2022-04-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vad skall videon bevisa:
Att alla människor som vandrade genom dessa dörrar har ej utfört något brott och skall bli frikända om de sitter inne ?

PS. Spoiler detta är inte den enda platsen som Kapitolium Polisen lottsat in folk. Samma polis som dagarna efter berättade i media hur hemska de som gjorde "inbrott" var. Jan 6 är till stor del en scam orkestrerad av FBI.

Det är ju också därför som vissa påföljder har blivit väldigt lindriga med korta fängelsestraff eller till och med bara böter, som följd. Detta till skillnad från Robert Palmers fem års fängelse och vad som förväntas komma för medlemmarna i Oath Keepers och Proud Boys. Rättssäkerheten måste naturligtvis upprätthållas även i ett fall som detta. De man inte kan binda till våldshandlingar utan endast påvisa att de varit på plats inne i byggnaden, måste få lägre straff än de personer man kan binda till våld mot person eller egendom. Detta har jag inga problem med. Men straff skall de ha, för att de befann sig på ett avspärrat och ej tillgängligt område.
Citera
2022-04-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Dina inlägg blir mera och mera tragiska Mäster. Direkta lögner staplade på hög
lätt verifierade som just sådana kombinerat med diverse utfall mot dina motdebattörer.
Jag förstår att det är jobbigt just nu med all denna motvind vilket bara är en västanfläkt
mot vad som kommer senare i höst. Inte har du mycket hjälp heller av övriga TDS gänget
förutom några spridda inlägg av klyban och Alpoxen. Visst är det så att arbetsbördan
börjar bli ansträngande? Försök och ta dig tillbaka till en mera normal nivå utan grova lögner
och påhopp. Vi vill väl alla debattera med en någorlunda bibehållen självrespekt?

Du fortsätter leva i din förnekelse. Lögner? Du nämner inte vilka händelser du nu förnekar. Gör gärna det då kan jag kommentera och belägga med källor. Detta är nämligen skillnaden mellan dig och mig, du slänger ur dig känsloyttringar men har aldrig belägg för dessa. Jag källhänvisar mina påståenden.

Vänligen kommentera sådant du tycker jag ljuger om och belägg dina påståenden med källor, så skall jag mer än gärna kommentera dessa.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-15 kl. 12:10.
Citera
2022-04-15, 12:38
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du fortsätter leva i din förnekelse. Lögner? Du nämner inte vilka händelser du nu förnekar. Gör gärna det då kan jag kommentera och belägga med källor. Detta är nämligen skillnaden mellan dig och mig, du slänger ur dig känsloyttringar men har aldrig belägg för dessa. Jag källhänvisar mina påståenden.

Vänligen kommentera sådant du tycker jag ljuger om och belägg dina påståenden med källor, så skall jag mer än gärna kommentera dessa.

