Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-30, 10:46
Medlem
The White Buffalo (1977)

Charles Bronson spelar Wild Bill Hickock som plågas av minnen av att ha blivit attackerad av en stor vit buffel. Likt kapten Ahab i Moby Dick bestämmer sig vilde Bill för att bege sig ut i vildmarken och ta död på den jäveln en gång för alla.

En lite annorlunda western som tilltalade mig. Specialeffekterna ser väl inte så imponerande ut idag, och var det kanske inte 1977 heller. En av Charles Bronsons bättre filmer.

Betyg 3.5/5
Citera
2022-06-30, 12:57
Den där Mary från 1998

Ted, spelad av Ben Stiller, är olyckligt kär i Mary, spelad av Cameron Diaz. En gång på åttiotalet hade Ted chansen men hans genitalier fastnade i dragkedjan efter ett toalettbesök där mor och dotter Mary trodde Ted kollade lustansfullt på dem och onanerade. Ted anlitar 13 år senare en privatdetektiv, spelad av Matt Dillon, som ska hitta Mary och äterförena de två high school-turturduvorna. Tyvärr blir deckaren själv intresserad av Mary.

3/5
Citera
2022-06-30, 20:05
Medlem
LillTurkens avatar
Synchronic ( 2019 ). https://www.imdb.com/title/tt9016974/

Inte alls lika bra som dom två tidigare filmerna. Resolution och The Endless. Ett tag tyckte jag den var bra. Ungefär i mitten av filmen. När han tog drogen och upptäckte vilken effekt den hade. Början av filmen var inte bra. Och slutet var inte bra.
Citera
2022-06-30, 21:19
Min stora kärlek från 2001

Hal är ytlig. Ett förträngt barndomsminne som går ut på att han vill göra sin pappa stolt. Hans far sa att kärleken är en dålig grund att bygga lycka på, man måste ha de hetaste brudarna. I en hiss möter Hal den Tony Robbins. Tony förtrollar Hal så att han ser kvinnors inre skönhet som manifesterar sig som yttre skönhet. Därefter följer galenskap. Vore jag en filmkritiker skulle jag kalla filmen för osmaklig. En märklig subversiv härdsmälta där det "goda budskapet" går helt förlorat.

1/5, tyckte dock att fetto-Helga var rätt uppkåtande.
Citera
2022-06-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Min stora kärlek från 2001

Hal är ytlig. Ett förträngt barndomsminne som går ut på att han vill göra sin pappa stolt. Hans far sa att kärleken är en dålig grund att bygga lycka på, man måste ha de hetaste brudarna. I en hiss möter Hal den Tony Robbins. Tony förtrollar Hal så att han ser kvinnors inre skönhet som manifesterar sig som yttre skönhet. Därefter följer galenskap. Vore jag en filmkritiker skulle jag kalla filmen för osmaklig. En märklig subversiv härdsmälta där det "goda budskapet" går helt förlorat.

1/5, tyckte dock att fetto-Helga var rätt uppkåtande.

Hahaha, trodde först det var nån "take" på HAL från 2001 (A Space Odyssey) Jobbar i en hiss nu va God natt
Citera
2022-07-01, 02:34
Bannlyst
The Bad Batch (2016)

Tyvärr, filmen håller inte måttet, filmen är seg ökendrama utan någon särskild manus eller något.
Jag kan inte rekommendera filmen.

4/10
Citera
2022-07-01, 06:48
Operation Dumbo Drop från 1995

Ray Liotta, Danny Glover och Denis Leary ska frakta en elefant ombord ett militärt plan. Något om Ho Chi Minhstigen var också relevant för filmen. Filmens riktiga stjärna är den stora modiga Bo Tat. Sedan finns det Bo Tats number one fan Linh som är en gnällig men vänlig fjant. En halvmysig och inte alla dålig Disneysoppa

3/5
Citera
2022-07-01, 10:25
Medlem
Trollmias avatar
En film som jag måste se minst en gång per år är:
Annie från 1982

Jag kaskad-gråter till filmen även om den är en glad film. Den är väl klassad som musikal tror jag. Mycket sång och musik är det iallafall med i filmen.

Handling: En föräldralös flicka får stanna en helg hos en miljardär "Daddy Warbucks", och hon gör intryck på alla, inklusive den pengaälskade Warbucks. Hans sekreterare, chaufför och livvakt blir helt till sig över flickebarnet och hennes ruffiga hund Sandy.

Carol Burnett (barnhems-chefen) är så underbar med sin hemmagjorda gin som fyller ett badkar... Tim Curry som hennes galna, kriminella bror!! Bernadette Peters som Tim Curry's flickvän är ganska ok också...

Sen har vi Geoffry Holder som spelar Punjab, han är berättaren till Kalle och Chokladfabriken. Och han är med i Bond-filmen Leva, låta dö.

Sen har vi melodin: It's a hardnock life som är alla arbetsgivares mardröm tror jag

Uttrycket: Ohh my Goodness genomsyrar hela filmen.

Trollmor ger 5 av 5...
IMDB ger 6,6 av 10 vilket enligt mig är alldeles för lågt.
Citera
2022-07-01, 11:31
Willow från 1988

Med Val Kilmer och Warwick Davies. En hel del dvärgar i filmen. Några av dem spelar dvärgar och ett fåtal andra spelar troll. Val Kilmer ska vara en jätte men ser mest ut som en normallång människa. Ett nyfött flickebarn vid namn Elora Danan är den utvalda som ska störta drottning Bavmorda. Elora måste skyddas till varje pris. En hel del trollformler uttalas med mer eller mindre övertygelse. En hel del av dem är skrattframkallande.

3 dvärgpäck av 5
Citera
2022-07-01, 12:49
Piff och Puff - Räddningspatrullen från i år

En Räddningspatrullen film där ena ekorren är tecknad och andra är datoranimerad.

Antagligen 800 referenser som flög mig över huvudet. Sedan är inte filmen det minsta underhållande.

2/5
Citera
2022-07-01, 13:00
Knight and day från 2010

Tom Cruise gör det han gör bäst: ser ut att ha 100% kontroll samt charmar damerna när stora ting står på spel. Cameron Diaz hamnar i TCs värld och tillsammans ska de bekämpa svartmålningen och ondskefulla agenter.

3/5
Citera
2022-07-02, 11:26
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Village of the damned (1960). De fördömdas by

En by i England drabbas av ett märkligt fenomen, då alla i byn blir medvetslösa under några timmar.
Ett halvår senare föder alla kvinnor i byn barn med märkliga egenskaper.

Då jag tipsade om filmen i en annan tråd, så insåg jag att det var länge sedan jag såg den.
Nu såg jag att det finns en ny version, vi får se om jag tar mig an den också.
Jag tycker att den är sevärd.
Majoren(Michael Gwynn) ska senare dyka upp som tjuvaktiga greve i Fawlty towers, dessutom kör han en trevlig Sunbeam Rapier

4/5 från mig

IMDB 7,3 = 3,80/5
16997 röster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in