2022-07-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men hans mamma kan ju ha anat att något var fel med sonen redan tidigt
,hon kan ha sökt hjälp men inte fått den utrednong som kunde ha förklarat hans brister, det är inte ovanligt att just mödrar kämpar mot väderkvarnar när barn är annorlunda än sina syskon
- det kan ha bortförklaras från pedagoger och barncentraler att alla såna udda beteenden
växer bort med tiden- barnen mognar i olika takt osv osv
så kan hans mamma faktiskt ha menat när hon skyller på samhället, för så klart har denne man även i vuxen ålder stora brister -även om han också är intelligent och specialbegåvning inom vissa områden.
Klart han borde fått en diagnos idag..

Kanske har du rätt men via vittnesförhören framstår hon som den största väderkvarnen. Väldigt dominant och bestraffande och hård i sin uppfostringsmetodik. Dessutom tror jag hon undanhåller sanningen när hon påstår att GOP bilden är gammal. Men det är bara vad jag tror.
Citera
2022-07-01, 00:35
Medlem
MrsEjPKs avatar
Måste fråga,hur stor är chansen att han kommer undan,dvs friad , efter sin patetiska grupprunk försvar ?
Måste fråga för jag litar inte på svenskt rättsväsende .
Citera
2022-07-01, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Absolut, och jag förstod att det var så du menade :-)
Men en advokat får ju inte instruera sin klient på det sättet eller "lägga orden i dennes mun". Den kan absolut ge råd, men då är det s.a.s efter klientens egen fråga.

Sedan tror jag mig veta vilken taktik denna advokaten lagt upp. Nämligen att den, i hans ögon, "uteblivna mord-bevisningen" skall tala sitt tydliga språk. För hans klient har ju mer eller mindre medgivit i dom flesta av sina versioner att han varit på platsen och haft någon form av "kontakt" med Malin. Först har det varit att han bara gått tillsammans med henne, sedan har det hetat att dom haft sex efter att Malin viljat sälja sig själv och idag har han berättat att han onanerat och fått utlösning på hennes döda kropp. Och den enda bevisningen han anser att åklagaren lyckats skrapa fram är en spermafläck från klienten, vilket inte på något sätt motsäger det som klienten själv berättat - Och vilket absolut inte bevisar att hans klient har utfört ett Mord.

Så jag tror att advokaten gett upp hoppet om "vettiga förklaringar" och endast siktar in sig på att det största beviset som lagts fram snarare styrker klientens historia om att någon form av sexuell handling skett mot Malin (OBS! advokatens ord/tankar och inte mina egna)
Då är jag med. Blev osäker på om jag blev missförstådd. Ska sägas att jag har noll insikt i hur advokat/klient-förhållandet funkar sett till regler så tack för upplysnkngen.

Min magkänsla var att Holst får en jävla uppförsbacke när Olof drar sina rövare. Vilken hade kunnat undvikas då om han bett honom tiga. Men detta kan ju vara en medveten taktik också att Holst vet att inget Olof säger kommer tas på allvar och att indiciekedjan är det enda han behöver slå hål på. Holst sparar ju massor med energi på att låta Olof vara Olof. Han lär ju vara svår att påverka i en riktning som får honom att framstå som pålitlig tänker jag.
Citera
2022-07-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tror hans morsa har en stor del i detta. I Kalla Fall hör man henne säga att det är samhällets fel att Olof är som han är.

Kanske uppfostrad med att det är bäst om det alltid är någon annans fel?

Hoppas kusinen kommer med något matnyttigt i vittnesbåset!
Har missat totalt, ska en kusin till Olof vittna?
Var det kusinen som hade skickat något sms till Olof om att han skulle erkänna?
Citera
2022-07-01, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Min sammanfattning av rättegången […]

Tack KriminoLogisk för dina redogörelser på plats under rättegången. Det här är så jävla bisarrt! Så bisarrt att det tyvärr blir roligt. Alla som ser detta borde gå tillbaka i tråden och läsa.
Citera
2022-07-01, 04:01
Medlem
Ja...det kan inte vara "lätt" att vara morsa åt en sån individ som Olof. Jag tycker nästan lite synd om henne för hon kommer garanterat - liksom hans syskon - att oönskat hamna i rampljuset.
Hur kul är det att alla vet om att man är syster eller mamma till Olof(?) Kommer dom/deras familjer/barn att kunna få "normala liv" eller kommer folk på deras arbetsplatser/skola att snacka bakom rygg...
Jag har själv råkat ut för inom vården att en kollega påpekade att patienten jag behandlade minsann var f.d. fru till en mycket känd dömd (numera avtjänad och frisläppt) sexförbrytare som hade förgiripit sig på barn. Självklart har den f.d. frun INGET ALLS med den saken att göra.
Kommer säkert bli samma med Olofs syskon. Dom kommer få höra ett och annat bara för vad Olof har gjort.