Inga poliser dog som en direkt följd av upploppen. Den meningen från dig tidigare är ovedersägligen
en uppenbar lögn. Vem tror du fortfarande skall köpa dina lögner? Varför vill du degradera dig med en arsenal av lögner för att kunna hävda dig? Fundera på varför inte verkligheten längre räcker till
för att rättfärdiga dina allt mera sinnesförvirrade tankar och ställningstaganden.
Du vet att du ljuger, vi vet att du ljuger, se där, något vi äntligen kan vara eniga om
Citera
2022-04-15, 12:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Inga poliser dog som en direkt följd av upploppen. Den meningen från dig tidigare är ovedersägligen
en uppenbar lögn. Vem tror du fortfarande skall köpa dina lögner? Varför vill du degradera dig med en arsenal av lögner för att kunna hävda dig? Fundera på varför inte verkligheten längre räcker till
för att rättfärdiga dina allt mera sinnesförvirrade tankar och ställningstaganden.
Du vet att du ljuger, vi vet att du ljuger, se där, något vi äntligen kan vara eniga om
Jag tror samtliga användare (KLyban oräknad av naturliga skäl) av detta delforum kan ställa upp på det påståendet. Vi bör kunna nå konsensus där! Att sitta 14 månader efter Jan 6 och ännu lyfta fram alla dessa fantasipoliser som skulle ha dödats är omoget och löjligt. Dessutom vanärar de nu avlidna människor genom att nyttja dem i sina ideologiskt drivna lögneskapader. Men vi vet sedan länge att de inte har mycket annat att komma med.
Senast redigerad av Japhy 2022-04-15 kl. 12:54.
Citera
2022-04-15, 12:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror samtliga användare av detta delforum kan ställa upp på det påståendet. Vi bör kunna nå konsensus där! Att sitta 14 månader efter Jan 6 och ännu lyfta fram alla dessa fantasipoliser som skulle ha dödats är omoget och löjligt. Dessutom vanärar de nu avlidna människor genom att nyttja dem i sina ideologiskt drivna lögneskapader. Men vi vet sedan läge att de inte har mycket annat att komma med.
Det var ingen fantasipolis som dog, och utan attacken så hade han troligtvis överlevt även den dagen.

Och det är rätt skoj och se kuppmakarna hamna i fängelse, kanske det som gör dig purken.
Citera
2022-04-15, 12:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var ingen fantasipolis som dog, och utan attacken så hade han troligtvis överlevt även den dagen.

Och det är rätt skoj och se kuppmakarna hamna i fängelse, kanske det som gör dig purken.
Enligt läkaren som obducerade Sicknick hade hans två strokes ingenting att göra med Jan 6. Jag ser att du sitter på lite KLybaninfo i fallet men ingen är intresserad av dina fantasier.
Citera
2022-04-15, 13:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Enligt läkaren som obducerade Sicknick hade hans två strokes ingenting att göra med Jan 6. Jag ser att du sitter på lite KLybaninfo i fallet men ingen är intresserad av dina fantasier.
Såklart stressen har med saken att göra, en stress som aldrig hade uppkommit utan attacken.
Du har lite svårt och förstå 1+1+1+1 har ett svar.

Men fängelsestraffen berättar allt, och detta gör du hamnar i svår TDS.
Frågan varför verkligheten är så skrämmande för dig, går du aldrig utanför dörren med den rädslan?
Citera
2022-04-15, 16:06
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=JuDB4ejp5po

Nu rör det på sig. Att försöka skylla på Trump för att man begått brott funkar inte så bra. Det låter ju mer som om de tappat bort sitt eget tänkande och inte kan stå för det. Thompson får lära sig att ta bättre beslut. Att skylla på Trump kanske inte lönar sig så bra som de trodde?
Citera
2022-04-15, 16:08
Medlem
Mardolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
https://www.youtube.com/watch?v=JuDB4ejp5po

Nu rör det på sig. Att försöka skylla på Trump för att man begått brott funkar inte så bra. Det låter ju mer som om de tappat bort sitt eget tänkande och inte kan stå för det. Thompson får lära sig att ta bättre beslut. Att skylla på Trump kanske inte lönar sig så bra som de trodde?

Har sett massa liknande klipp på Yotube med det där mongot nere i hörnet. Vad gör han där?
Citera
2022-04-15, 17:03
Medlem
Citat:

Citat:
Jag tror samtliga användare (KLyban oräknad av naturliga skäl) av detta delforum kan ställa upp på det påståendet. Vi bör kunna nå konsensus där! Att sitta 14 månader efter Jan 6 och ännu lyfta fram alla dessa fantasipoliser som skulle ha dödats är omoget och löjligt. Dessutom vanärar de nu avlidna människor genom att nyttja dem i sina ideologiskt drivna lögneskapader. Men vi vet sedan länge att de inte har mycket annat att komma med.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Ni som står bakom en president, som var den yttersta ledaren för ett parti som med stolthet kallade sig, ”The Party of law and order” och ”stand with the Blue” och andra vad det nu visat sig floskler ”pissar på gravarna” för de poliser som dog med anledning av den 6/1 och de mer än 140 poliser som skadades denna dag.

