapport av Nancy Pelosi där hon i skarpa ordalag fördömer president Trump? Kanske rentav i väldigt skarpa ordalag? Om du på riktigt tror att det skulle hindra president Trump från att kandidera 2024 så är du mer än lovligt naiv. En sådan rapport skulle troligen ha motsatt effekt, den skulle snarare motivera president Trump att kandidera igen och den skulle mobilisera väldigt många av hans väljare.

Man skall nog inte utesluta att vissa punkter i förhållande olika individer kommer att åtminstone leda till en brottmålsprövning av Justitiedepartementet. Till och med Fox News egen juridiska expert, Andy MCcarty, anser att Trump bör ställas inför rätta inte minst med anledning av vad Ms. Hutchinson sa i förhöret.

Hans slutsats var bland annat;

”Trump can never ever again win a national election”.

I klippet citeras också en ledare i höger mediet Washington Examiner som nu med anledning av förhöret med Ms. Hutchington skriver;

”Former White House side Cassidy Hutchinson’s ought to ring death knall for former President Donald Trump”s political career. Trump is unfit to be anywhere near Power ever again.”

Ledaren fortsätter;

”Hutchinson’s testemony confirmed a daming portrayal of Trump as unstable, unmoored, and absolutly heedless of hus sworn duty to effectuate a peaceful transition of presidential power…. Trump is a disgrace. Republicans have far better options to lead the party in 2024. No one should think otherwise, much less support him, ever again.”

Hårda ord för att komma från de egna leden!

https://www.youtube.com/watch?v=YPaQcEk8Vkg

Till och med Donald Trumps tidigare advokat Ty Cobb är enig med det Klyban skriver i sina inlägg, dvs att detta var ett Statskuppsförsök.

”Former Trump defense lawyer Ty Cobb told CNN, "If this isn't insurrection, I don't know what is."”

https://www.youtube.com/watch?v=M6NjrfGc_m0
Senast redigerad av Master.Palm 2022-07-03 kl. 12:29.
Citera
2022-07-03, 12:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tack, jag tror jag nöjer mig med det så länge.
Det förstod jag redan när den stora och bedövande tystheten uppstod efter FÖRHÖREN ett tag tillbaka.
Redan då visste ni att detta är över, och att det bara finns nonsens var för er att säga.

Sen väntar vi fortfarande på den fullständiga samlade bilden(Den som ni kommer vägra titta på, och detta vet vi redan nu, utan allt ska plockas isär i bitar så det saknar mening dvs nonsens, för saklighet, nope, vittnesmålen ljuger de alla, saklighet vet ni inte hur det går till ens.)
Och vad får någon att skriva och lägga så mycket tid på skriva nonsens om statskuppsförsöket och attacken emot Capital Building?

Men det mest talande här, det är att bananrepublikanerna ville inte utreda eller ens starta dessa förhör.
Och om dessa attacker emot Capita Building, alltså inte ens en attack emot Capital Building bryr de sig om.
Och nu vet vi alla varför de inte ville det
Citera
2022-07-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Man skall nog inte utesluta att vissa punkter i förhållande olika individer kommer att åtminstone leda till en brottmålsprövning av Justitiedepartementet. Till och med Fox News egen juridiska expert, Andy MCcarty, anser att Trump bör ställas inför rätta inte minst med anledning av vad Ms. Hutchinson sa i förhöret.
Bör ju i sammanhanget inflikas att Andy McCarthy inte kommer från "de egna leden", tvärtom beskrev McCarthy redan 2016 Donald Trump i termer av "tyrann:
https://www.nationalreview.com/2016/...kinned-tyrant/
Så huruvida hans slutsats var en juridisk konklusion eller rent önsketänkande får väl var och en bedöma.
Citera
2022-07-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det är inte jag som påstår att; ”In congressional hearing, a witness has no right to counsel, confrontation of witness, or cross-examination.”

1. Det som står där på Amerikanska betyder på Svenska följande: I ett kongressförhör har ett vittne ingen rätt till rådgivning, vittneskonfrontation (med andra vittnen eller "den tilltalade") eller korsförhör (av andra vittnen eller den "tilltalade").

2. Texten beskriver alltså vittnets rättigheter (dvs. Mrs. Hutchinssons m.fl.). Inte Mr. Trumps eller andras rättigheter.

