Citat:
Ursprungligen postat av
KomissarieBeck
Jag tror helt ärligt att Olof till 100% kommer att bli dömd!
Det inser till och med försvaret nu där man desperat försöker hitta en alternativ förklaring till DNA-träffen.
Nu står alltså en försvarare på fullt allvar och försöker stödja sin klients nya version om en grupprunk på en död kropp.
Alltså man behöver ju inte ens bemöda sig med att bryta ner en sådan urbota dum version vilket endast speglar hur svarslösa försvaret är in för DNA-bevisningen!
Han blir garanterat dömd och P7-an visar ju att han är frisk nog för att krypa in på kåken.
Tyvärr så lär ju straffet som tidigare nämnts i tråden inte bli den som vi förväntar oss.
Här får vi nog nöja oss med en fällande dom och några år på kåken.
Skulle tippa på att inom något år kommer det en intervju med Olof innehållande ett tårdrypande erkännande, det blev så fel,jag, mår verkligheten dåligt,saknar mitt jobb, vill blicka framåt….
Om jag får gissa så kommer försvaret inte gå in så mycket på klientens berättelse när det väl kommer till pläderingen. Jag tror t.o.m att advokaten kommer medge att historien kan förefalla märklig och krystad. Kanske använder han t.o.m de "tre kompisarna" och O.W rädsla för dom som alternativ förklaring. Alltså att de tre kompisarna utfört mordet och att O.W pga sin rädsla för dom kanske känt sig tvungen att dra en historia om "grupp-runkning".
I övrigt kommer försvaret sikta in sig på den övriga bevisningen i målet. Han kommer försöka slå hål på spermafläcken och göra gällande att detta på inget sätt motsäger det som klienten själv berättat, dvs att det endast varit tal om någon form av sexuell handling mot Malin.
/Glöm inte vart ni hörde det först ;-)