Någon bokstavskombination HAR han med 99,9% SÄKERHET för ingen nornal människa beter sig som han. (Men, ADS, OCD, ADHD, Asperger, ADD, m.fl räknas lyckligtvis INTE som "tillräckligt sjuk" för att dömas till vård istället för fängelse - det blir fängelse för såna också).

Kusinen (om det var hen som skrev mail/sms) verkar ju tro att Olof är skyldig tillsammans med resten av familjen.
Resten av familjen gör enligt min mening klokt i att träda fram och berätta vad dom vet, och sen tydligt ta avstånd från Olof. Annars kommer släktingar riskera att betraktas av allmänheten som att dom skyddar/förminskar Olofs gärningar. Jag förstår att "mammsen" gärna vill tro gott om sin son in i det sista (det är naturligt för föräldrar) men det måste finnas en gräns när även hon blir tvungen att acceptera bevisen och inse fakta(?)
Jag personligen är HELT övertygad att han är skyldig.
Citera
2022-07-01, 04:18
Medlem
Om någon vänlig själ som har den omaskade FUPen inkl fullständigt RMV protokoll och fyndplatsbilder kan dela med sig av denna via PM vore det väldigt uppskattat.
Citera
2022-07-01, 04:56
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashpipe
Om någon vänlig själ som har den omaskade FUPen inkl fullständigt RMV protokoll och fyndplatsbilder kan dela med sig av denna via PM vore det väldigt uppskattat.
INFO:
Reglerna för att kunna hantera PM anger att medlemsskapet ska ha varat i minst 30 dagar samt att användaren dessutom ska ha producerat minst 50 inlägg på fb.

Tyvärr så uppfyller du enbart det ena kravet där.😭
Citera
2022-07-01, 06:39
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Måste fråga,hur stor är chansen att han kommer undan,dvs friad , efter sin patetiska grupprunk försvar ?
Måste fråga för jag litar inte på svenskt rättsväsende .

Jag tror helt ärligt att Olof till 100% kommer att bli dömd!
Det inser till och med försvaret nu där man desperat försöker hitta en alternativ förklaring till DNA-träffen.
Nu står alltså en försvarare på fullt allvar och försöker stödja sin klients nya version om en grupprunk på en död kropp.

Alltså man behöver ju inte ens bemöda sig med att bryta ner en sådan urbota dum version vilket endast speglar hur svarslösa försvaret är in för DNA-bevisningen!

Han blir garanterat dömd och P7-an visar ju att han är frisk nog för att krypa in på kåken.
Tyvärr så lär ju straffet som tidigare nämnts i tråden inte bli den som vi förväntar oss.

Här får vi nog nöja oss med en fällande dom och några år på kåken.
Skulle tippa på att inom något år kommer det en intervju med Olof innehållande ett tårdrypande erkännande, det blev så fel,jag, mår verkligheten dåligt,saknar mitt jobb, vill blicka framåt….
Citera
2022-07-01, 06:45
Medlem
Polis2010s avatar
Jag antar att Mats Alm har dryftats i tråden. Det är samma syndrom. En förälder skyddar brottslingen och bedyrar deras oskuld. De tror ju på idioten. Är det en ny psykisk sjukdom eller sociopati? Jag blir så jävla ledsen att M. Alm och hans förklaringar om bortförande hit och dit och kineser som bjuder på räkor. Sedan denna galning Olof W. som följer en random flicka på en lång väg och mördar henne. Påstår att han och hans runkkompisar har ett pickdick party med stackars flickan som är död. Alla med sunda hjärnor förstår att de är mördare och skall befrias från samhället för evigt. Amen
Citera
2022-07-01, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Min sammanfattning av rättegången, del 2/2

Olof avslutar dagen med att avslöja vad som hände Runktillfälle 2. Som om han suttit och hållit på detta till slutet som en jävla cliffhanger.

Runktillfälle 2: Väntar på Ledargestalten i "klubbhuset", han hämtar dem i röd pick up. Kör omkring. Pratar mopeder. Saktar in, stannar, kör vidare, saktar in etc (av oklar anledning) stannar nånstans, går på led, kommer fram till en svart presenning. Ledargestalten lyfter på den varpå den 2e i rang i gänget blir upprörd och täcker över. Olof ser inte vad som är där. Ledargestalten och 2e man bråkar om något som Olof inte har en aning om vad det är. "Den" lyfts upp på flaket. Olof har inte en aning om vad det är, inte ens när han bär kroppen fattar han vad det är. Han har inte en aning vad det kan vara för något.