Ni har NYs polismyndighet emot er, ni har familjerna till de döda och skadade poliserna emot er, ni har de kongressledamöter, emot er, som idag lever endast tack vare det skydd som polisen på Capitol Hill försedde dem med vid inbrytningen i Kapitolium och ni har den absoluta folkmajoriteten emot er, när ni försöker negligera och bortförklara vad som hände den 6/1. Ni är bara pinsamma och patetiska.

Självklart som Klyban påtalar, är den stress som Sicknick utsattes för den 6/1 en (av säkert flera) anledning till att han senare dog, detsamma gäller de poliser som tog sitt liv ett par dagar efter Statskuppsförsöket. Åtminstone vittnar deras familjer om detta. Hade inte stormningen av Kapitolium skett så hade dessa naturligtvis inte förlorat sina liv de efterföljande dagarna.

Ni ignorerar, och vägrar helt och hållet attvkommentera, de mer än 140 poliser som skadades denna dag. För att dessa skadades går ju inte att argumentera emot och då mötet ni i stället detta faktum med tystnad.

Här har ni lite källor till det lidande som polis, satta att skydda kongressledamöter och USAs konstitution utsattes för denna dag;

Two more police officers die by suicide after defending Capitol during riot by pro-Trump mob, tally now 4

Second officer from Capitol riot dies by suicide, police chief says

https://www.nbcnews.com/news/us-news...-says-n1256003

Family of Fallen US Capitol Police Officer Brian Sicknick Seeks US House Commission on Jan. 6

https://www.cnbc.com/2021/06/15/fami...n-6-riots.html

About 140 officers from both the Capitol Police

I was just trying to survive that day’: Cops in Jan. 6 hearing describe beatings, slurs from pro-Trump mob

https://www.cnbc.com/2021/07/27/capi...eney-says.html

Avslutningsvis länkar jag till en fantastiskt bra artikel i Rolling Stone Magasin som handlar om varför ni i sekten måste ljuga om vad som hände den 6/1.

Trevlig läsning (och nej, jag kommer inte att kommentera något mer om vad som hände den 6/1 från Jaffa-mannen).

A Guide to the Right’s Unhinged Conspiracy Theories about Jan. 6

The truth of what happened on Jan. 6 is damning for Trump and his cronies, but conservative media, Republican politicians, and Trump himself have spent the past year rewriting history

https://www.rollingstone.com/politic...ntifa-1278597/
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-15 kl. 17:07.
Citera
2022-04-15, 19:11
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det är ju också därför som vissa påföljder har blivit väldigt lindriga med korta fängelsestraff eller till och med bara böter, som följd. Detta till skillnad från Robert Palmers fem års fängelse och vad som förväntas komma för medlemmarna i Oath Keepers och Proud Boys. Rättssäkerheten måste naturligtvis upprätthållas även i ett fall som detta. De man inte kan binda till våldshandlingar utan endast påvisa att de varit på plats inne i byggnaden, måste få lägre straff än de personer man kan binda till våld mot person eller egendom. Detta har jag inga problem med. Men straff skall de ha, för att de befann sig på ett avspärrat och ej tillgängligt område.

Fel, det var ju ej avspärrat. Polisen vinkade in folk genom den yttre avspärrningen, och därefter öppnades magnetdörrarna, samt även andra dörrar (se videon)
Det är ju liksom det som är poängen. Man ville ha in dem.

Lugn vi kommer dit också, på samma sätt som Durham och hur Demokrater spionerat på en President.
Citera
2022-04-15, 19:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Har sett massa liknande klipp på Yotube med det där mongot nere i hörnet. Vad gör han där?
Det är Ozan. En berömd rysk influenser som är poppis bland HBTQAI+.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in