2022-07-14, 12:43
Medlem
HeavyPops avatar
1. Gå åt valfritt håll. Du kommer till samma ställe där du började.

2. Skaffa ett liv.
Citera
2022-07-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Suck. Försök att följa med lite då. Jag nämnde Australien och Sydamerika för enkelhets skull. Jag kan lägga till Afrika, Nya Zeeland och alla hav mellan kontinenterna. Då pratar vi om flera tusen sydkors, och ingen har någonsin sett två samtidigt! Och den rör sig inte!! Det är helt omöjligt på en platt jord. OMÖJLIG!!

Jag har ingen aning om vad du menar med detta.

Det är en utmärkt beskrivning av en plattis, förutom att deras förklaringar aldrig stämmer.

Ja, glob-modellen kan säkert funka som förklaring till mycket av det vi observerar på himlen. Men om vi gör observationer av marken som vi står på som tyder på att världen faktiskt inte är en glob så faller det ju ändå.

Och så menar jag att glob-modellen faktiskt inte är så elegant som många vill ha det till. Månen är ett exempel på det. Det är ett klot alltså men ingen människa har nånsin sett själva klotformen(förutom Neil Armstrong och några till), för vi ser alltid samma sida. Och så alla extremt tillkrånglade och långsökta teorier om hur gravitation kan tänkas fungera, det är också exempel på detta.
Citera
2022-07-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Matte: Har du sett exakt samma, så är det min video du har sett förut med. INGEN annan har sett samtliga symboler och visat vad de föreställer. Jag vill i så fall att du visar det, alternativt tiger.

Jag återupprepar inte bara (vad det nu skulle spela för roll att selektivt ta del av andras kunskap). Varför skulle alla behöva uppfinna hjulet?

Jfri: Inte alls. Det är så det förhåller sig, tyvärr. NASAs astronauter är skådisar
https://c.tenor.com/WcYrO0qbEjgAAAAd/astronauts-caught-using-wires-nasa.gif
På samma vis här, ser det nästan ut som att de visar oss bluffen på flit. Tydligen ingår det i deras tro, att de får bluffa hur mycket de vill, bara de visar det. Vi dumma får märker ändå ingenting/alternativt hittar på vad som helst för att försvara vad ögonen ser.
Som sagt, jag har sett det förut, men inte riktigt likadant. Kanske kan du berätta var du hittade den? Detta understryker bara mitt påstående att allt du kommer på är från obskyra internetsidor.

Sedan kom NASA igen. Kanske är det dags för en ny diagnos, nasapsykos? Kan du försöka titta upp från köksgolvet och förklara problemet med Söderkorset och platt jord? Eller solens gång...? Eller ...... etc etc ....
Citera
2022-07-14, 13:01
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Ja, glob-modellen kan säkert funka som förklaring till mycket av det vi observerar på himlen. Men om vi gör observationer av marken som vi står på som tyder på att världen faktiskt inte är en glob så faller det ju ändå.

Och så menar jag att glob-modellen faktiskt inte är så elegant som många vill ha det till. Månen är ett exempel på det. Det är ett klot alltså men ingen människa har nånsin sett själva klotformen(förutom Neil Armstrong och några till), för vi ser alltid samma sida. Och så alla extremt tillkrånglade och långsökta teorier om hur gravitation kan tänkas fungera, det är också exempel på detta.

Det är betydligt fler än så. Närmare tusen människor har varit i rymden. Sen har vi alla som fluget med U2, SR-71, MIG 25 foxbat. Och flera andra exprimentplan.

Undra om man inte kunde se jordens kurvatur från Concord? Isf är det många tiotusentals till.
Citera
2022-07-14, 13:03
Medlem
Citat:

Världen finns. Man kan inte bara titta ner i marken och låtsas att inget annat existerar.

Det där med månen har förklarats många gånger. Att du inte förstår eller accepterar förklaringen är det lite att göra med. Om du inte tror att månen är rund, köp bara ett teleskop, så ser du tydligt kratrar och berg och att den är rund. Om du inte förstår hur du ska se det, så finns det inget vi andra kan göra.
Citera
2022-07-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Vetenskapen har tillåtit att du och jag kan leva i välstånd tills vi är nästan 100. Vetenskapen har tillåtit dig att prata med dina allierade i USA via din lilla mobiltelefon. Vetenskapen har tillåtit dig att sitta bakom din PC och sprida dina tvivelaktiga påståenden till hela världen. Om det är positivt kan diskuteras.

Det finns präster för en lögn. De sprider sitt budskap till dig och alla andra plattisar och ser till att du inte längre tänker självständigt, utan bara sprider det du fått höra, om det nu aldrig är så otroligt dumt.

En fråga man verkligen kan ställa sig angående rymdfarten "space exploration" etc: Vad har vi egentligen lärt oss?

Det finns exempelvis filmer och seriealbum pre-1969 som visar precis hur det ser ut på månen. Neil Armstrong tillförde i stort sett ingenting i förhållande till Tintin. Eller?
Citera
2022-07-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det är betydligt fler än så. Närmare tusen människor har varit i rymden. Sen har vi alla som fluget med U2, SR-71, MIG 25 foxbat. Och flera andra exprimentplan.

Undra om man inte kunde se jordens kurvatur från Concord? Isf är det många tiotusentals till.

