2022-06-27, 16:24
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Wille: Okej gör en simulering i mindre skala som bevisar gravitation och bunden rotation.

Att det som framvisas av våra kära rymdorganisationer inte är annat än satanisttrams, är inte mitt fel. Rymdfaktan med 666 i det mesta kan ingen förneka. Baphomet via spegling och symbolen på buzzflagga går inte heller att förneka.

Ska ni campa här, så bör ni bidra med något annat än officiella förklaringar. Åtminstonde emellanåt. Folk hjärntvättas nog av detta på andra håll. Man behöver naturligtvis inte sluka vad alla säger som sanning, för att själv bidra med vad man ser för brister i de officiella förklaringarna inom valfritt ämne.

Citat:
Jonas: I princip all produktion de gör är lögn. För svävande smycken och objekt kan man misstänka att de använder AR och leap motion. Här hittade jag själv ett tydligt tecken på att så är fallet (finns massvis)
https://youtu.be/E4FpP1UlXHk

Matte: Är du själv religiös för att du kan se symboler från kristendom, islam och hinduism runt om i världen, eftersom ANDRA människor bedriver de religionerna? Oerhört korkat argument.

Forfarande har absolut inget av det som står här ovanför något med jordens form att göra.

Du får ta upp allt detta i en annan tråd. I den här tråden handlar det om jordens form. Inte om satanism, inte om nasa ljuger eller inte, inte om filmer är manipulerade eller inte.

Här är tråden om jorden form.

Det är ju rätt märkligt att du undviker att svara på detta inlägget… : (FB) Flat Earth--Jorden är platt
Citera
2022-06-27, 16:26
Medlem
Citat:
Jonas: I princip all produktion de gör är lögn. För svävande smycken och objekt kan man misstänka att de använder AR och leap motion. Här hittade jag själv ett tydligt tecken på att så är fallet (finns massvis)
https://youtu.be/E4FpP1UlXHk

Matte: Är du själv religiös för att du kan se symboler från kristendom, islam och hinduism runt om i världen, eftersom ANDRA människor bedriver de religionerna? Oerhört korkat argument.

Ditt klipp är från ISS. Nu är det onekligen så att ISS existerar och befinner sig i rymden. Det finns tabeller som visar var och när det syns vilka inte skulle kunna stämma om den inte finns där den sägs finnas. Och med en stark kikare går det att se från Jorden att det är en rymdstation.
Så det finns inga skäl till varför man skulle försöka fejka något när man kan få det äkta.
Citera
2022-06-27, 16:26
Medlem
Citat:
Wille: Okej gör en simulering i mindre skala som bevisar gravitation och bunden rotation.

Att det som framvisas av våra kära rymdorganisationer inte är annat än satanisttrams, är inte mitt fel. Rymdfaktan med 666 i det mesta kan ingen förneka. Baphomet via spegling och symbolen på buzzflagga går inte heller att förneka.

Ska ni campa här, så bör ni bidra med något annat än officiella förklaringar. Åtminstonde emellanåt. Folk hjärntvättas nog av detta på andra håll. Man behöver naturligtvis inte sluka vad alla säger som sanning, för att själv bidra med vad man ser för brister i de officiella förklaringarna inom valfritt ämne.
Om du ska campa här måste du hitta på något annat än vad vi har läst tusen gånger på David Weiss, Jeranisms och Eric Dubays sidor. Du har inte kommit på något som du själv har tänkt ut. Du bär prägel av att vara helt hjärntvättad och jag har inte sett några påståenden från plattjordeliten som du inte har slukt rått.

Skaffa lite kunskap på egen hand och tänk själv.
Citera
2022-06-27, 17:16
Medlem
Citat:

Tråden är full av exempel på laborationer som bevisar gravitation. Att laborera med omloppsbanor går självklart inte att göra på jorden.

Citat:
... vi är TRÖTT på de officiella förklaringarna i ett visst ämne och ...

Så du är trött på gravitation?

Vad är din alternativa förklaring? Och har du några spännande laborationer som bevisar din tes?
Citera
2022-06-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Om du gradvis har upptäckt att jorden måste vara rund, så kommer alla påståenden om att NASA ljuger om allt att se ganska konstiga ut.
Om jorden är rund måste rymden finnas, solen är 150 miljoner km bort. Planeterna kretsar runt solen, båtar försvinner bakom horisonten på grund av jordens kurva osv osv.
Men ljuger NASA fortfarande om allt? Det måste vara vad vi kallar plattjordslogik.

