2022-06-30, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Vet inte hur många gånger jag kan svara på de här frågorna men snart säger jag bara, fixa det själv vetja.

Som det är nu kommer ingen slänga upp någon bild, nej.

Olof går inte förbi oss som är där utanför, alls. Han skymtar inte förbi. Han hålls undan andra vägar. Det är fotoförbud i rättsalarna. Så nej. Det är bara media som ens sitter i samma sal som honom, men de har samma fotoförbud och telefonförbud.

Vi som inte är media ser Olof i profil på en liten skärm på väggen från ett annat rum. Det syns inte ett dugg av hans ansikte. Kommer personligen inte trotsa ett fotoförbud för en bild som blir 1000 gånger sämre än hans gamla skolkatalogsbild.
https://www.instagram.com/p/Cfbwa2ujQZR/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Här finns en bild på Olof, den "senaste"...
Hur han ser ut nu är det knappt någon som vet
Citera
2022-06-30, 17:41
Medlem
Die.young.4evers avatar
Finns det någon bild på den misstänkte GM?
Citera
2022-06-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Tjockare, hårlös mitt på huvudet men med en stilfull krans av mörkt hår. Mörkt, längre skägg. Ett "smalt" men långt skägg som utgår från hakan, inte skägg över käkbenen liksom.
Citera
2022-06-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denoskyldiga
Är han schizofren ?
Måste ju vara så.
Talar som att dom var flera som förgrep sig på Malin.
Alltså att han förmodligen förtränger dådet och handlingen genom att se mordet från ett utifrån perspektiv genom andra.
Verkar som han kan ha dubbla personligheter.
Men vad du är naiv. Han ljuger ihop historier för att göra det svårare för motståndarsidan. Han är givetvis störd (känslostörd, sexullt störd) men har knappast "multipla personligheter".
Citera
2022-06-30, 17:54
Medlem
Citat:
Jag uppskattar dina rapporter.
Om du ökar dina inlägg, så kan du ta emot pm..

Holst gör väl vad han kan, försöker tråka ut folket, mena på att Olof inspirerats av serier... kommer han gå likadant tillväga med alla teckningar, kommer det behövas fler dagar än vad som finns tid till.. har han tänkt prata om den avvikande sexuella våldsporren och internethistorik...
Jösses.
Att han fortfarande drar upp de alternativa gärningsmännen, och att Olof hjälper honom med gatunamn, känns som om de två har knåpat ihop ett manus...
Jag hoppas åklagarna fixar detta och sätter Holst på plats med detta trams.

Nu har jag skrivit över 50 inlägg och varit medlem mer än 30 dagar, men kan inte skicka PM. Det står att jag måste uppfylla dessa kriterier när jag försöker skicka, men det gör jag ju. Har jag missat något, nåt annat som behövs för att kunna skicka?
Citera
2022-06-30, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Tjockare, hårlös mitt på huvudet men med en stilfull krans av mörkt hår. Mörkt, längre skägg. Ett "smalt" men långt skägg som utgår från hakan, inte skägg över käkbenen liksom.
Tack.
Han ser på senaste bilden från -97, inte ut som skolkatalogsbilderna.
Jag tycker inte han ser så otäck ut som skolbilderna jag sett.

Hur långt ifrån monitorn sitter ni? Det måste vara frustrerande att vara så nära men ändå inte se honom ordentligt.
Det är ju vad man vill, se och höra. Kroppsspråk och ögon, det blir inte samma sak på en skärm eller duk.

Finns det någon som han liknar?
Jag får en bild i huvudet av tex L*if L*ket Olss*n, eller sångaren i Lasse Stef*nz, Olle Jönss*n
eller Ge*rge i Seenfeld...
Citera
2022-06-30, 17:59
Medlem
Citat:
Tack.
Han ser på senaste bilden från -97, inte ut som skolkatalogsbilderna.
Jag tycker inte han ser så otäck ut som skolbilderna jag sett.

