2022-07-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanttomen
Lite cred skall ju grabben ändå ha då det känns som han ändå har svar på mycket, bl a just detta att han kommer ihåg detaljer. Han svarar ju trovärdigt egentligen på det med att det har han ju fått upprepa till leda i förhör så just därför kommer han ihåg det.

Däremot den nya "sanningen" om runkgänget och ledaren är det vagt om och han anser ju sig då naturligtvis inte behöva komma ihåg riktigt. Slingrar sig ju fint på alla frågor som kan bevisa lögnen eller att han försäger sig, när det frågar hur gamla de är om de har jobb osv.
Dessutom hade han känt gänget bara några månader och de heller inte varit hemma hos honom . men i garaget naturligtvis för att liksom lägga något som kan passa iaf. Var liksom ett gäng i lönndom.
Kusinen som ändå verkar ha stått nära, är förmodligen nu är helt säker på att han är den skyldige efter detta skitsnack.

Att han i panik för dna träff hittade på om massa runkningar, knivgangsters och en helt sanslös story i övrigt tror jag däremot slår spiken i kistan. Alla fattar ju nu att han är knäpp och kapabel i allra högsta grad till det han gjort.
Han har inte svar på någonting, han har snurrat in sig i den mest invecklade osannolika lögn jag någonsin hört om han och hans nekrofila runkgäng. Nya lögner gång på gång allt eftersom polisen presenterat nya bevis mot honom, mindre trovärdig framför en tingsrätt är svårt att bli. När han helt casual berättar om hur alla grabbar sprutar över liket blir mytomanens klimax.

Men underhållande att lyssna på är det, en sjuk narcissist och patologisk lögnare med liknande fantasi som Mats Alm.
Citera
2022-07-08, 00:07
Medlem
Dominga87s avatar
Håller på att plöja mig igenom rättegången via Youtube. Har tidigare skummat igenom fup och försökt följa tråden här. Jag tycker han verkar onormalt lugn vid själva rättegången. Som flera påpekat, mycket "som sagt" men han har nog ett inlärt beteende /språk och jag är inte alls förvånad att det är så mycket som sagt :
1:han upplever att han redan redogjort mycket av sina historier/flera tidigare förhör, därav som sagt.
2:som flera skrivit i tråden, han vill köpa sig tid under förhören och "som sagt" blir lagom med betänketid
3:han har ett inlärt språk/beteende.

Vi får hoppas för Malin och hennes anhöriga att rättvisa skipas. Rättssystemet idag är inte optimal, oskyldiga fälls och skyldiga frias. Denne Olofs historia är helt uppåt väggarna, MEN han låter lugn, målande, självsäker på sitt sätt (kan jag uppleva, dock bara plöjt igenom 1,5 h av primecrime). Hur sjuk hans historia än må vara, tänk om den är sann!? (om vi ser från rättens perspektiv). Hoppas, hoppas, hoppas att han fälls. Hoppas att han får uppleva den skräck och ångest som stackars lilla Malin fick.
Citera
2022-07-08, 00:15
Medlem
Många sidor här.
Någon bild på Olof Wiberg?
Citera
2022-07-08, 00:23
Medlem
johan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
... Han fick TV4 att ta ner avsnittet om Svenska fall för FBI som pekade ut honom som gärningsman ...
TV4 är några riktiga mjukisar.
OW varken visas oblurrad eller nämns vid namn i "Svenska Fall för FBI", som sagt.

Citat:
... Han försökte förmå admins på Flashback att ta bort hans uppgifter från tråden ...
Heder åt Flashback som inte lät sig hunsas, som sagt.
Citera
2022-07-08, 00:54
Medlem
Hoppas svenska fall för FBI kommer tillbaka. Ta fram f@nsk@pet i bild. VÄL synlig på bästa sändningstid....Eller nej...jag ska inte gnälla över SVT.

Alla vet ändå snart hur äcklet ser ut. Det är bara en tidsfråga för såvitt jag vet FÅR media publicera namn & bild efter att en dom vunnit laga kraft. (skillnad är att media inte får hänga ut misstänkta, för att dom är just misstänkta, inte dömda, och kan därmed bli dömda som oskyldiga, och få hela sitt liv förstört av ett rykte).

