Citat:
Ursprungligen postat av
melvein
Även om Biden öppet skulle erkänna är det högst osannolikt att det skulle bli någon påföljd överhuvudtaget. Och några dokument, vittnesmål eller kommunikationsloggar som visar order/planering var ju uppenbarligen inget krav för att vänstern skulle anklaga president Trump för statskupp. Ännu idag finns det individer på vänsterkanten som innerst inne tror att 6 jan var ett statskuppsförsök, även om de skulle skämmas för att tala öppet om sina konspirationer.
Personligen tror jag inte att Joe beordrade 274 FBI-agenter att infiltrera demonstrationerna. Men jag ser gärna att alla kort läggs på borde så att den amerikanska allmänheten får veta vad som faktiskt skedde och inte skedde, desinformationskampanjen från demokraternas håll kring detta har nog tyvärr skadat allmänhetens förtroende för det politiska systemet på ett sätt som kanske är svårt att överblicka. Därför ser jag gärna att även demokrater är delaktiga i den nya utredningen, även om viljan hos dem tycks vara minimal.
Om det som Trump nu går ut offentligt med är sant är det
högst sannolikt att Biden döms till ett långt fängelsestraff, Joe hade ju ingen immunitet som president vid denna tidpunkt. Är det sant tycker jag att Biden ska straffas.
Jag vill också att alla kort läggs på bordet i denna sak och om den sittande presidenten går ut med information på det sätt Trump nu gjort förutsätter jag att Trump har sett underlag som är hållbara bevis för att Biden ligger bakom stormningen av Capitolium.
Om Biden inte tas in för förhör och grips i veckan och senare döms är Trump en lögnare eller lättlurad tok. Om Trump är en lögnare eller lättlurad tok måste han anses olämplig och inkompetent som president.
De anklagelser Trump levererar är så allvarliga att det amerikanska rättsväsendet agerar direkt om det finns bevis i den riktningen som Trump anger. Inom ett par dagar vet vi alltså om det förhåller sig på det ena eller andra sättet.