De snurrar omkring på olika vägar. De kommer fram till okänd plats. "Den" lastas av. Man lyfter på presenningen och där ligger en kropp. Det är helt overkligt för Olof. Visst har det varit lite snack om våld men bara snack. Aldrig någon handling. Helt overkligt. Kroppen ska bäras till en stor gran. Ledargestalten säger som vanligt att det ska runkas. Citat Olof: "Då får ledaren för sig att vi ska runka"

Som vanligt ställer alla 4 upp. Det verkar inte påverka någon presationsmässigt, inte ens den svårt chockade Olof, alla 4 lyckas få upp penis och få utlösning. Olof har inget svar på varför bara hans sperma finns på Malin. Men han nämner att han vid bärandet av kroppen tagit tag i Malin vid benet och vid gylfen - eftersom den var öppen, så var det enkelt att ta tag där. Han tror kanske han hade sperma på handen som hamnade där.

Återigen nämner han att han ifrågasätter inget. Han är lägst i rang. Han är bara glad att han får vara med dom.

Han säger också att kroppen är mjuk, inte stel. Jag får inget grepp om när detta är i tid efter Malins försvinnande. Där de lämnar Malin är inte där hon senare påträffas vid sökinsatser. Det fanns ingen stor sten där de lämnade Malin. Bara en stor gran. Men han har ingen aning om vart det var.

Olof nämner flera gånger att i presenningen fanns en vit påse och i den fanns en röd hårborste och en brun väska. (Överensstämmer med hur vi vet att Malins tillhörigheter som hittades I skogen ser ut)

De täcker också över sina fotspår i snön med hjälp av hink och spade. Olof nämner 3 gånger att Ledargestalten tyckte att det såg ut som att en elefantflock gått där. Det måste således täckas över.

Sen var det ju det där med den svåra misshandeln som detta farliga gäng utsatt Olof för långt senare, efter första häktningen. Det ska vi väl gå in på imorgon vad jag förstår. Ska bli spännande att höra hur det gick till. Förstår inte riktigt varför de skulle svårt misshandla honom fast att han inte golat.

Olof kan inte under några som helst omständigheter namnge dessa personer pga hotet som finns mot honom.

Olof säger dels att han efter händelsen numera helst undvek dem och var med sina andra kompisar istället, och dels att han bara var glad att de ville vara med honom och han hakade därför på vad de gjorde, som tex vid Runktillfälle 3, som alltså skedde efter Runktillfälle 2 (vid Malins kropp) vilket är uppenbart motstridiga uppgifter kring hur han känner för Runkgänget efter händelsen med Malin.

Han menar att han nog förstod att det var hon utifrån hennes kläder och att det nog inte fanns så många andra döda kroppar ute.

Olof låter ganska "normal", kanske för att jag förväntat mig att han skulle låta som en komplett idiot som han gör i de klipp man sett från vallningsfilmen. Inte att det han säger idag inte är komplett idiotiskt, men han har inga problem att uttrycka sig med ord. Han talar lugnt, sansat, neutralt. Det förändras bara till lite mer pressat när han får frågor av åklagaren. Han påminner mig faktiskt lite om Kristoffer (styckmordet i Boden) vars rättegång jag också lyssnat på. I sitt sätt att lugnt och sansat, "normalt" prata på om de mest sjuka saker - mycket av det lögner.

Några känslor finns inte att finna i hans utrryck men det är som sagt otroligt svårt för mig att se. Lite handgester när han berättar ibland men, även det väldigt lugnt och sansat. Utan möjligheter att se hans ansiktsuttryck när han pratar är det svårare att bedöma hur han påverkas.

Imorgon kör vi igen. Mer från Olof och den berömda vallningsfilmen har utlovats.
Stort tack för en fantastisk redogörelse!
Kan du svara på om rätten medvetet undviker att filma kräket med tanke på att rättegången är öppen? Känns nästan så i din beskrivning.
Citera
2022-07-01, 07:56
Avslutad
Ju mer som uppdagas om Olof, desto märkligare är det.
Jag kan inte få bort bilden att han blivit den han är pga förhållandet till modern.
Filmen "Röd drake" där modern hotat att klippa av snoppen med nagelsax, eller vad det var...
Kanske dålig liknelse, men det är vad som poppar upp i huvudet efter gårdagens utflippade fria berättelse av Olof.
Någonting är riktigt konstigt

Jag undrar vad Olof kommer bjuda på idag?🙄
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-01 kl. 08:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in