2022-07-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Okej...nu berättar han att han fått något uppkört i analen och att de skadat snoppen...(onanistgängets misshandel..)
Tror snarare att han själv haft den blå glasskopan som dildo på sig själv. Den finns med på bild från husrannsakan där knivar, tejp, barbiedocka mm låg. Vad har han haft den till annars? Töja ut dockorna?

Men alltså hur lyckas han fantisera ihop allt det där?! Och tycker han att det låter bättre än alla de andra historierna han kört med tidigare…?
Citera
2022-07-01, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Man undrar ju hur länge han funderat på denna historia. Om - vilket jag inte tror - den är sann måste han ju lagt den malpåse ända sedan 1996 för att ta fram den igen lagom tills han häktades. Om den inte är sann har han väl haft gott om tid på sig i häktet att värka fram den.

Edit: och nu var det föremål i rumpan också.

Personligen tror jag Olof handlar mycket på impuls, i stundens ingivelse och att han har ett väldigt händelserikt inre liv. Därav alla dessa fabricerade historier på rad.

Tror inte han behövt så mycket tid på sig att hitta på. När jag hörde O idag, att han fått saker uppkörda i analen, tänkte jag på när rapparen Einar blev kidnappad och förnedrad.

Han plockar säkert lite historier här och var i media och gör till sina egna hur det passar honom.

Problemet för honom nu, som jag ser det, är att han kan inte bevisa att någon mer varit med eller att misshandel av onanigänget skett. Eller att de ens existerar.
Inga tidigare vittne har heller rapporterat eller namngivit fler personer än just Olof gående med Malin på den aktuella dagen och tidpunkten.

Det enda han aktar sig noga för är sanningen hörs det som. Han är nog rätt körd vid detta laget.
Citera
2022-07-01, 10:21
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May
Men alltså hur lyckas han fantisera ihop allt det där?! Och tycker han att det låter bättre än alla de andra historierna han kört med tidigare…?

Hans trovärdighet är ju sedan tidigare låg med tanke på hur ofta han ändrade sig förra gången. Till viss del är det antagligen ok att ändra sig m a a bevisläget, men den gången ändrade han sig helt utan anledning.

Samtidigt, om trovärdigheten är körd i botten kan man ju lika gärna fortsätta.
Citera
2022-07-01, 10:23
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Personligen tror jag Olof handlar mycket på impuls, i stundens ingivelse och att han har ett väldigt händelserikt inre liv. Därav alla dessa fabricerade historier på rad.

Tror inte han behövt så mycket tid på sig att hitta på. När jag hörde O idag, att han fått saker uppkörda i analen, tänkte jag på när rapparen Einar blev kidnappad och förnedrad.

Han plockar säkert lite historier här och var i media och gör till sina egna hur det passar honom.

Problemet för honom nu, som jag ser det, är att han kan inte bevisa att någon mer varit med eller att misshandel av onanigänget skett. Eller att de ens existerar.
Inga tidigare vittne har heller rapporterat eller namngivit fler personer än just Olof gående med Malin på den aktuella dagen och tidpunkten.

Det enda han aktar sig noga för är sanningen hörs det som. Han är nog rätt körd vid detta laget.

Jo, så är det antagligen. Och kanske svårt att hålla isär det som händer honom och det som händer andra.

Det jag däremot inte har koll på: det han säger om gänget nu, motsäger det vad vittnen sagt som har sett honom tillsammans med Malin? Som jag förstår det som rabblar han saker där åklagaren inte har några uppgifter, så det vore bra om dessa kunnat ställas mot vittnenas iakttagelser.
Citera
2022-07-01, 10:46
Medlem
Idag är det helt annat för oss åskådare. Vi har fått se Olofs ansikte inzoomat över hela skärmen flera gånger när han pratar. Helvete vad jag rös till när han plötsligt dök upp.
Citera
2022-07-01, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May
Internet, flashbacks mörkare trådar?
Ju mer han målar upp om onanisterna och att de pratade om att slipa cylindrar, onanerade över lik, hade byteshandel med knivar, ritade tillsammans, samtidigt som han var så rädd och hotad, ingen i familjen eller lilla Husum kände till detta gäng? Som fortfarande är efter Olof, hotar och kräver tystnad och pengar?
Men mamma allsmäktig vet ingenting?
Mamman har i närtid skrivit över huset på ena dottern, för att undkomma husis? Ingen aning.
Ska Olof försöka beskylla kusinen i nästa steg, eller vad väntas?

Olod and the onanistz?
Citera
2022-07-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Men om han handlar på impuls, borde han då inte ha begått övertramp eller lagbrott betydligt oftare?
Han låter mer som en enstöring med autistiska drag plus något som får honom att vara känslostörd.
Citera
2022-07-01, 11:00
Medlem
Hittade man Malins väska på andra sidan vattnet?
Var det is då så gärningspersonen kunde gå över eller gick han verkligen landsidorna upp och ner omni förstår vad jag menar.
Citera
2022-07-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jo, så är det antagligen. Och kanske svårt att hålla isär det som händer honom och det som händer andra.

Det jag däremot inte har koll på: det han säger om gänget nu, motsäger det vad vittnen sagt som har sett honom tillsammans med Malin? Som jag förstår det som rabblar han saker där åklagaren inte har några uppgifter, så det vore bra om dessa kunnat ställas mot vittnenas iakttagelser.

Ja kanske, svårt att säga exakt när man inte har förstahandsinfo med uppgifter, tider, dagar etc.

Han försöker väl slå hål på ”ställd utom all rimligt tvivel” nu.

Får höra vad åklagaren kontrar med sen!
Citera
2022-07-01, 11:14
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Hittade man Malins väska på andra sidan vattnet?
Var det is då så gärningspersonen kunde gå över eller gick han verkligen landsidorna upp och ner omni förstår vad jag menar.

30 meter från kroppen, och tittar man på Google maps bör det innebära att den hittades på samma sida vattnet.
Citera
2022-07-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Men om han handlar på impuls, borde han då inte ha begått övertramp eller lagbrott betydligt oftare?
Han låter mer som en enstöring med autistiska drag plus något som får honom att vara känslostörd.

Nu blir det väldigt hypotetiskt här men den stora medieuppmärksamheten han och brottet fått genom åren samt en kontrollerande morsa/syrra kan ha hindrat honom från att begå fler brott av denna karaktär.

Ganska säker att han fått utlopp för sin drift någonstans. Kanske på nätet, hos prostituerade, slutna udda sällskap mm Möjligheterna finns att han kunnat hantera det.

Jag brukar säga att alla har mer eller mindre drag av olika diagnoser utan att ha dem.
Citera
2022-07-01, 11:26
Avslutad
Från direktrapport via öa

Fråga: kommer NN inte höras mer?
Svar : Nej, han är färdighörd. Om inget väldigt oförutsett inträffar.
Och här ska man nog inte utesluta någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in