En dömd person däremot, när dom fallit, får visas. Så med lite tålamod kommer han säkert vara förstasidestoff i alla landets tidningar efter domen. Jag tror även andra länder kommer intressera sig för fallet då det här är ett unikt fall i sig rent juridiskt/bevismässigt i förhållande till tiden som gått. Så anonym/ifred kommer han nig INTE få vara i första taget om han döms skyldig (vilket jag hoppas & tror är det mest sannolika)
Citera
2022-07-08, 01:08
Medlem
Hoppas att han blir någons bitch i fängelset och får den i röven varje natt. Det skulle kompensera för det milda straffet.
Citera
2022-07-08, 02:37
Avslutad
Citat:
Är det ingen som har sex med honom för att det på något sätt står skrivet i pannan på honom att han har ett litet ärr på penis, eller menar du att de springer när de får se den?

Det är nog hans personlighet och utstrålning som ligger till grund för att han inte haft någon framgång med damerna.

Våldtar gör man inte för att man inte får ligga. Det gör man för att man är sjuk i huvudet och tycker att makt, kontroll och våld är toppen.
Jag googlade den märkliga diagnosen som läkaren nämnde, en hudsjukdom, då var det någonting som poppade upp på skärmen, som kan förklara Olofs konstiga förklaring av sin penis, ollonet, vita "ärr", ett litet hål och förhuden... vet inte om jag hittade "rätt", väljer att inte länka😬
Citera
2022-07-08, 08:05
Medlem
Lyssnar på youtube prime crime om fallet, och måste säga att han minne är ganska bra med mycket detaljer.. Var han lika detaljerad i förra rättegången? Det är ju ändå 30 år sedan.. imponerande!

Tillägg: Gud vad mycket han snackar om sina runk.. Undrar vad hans morsa tänker när hon hör detta Hon är nog väldigt stolt.
Senast redigerad av A.way 2022-07-08 kl. 08:12.
Citera
2022-07-08, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Många sidor här.
Någon bild på Olof Wiberg?

Nej det finns fortfarande ingen nyare bild på honom, men gå igenom länk materialet så hittar du dom bilder som finns...
Citera
2022-07-08, 09:09
Medlem
Jag lägger märke till att han sänker rösten när han får frågor om "de kriminella runkkompisarna". Nervös över att bli avslöjad eller få obekväma frågor som han inte förberett sig på? Han lär ju inte diskuterat detta med sin advokat direkt, med tanke på att han hävdar sig oskyldig, så detta måste han ha hittat på i sin egna skalle.
Och om detta med runkfantasierna är det bästa han kan komma på av egen kraft, kan man lugnt konstatera att denna person inte är direkt smart.
Borde vara hyfsat lätt knäcka honom om man pressar lite.
Citera
2022-07-08, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
När han helt casual berättar om hur alla grabbar sprutar över liket blir mytomanens klimax.

Helt otroligt blir det att de lyckats ENBART hitta hans säd, och ingen av de andras på Malin...
De andra måste siktat riktigt dåligt.. alternativt inte sett liket.
Citera
2022-07-08, 11:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Han har inte svar på någonting, han har snurrat in sig i den mest invecklade osannolika lögn jag någonsin hört om han och hans nekrofila runkgäng. Nya lögner gång på gång allt eftersom polisen presenterat nya bevis mot honom, mindre trovärdig framför en tingsrätt är svårt att bli. När han helt casual berättar om hur alla grabbar sprutar över liket blir mytomanens klimax.

Men underhållande att lyssna på är det, en sjuk narcissist och patologisk lögnare med liknande fantasi som Mats Alm.
Mm. Och bara hans sperma hittas där. Och inga namn kunde ha nämna av dom andra såhär 25 år senare..Vore det inte bra att göra så han kunde bli av med dessa farliga och hotande personer och berätta för polisen nu är han oskyldig istället för att leva med detta?

Fantastisk otur han måste ha haft...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in