Och så sitter de på Sydpolen och gör fuskfilmer för att ljuga för oss att det är midnattssol där, medan de sitter och ser på att solen aldrig går ner.

Som du ser av tidigare inlägg så är jag öppen för jordens form! Detta är nog tredje gången jag påtalar detta.

Hörde från en källa att det kommer arrangeras en ny mätning av jordens form med hjälp av drönare. Dessa kommer

koordineras med mätutrustning som mäter i mindre kvadrater i horisontellplanet hopslaget till en enda stor kvadrat.

Detta kommer vara mer träffsäkert än tidigare mätningar enligt uppgifter.

Intressant med den nya tekniken istället för nån greks uppgifter från 1400-talet 😄
Citera
2022-06-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Som du ser av tidigare inlägg så är jag öppen för jordens form! Detta är nog tredje gången jag påtalar detta.

Hörde från en källa att det kommer arrangeras en ny mätning av jordens form med hjälp av drönare. Dessa kommer

koordineras med mätutrustning som mäter i mindre kvadrater i horisontellplanet hopslaget till en enda stor kvadrat.

Intressant med den nya tekniken istället för nån greks uppgifter från 1400-talet 😄
Ok. Trevlig.
Sedan har jag tre frågor:
1. Tycker du att timelapse-videorna från Antarktis är falska?
2. Tror du att det är midnattssol på Antarktis?
3. Om inte, förklara hur det är möjligt att dagarna blir längre och längre ju längre söderut du kommer, men plötsligt är det över och dagarna blir kortare och kortare, och på vilken breddgrad händer det, och varför?
Citera
2022-06-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ok. Trevlig.
Sedan har jag tre frågor:
1. Tycker du att timelapse-videorna från Antarktis är falska?
2. Tror du att det är midnattssol på Antarktis?
3. Om inte, förklara hur det är möjligt att dagarna blir längre och längre ju längre söderut du kommer, men plötsligt är det över och dagarna blir kortare och kortare, och på vilken breddgrad händer det, och varför?

Många av de videorna är falska. Ja! Det jag sett av så är det plötsligt mindre snö på en klippa eller att sekvenser klipps av. Samt solens strålar fixerade i ett läge är också skumt.
Hittills ingen trovärdig vad jag sett!
Citera
2022-06-27, 18:49
Medlem
Citat:
Många av de videorna är falska. Ja! Det jag sett av så är det plötsligt mindre snö på en klippa eller att sekvenser klipps av. Samt solens strålar fixerade i ett läge är också skumt.
Hittills ingen trovärdig vad jag sett!
Det var svar på fråga 1. Då återstår bara fråga 2. och 3.
Citera
2022-06-27, 19:09
Medlem
Citat:
Det var svar på fråga 1. Då återstår bara fråga 2. och 3.

Ljus dygnet runt går att få ur en plattroendes synvinkel. Ta fram en konvex lins och lys på den med en liten ficklampa

som får demonstrera solen.

Om du lyser längre ut på linsen i en bestämd vinkel så får den en spridningseffekt som omgärdar hela utsidan av linsen i ett svep.

Detta just av linsens form.
Citera
2022-06-27, 19:17
Medlem
Citat:

Så du tror inte någon har mätt upp någon kurva sedan 1400-talet? Jösses.

Du kan mäta upp kurvan med en vanlig smartphone. Kruxet för dig är snarast att alla mätningar visar att det finns en kurva.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-06-27 kl. 19:23.
Citera
2022-06-27, 19:17
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ljus dygnet runt går att få ur en plattroendes synvinkel. Ta fram en konvex lins och lys på den med en liten ficklampa

Om du lyser längre ut på linsen i en bestämd vinkel så får den en spridningseffekt som omgärdar hela utsidan av linsen i ett svep.

Och hur kommer då alla stjärnor som roterar runt Polstjärnan samt Södra Korset bli vid en time laps om alla dessa stjärnor ska lysa genom denna lins?

Du vet så klart svaret för alla normalt begåvade människor som har gått grundskolan kan förstå detta. Men har vill höra hur du nu kommer hitta på för något trams.

Åter kommer din nödlösning att krocka med något annat i verkligheten. Så som alla plattfiskar påhittade nödlösningar.
Citera
2022-06-27, 19:21
Medlem
Citat:

Nja... de har ju inte lyckats visa att det finns en lins. Så det är ju bara en löjlig ad-hoc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in