Citat:
Ursprungligen postat av
Black-Ivan
Lugn nu Matteus! Av den info jag har samlat på mig av tre års forskning så finns flera olika synpunkter även inom FE-organisationerna. Vissa avfärdar jag helt då de bara scammar och vill tjäna pengar på folks blåögdhet.
Finns även folk som täcker upp för att inte vad som sägs sanningen inte ska komma fram. Tror inte det var en slump att Skiba dog helt plötsligt i covid. Därför även jag lite på tårna.
Linstestet gör du enkelt hemma.
Jag tror inte en sekund att Skiba trodde att jorden var platt. Han var en religiös fanatiker på ytan, men en bedragare och lögnare som lurade folk så gott det gick. Vi låter den diskussionen vara.
Det finns tre saker som måste förklaras på en gång:
1. Avståndet på södra halvklotet, som vi känner mycket väl till.
2. Söderkorset som står direkt söderut överallt söder om ekvatorn utan att röra sig. Jag har sett det själv, och det finns inte 1000 sydkors. Det hade varit absolut nödvändigt när söder ligger åt alla möjliga håll på en platt jord.
3. Midnattssol i Antarktis. Var är linsen? Det går säkert att göra den på vardagsrumsbordet hemma, men här pratar vi om något annat.
Det är lite slående om plattjordsfolket äntligen har insett att midnattssolen finns. De har aldrig erkänt det förut och då har de altså nu hastigt kommit på en förklaring, om den nu är aldrig är så dumm.
Tänk själv och låt inte dårar tänka för dig.