3. Färdigflashbackat!
Citera
2022-07-03, 12:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Bör ju i sammanhanget inflikas att Andy McCarthy inte kommer från "de egna leden", tvärtom beskrev McCarthy redan 2016 Donald Trump i termer av "tyrann:
https://www.nationalreview.com/2016/...kinned-tyrant/
Så huruvida hans slutsats var en juridisk konklusion eller rent önsketänkande får väl var och en bedöma.
EN korrekt beskrivning, men du glömde av att berätta vad problemet består av.
Men det kanske är för svårt att göra sakligt och som handlar om just dessa FÖRHÖR och syftet att utreda en ATTACK emot Capital Building.
Citera
2022-07-03, 12:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det som står där på Amerikanska betyder på Svenska följande: I ett kongressförhör har ett vittne ingen rätt till rådgivning, vittneskonfrontation (med andra vittnen eller "den tilltalade") eller korsförhör (av andra vittnen eller den "tilltalade").

2. Texten beskriver alltså vittnets rättigheter (dvs. Mrs. Hutchinssons m.fl.). Inte Mr. Trumps eller andras rättigheter.

3. Färdigflashbackat!
Det beskriver FÖRHÖREN, och vad vill du ha sagt med din text med något vi alla vet om, ja, vi som förstår engelska i alla fall, för vissa andra gjorde inte.

Ser du ljuger fortfarande.
Citera
2022-07-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban

3. Färdigflashbackat!

Som vanligt ljuger du. Jag har i tidigare inlägg tagit fram hela det 18 sidiga dokumentet från ”National Conference of State Legislatures”. Jag tvingas tydligen göra det igen för att du helt saknar engelsk-amerikansk läsförståelse. Här är dokumentet.

https://www.ncsl.org/documents/lsss/...ey_handout.pdf

Varav det som specifikt handlar om korsförhör och rätten till advokat huvudsakligen är följande;

Citat:
”A. The Sixth Amendment does not apply to congressional hearings

In all criminal prosecutions, the accused shall enjoy the right … to be confronted with the witnesses against him; to have compulsory process for obtaining witnesses in his favor, and to have the Assistance of Counsel for his defense.

U.S. Const. amend. VI.

The Sixth Amendment right of a criminal defendant to cross-examine witnesses and call witnesses on his or her behalf has been held inapplicable to a congressional hearing.

Morton Rosenberg, When Congress Comes Calling: A Primer on the Principles, Practices, and Pragmatics of Legislative Inquiry 37 (2009) (footnote omitted).

… In a congressional hearing, a witness has no right to counsel, confrontation of
witnesses, or cross-examination.
It has been suggested that this result is correct because such a witness should have no greater rights than a witness in a court of law. As a practical matter, however, witnesses are usually allowed to confer with counsel, inside and outside the committee room.

Comment, The Rights of a Witness Before a Congressional Committee, 29 Fordham L. Rev. 357, 368 (1960) (footnotes omitted).

B. Likewise, the “right to counsel” should not apply in state legislative hearings
His refusal to be further examined, or to remain in attendance, was placed upon the
ground that the committee refused to recognize his right to be attended by counsel and act under his advice in answering questions, but we are of opinion that he had no constitutional or legal right to the aid of counsel on such examination. The constitutional provision on the subject is that "in any trial in any court whatever the party accused shall be allowed to appear and defend in person and with counsel as in civil actions." This provision has been very liberally construed and held to apply to trials before any authority having jurisdiction to try…. But here the relator was not on trial, nor was he a
party, but he was a mere witness called upon to testify in relation to charges against another person, and there was no trial pending against any one. As well might a witness, examined before a grand jury conducting an investigation of a charge against another person, with a view to his indictment, claim the right to be attended by counsel. We do not think that a mere witness has that right.”

Varför debatterar du saker du inte förstår, inte har erfarenhet av eller inte kan ta till dig?
Senast redigerad av Master.Palm 2022-07-03 kl. 13:12.
Citera
2022-07-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
EN korrekt beskrivning, men du glömde av att berätta vad problemet består av.
Men det kanske är för svårt att göra sakligt och som handlar om just dessa FÖRHÖR och syftet att utreda en ATTACK emot Capital Building.
Att du insisterar på att skriva vissa ord i versaler gör inte ditt svammel mer begripligt. "Statskupp" men inget åtalbart, visst var det så?
Citera
2022-07-03, 13:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Att du insisterar på att skriva vissa ord i versaler gör inte ditt svammel mer begripligt. "Statskupp" men inget åtalbart, visst var det så?
Jag skriver i FÖRHÖR versaler, för vi har multipla som inbillar sig detta är en rättegång och inte ett FÖRHÖR.
Men ar du detta inte är ett FÖRHÖR, elelr vad är det du vill sakligt.

JAg har aldrig sagt något inte är åtalbart, det jag säger är att man kommer mest troligtvis aldrig åtala, men väl andra åtgärder.
De som först kommer i tankarna är åtalseftergift eller benådning och med krav, hur kan du missat det ens?

Märker du hur dina inlägg blir mindre och mindre sakliga, och detta med en start på en låg nivå av saklighet, och du kommer snart till en punkt det BARA är nonsens kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in