Citat:
Som vanligt ljuger du. Jag har i tidigare inlägg tagit fram hela det 18 sidiga dokumentet från ”National Conference of State Legislatures”. Jag tvingas tydligen göra det igen för att du helt saknar engelsk-amerikansk läsförståelse. Här är dokumentet.
https://www.ncsl.org/documents/lsss/...ey_handout.pdf
Varav det som specifikt handlar om korsförhör och rätten till advokat huvudsakligen är följande;
Varför debatterar du saker du inte förstår, inte har erfarenhet av eller inte kan ta till dig?
https://www.ncsl.org/documents/lsss/...ey_handout.pdf
Varav det som specifikt handlar om korsförhör och rätten till advokat huvudsakligen är följande;
Varför debatterar du saker du inte förstår, inte har erfarenhet av eller inte kan ta till dig?
1. En detalj, dokumentet du hänvisar till är inte en lag. Inget sådant dokument åsidosätter en lag under några omständigheter.
2. Jag vill ogärna slå dig fingrarna med pekpinnen, men det står i din text att du har fel, mer precis med den här texten "In a congressional hearing, a witness has no right to counsel, confrontation of
witnesses, or cross-examination. It has been suggested that this result is correct because such a witness should have no greater rights than a witness in a court of law. As a practical matter, however, witnesses are usually allowed to confer with counsel, inside and outside the committee room".
3. Med andra ord har du helt och totalt fel och betydelsen av texten är att den som sätter sig i vittnesbåset i kongressen avsäger sig vissa rättigheter så länge denne inte begår lagbrott eller andra begår lagbrott mot denne.
4. Avseende Mr. Trump så finns det inget åtal riktat mot honom, kongress utfrågningarna har ingen legal förmåga att ta ifrån Mr. Trump dennes rättigheter eller för den delen att låta andra begå brott mot honom under "utfrågningarna" vare sig om brottet eller skadan uppstår i utfrågningen eller publiceringen av utfrågningen. Detta framgår också tydligt av dokumentet som du hänvisat till.
5. Eftersom du har fel i allt borde du nu be om ursäkt.
6. Färdigflashbackat!