Hur långt ifrån monitorn sitter ni? Det måste vara frustrerande att vara så nära men ändå inte se honom ordentligt.
Det är ju vad man vill, se och höra. Kroppsspråk och ögon, det blir inte samma sak på en skärm eller duk.

Finns det någon som han liknar?
Jag får en bild i huvudet av tex L*if L*ket Olss*n, eller sångaren i Lasse Stef*nz, Olle Jönss*n
eller Ge*rge i Seenfeld...

Jag är dålig på att uppskatta sånt. Några få meter. Men det är en för liten, för mörk skärm där alla taklampor speglas i. Alla i rätten sitter ju som i ett U med försvaret på ena sidan, åklagare och målsägande på andra sidan. Medan det filmas framifrån, och kameran verkar sitta långt bort så man får en översiktlig bild där alla sitter i profil och man inte ser hur någon ser ut.

Stor besvikelse, men uppskattar att kunna höra exakt varje ord Olof säger och hur han säger det. Hur han låter och påverkas när han får direkta frågor han inte förberett svar på. Det är pinsamt jobbigt hur dåligt han ljuger.
Citera
2022-06-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Finns det någon bild på den misstänkte GM?
Ja. Här:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/rattegang-om-mordet-pa-malin-lindstrom-folj-svt-s-direktrapportering
Citera
2022-06-30, 18:04
Medlem
Nu finns hans röst ute på svt-västernorrands sida.. heelt kall
Citera
2022-06-30, 18:10
Medlem
Hans ” senaste historia låter precis lika trovärdig som när Jennie Olsson dödade sin kollega Erik ! Hon blev dit tvingas av två hemska killar som hon var skyldig pengar ! Hennes bild på dessa kunde varit återskapat och ritat av en 5 åring 🙄 Om denna man nu inte döms för mordet på Malin så kan vi lika gärna slopa rättsystemet och starta ett eget … vi tar lagen i egna händer . Att han m bihang stått och runkat och snurrar runt ??? Ja såklart då skvätt väl den där sperma droppen precis på hennes tröja ? Det måste varit en jäkla fontän eftersom den t.o.m. lyckades tränga igenom grankvistar som hon låg under ? I morgon ska han ju berätta att han blev misshandlad också och har ärr efter detta 👍
Har läst och hört om många mordfall och detta måste hamna på nr 1 … största rättsskandalen om en sjuk mytoman stal showen för 26 år sedan och gick fri . Om inte DNA från hans sperma på hennes kläder leder till en fällande dom så kan nästkommande mördare skylla på runk kalas ute i det fria och ligger det en död människa i skottlinjen så är ett bara ett olyckligt sammanträffande
Citera
2022-06-30, 18:16
Medlem
Citat:

Någon reporter skrev .. tunnhårig och skägg och stor .. förmodar tjock .
Citera
2022-06-30, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Men vad du är naiv. Han ljuger ihop historier för att göra det svårare för motståndarsidan. Han är givetvis störd (känslostörd, sexullt störd) men har knappast "multipla personligheter".
nja, han verkar inte tänka förnuftigt alls, han har ju också tidigare levererat helt hårresande förklaringar, helt klart är hans tankegångar väldigt onormala, det liknar faktiskt hur scitzos kan uppleva en händelse, men hade han varit slug så hade han fortsatt hävda minnesförlust.
vi Vet inte om han verkligen ingått i nåt runk-gäng, det kanske finns såna kompis-dårar
och han plockar fram och blandar ihop dessa minnen i denna nya historia.

Hans berättelser har ju alltid varit mkt märkliga, så det var väntat att han skulle skapa en ny variant som är knepiga precis som tidigare, tex det att Malin skulle sålt sig.-om han verkligen har skam o skulkänslor så vore det enda logiska att fortsätta hävda minnesförlust..och inte en sådan gängjistoria som nu togs fram
Han är en märklig man.
Tragiskt för hans familj
och otäckt för Malins familj att få höra hans konstiga nya version.
Så synd om alla närstående till Malin
men också hans egna anhöriga som så klart lider över att detta aldrig blir rätt förklarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in