Jag menade väl egentligen att officiellt är det bara Apollo-astronauterna som sett baksidan av månen. Så de är alltså enda människorna i världshistorien som sett att månen är ett klot snarare än en skiva eller what ever.

Enligt Neil DeGrasse Tyson vi som bakterier på en badboll och det är lögn att tro att vi kan se kurvaturen från ett flygplan exempelvis
Citera
2022-07-14, 13:20
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag menade väl egentligen att officiellt är det bara Apollo-astronauterna som sett baksidan av månen. Så de är alltså enda människorna i världshistorien som sett att månen är ett klot snarare än en skiva eller what ever.

Varenda en som håller på med astrofotografering och har fotat månens alla faser har ju sett att månen är ett klot. I alla fall så är den till 100% över ett halvklot.

Åter kommer detta trams, det är inte bara NASA och ”eliten” som kan konstatera sådant här.
Citera
2022-07-14, 13:37
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Enligt Neil DeGrasse Tyson vi som bakterier på en badboll och det är lögn att tro att vi kan se kurvaturen från ett flygplan exempelvis

Nädå, Men du måste upp riktigt högt
Här följer James May med en U2 https://youtu.be/w-COlil4tos
Citera
2022-07-14, 14:18
Medlem
Citat:
Mattesnorunge: Se denna noga i sin fullhet. Berätta sedan var du har sett den förut:
https://youtu.be/8je9LnbKLDs

Bilder på jorden är ingenting annat, än vad videon visar. Uppvisning för deras falska värld, som de ha skapat.

Öppet för alla att se. Symbolisk med att dölja en halva.
https://static.wixstatic.com/media/4dc154_cc35e53924014ee0b7f616be62e89d3c~mv2.jpg/v1/fill/w_576,h_576,fp_0.44_0.49,lg_1,q_80,enc_auto/4dc154_cc35e53924014ee0b7f616be62e89d3c~mv2.jpg

Ska du blanda in mänskliga hjärnans behov av att se saker den känner till och är kodad att se?
Helt utanför trådens ämne men det finns miljontals experiment som förklarar varför man sett ansikten i moln (vi är kodad att se ansikten), vi kan även se saker som är inom vårt referensram med mera. Än viktigare när du tramsigt nog blandar in detta är att OM någon påpekar vad du ser i ett moln så kommer din hjärna att koda av det så. Lite så som EVP fungerar, när någon sagt vad du bör höra i bruset så hör du det varje gång och när du väl blivit tillsagd vad du bör höra så går det inte göra ogjort.

Därför är vetenskapen utformad så att experiment och upptäckter ska gå att upprepa av andra som inte varit med vid första upptäckten osv.

Så sluta föra in saker som är helt off topic bara för att du grämer dig över att inte kunna bli en frimurarbroder.
Citera
2022-07-14, 15:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Clay: Hur löjligt det än låter, så är det sanningen om blue marble.

https://i.ibb.co/31h6h2y/Screenshot-20220714-144701-Brave.jpg
Prova att googla moloch owl, så finner du dem brevid varandra.
https://i.pinimg.com/originals/2f/4f/33/2f4f33ff86aaadcca249b22d3223289f.jpg

Eliten sägs offra människor vid bohemian groove owl (statyn) , därav dödskallen. Huruvida det är en skröna eller ej, spelar ingen roll. Bohemian grove finns och konspirationera kring det stämmer överens med Blue Marble speglad.

Ett av säkert 15 exempel på samma bild av jorden. Extremt mycket vetenskap är sån här ockultisk trams. Detsamma gäller hollywood-filmer:
https://i.ibb.co/QJwGnXT/Screenshot-20220714-145827-Brave.jpg
Spegla det halva ansiktet, så blir det baphomet med horn. Det har ingenting med filmen att göra.

Som jag säger är det.

Nej. Jag tänker inte googla och leta efter dina argument. Hittills har du endast kommit med påståenden, helt utan stöd.

Sen missade du eller valde att inte svara på mitt inlägg om hur villigt miljoner studenter går in eliten och väljer att aldrig avslöja hur de på högskolor och universitet invigs i hemligheten om jordens form.

Detta gäller tydligen även de vars studier misslyckas, och som aldrig kan göra karriärer som astronomer eller lantmätare.

Alla bara tiger.
Citera
2022-07-14, 15:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Clay: Nästa gång jag träffar en astronom, kommer jag absolut att ifrågasätta en hel del. Jag googlade dessutom åt dig och länkade till den andra bilden.

Alla på högskolor har inte det här som ämne, men där man har det, skriver man vad man är lärd, annars får man inga poäng på provet. Allt är gjort så att det går ihop, med mer eller mindre omständiga förklaringsmodeller, så finns ingen anledning att inte rapa upp vad man blivit itutad i rymdhögskolor.

Nej, läser man litteraturvetenskap eller företagsekonomi berör man inte jordens form, men i åtskilliga yrken är jordens form ytterst relevant och påverkar det man gör. Jag listade några yrken ovan.

Jag förutsätter att ganska snart behöver studenterna informeras om jordens verkliga form, annars så stämmer inte vad de observerar med teorin.

Är det inte märkligt att man aldrig hört om en enda avhoppare?

Jag kan inte påminna mig en enda plattjordare som påbörjat eller än mindre avslutat relevanta studier i något ämne där man faktiskt är beroende av jordens form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in