2022-06-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Och hur kommer då alla stjärnor som roterar runt Polstjärnan samt Södra Korset bli vid en time laps om alla dessa stjärnor ska lysa genom denna lins?

Du vet så klart svaret för alla normalt begåvade människor som har gått grundskolan kan förstå detta. Men har vill höra hur du nu kommer hitta på för något trams.

Åter kommer din nödlösning att krocka med något annat i verkligheten. Så som alla plattfiskar påhittade nödlösningar.

Lugn! Du passerar genom två hemisfärer eller hur? Vad jag förstått det från deras synvinkel så är det ett konstruerat intelligent system.

Dessa två himlavalven inbäddade i kupolen roterar mot varandra. Därför ser du två helt olika himlavalv med en polstjärna i mitten och korset söderut.
Citera
2022-06-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Ljus dygnet runt går att få ur en plattroendes synvinkel. Ta fram en konvex lins och lys på den med en liten ficklampa

som får demonstrera solen.

Om du lyser längre ut på linsen i en bestämd vinkel så får den en spridningseffekt som omgärdar hela utsidan av linsen i ett svep.

Detta just av linsens form.
Det betyder att du tror att midnattssolen i Antarktis är sann. Varför i helvete ska de då göra falska videor?
Ärligt talat, Ivan. Du tror inte på detta, eller hur? Har inte tanken slagit dig att detta är ett desperat och helt vansinnigt försök att hitta en förklaring till dagsljuset i Antarktis i december?
Var fan är den linsen?
Senast redigerad av matteusnorge 2022-06-27 kl. 19:46.
Citera
2022-06-27, 19:46
Medlem
Citat:
Lugn! Du passerar genom två hemisfärer eller hur? Vad jag förstått det från deras synvinkel så är det ett konstruerat intelligent system.

Dessa två himlavalven inbäddade i kupolen roterar mot varandra. Därför ser du två helt olika himlavalv med en polstjärna i mitten och korset söderut.
Söderut ?? Söder är åt alla möjliga håll om jorden är platt, och Söderkorset står helt stilla precis i söder oavsett var du befinner dig söder om ekvatorn. Och hur är det med avstånden på södra halvklotet? Hur kan skurkarna som kontrollerar plattjordsrörelsen förklara det. Och det måste de kunna förklara tillsammans med Sydkorset och midnattssolen i Antarktis. De kan försöka tills de dör. Det är helt omöjligt!! Det är dags att du inser att du har blivit lurad av plattjordeneliten.
Citera
2022-06-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Det betyder att du tror att midnattssolen i Antarktis är sann. Varför i helvete ska de då göra falska videor?
Ärligt talat, Ivan. Du tror inte på detta, eller hur? Har inte tanken slagit dig att detta är ett desperat och helt vansinnigt försök att hitta en förklaring till ljusstyrkan i Antarktis i december?
Var fan är den linsen?

Lugn nu Matteus! Av den info jag har samlat på mig av tre års forskning så finns flera olika synpunkter även inom FE-organisationerna. Vissa avfärdar jag helt då de bara scammar och vill tjäna pengar på folks blåögdhet.

Finns även folk som täcker upp för att inte vad som sägs sanningen inte ska komma fram. Tror inte det var en slump att Skiba dog helt plötsligt i covid. Därför även jag lite på tårna.

Linstestet gör du enkelt hemma.
Citera
2022-06-27, 19:55
Medlem
Citat:
ä
... Dessa två himlavalven inbäddade i kupolen roterar mot varandra. Därför ser du två helt olika himlavalv med en polstjärna i mitten och korset söderut.

Söderut?

Jag antar att du nu kommer med ännu en lins som fixar till det så att korset alltid är söderut?

Fantastisk lins du har hittat på. Finns inga som helst evidens för linsen och den besitter närmast magiska egenskaper.
Citera
2022-06-27, 19:55
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Fast du svarade inte på frågan…

Om det är en stor lins som solen lyser igenom så att det blir ljust dygnet runt på vissa ställen på södra halvklotet i december månad. Hur kommer då stjärnorna rotera runt Södra Korset?
Kommer alltså stjärnorna rotera i en cirkel från Södra Korset?

Du vet svaret och undvek så klart att svara genom att svara något jag inte ens frågade om. Exakt som jag misstänkte.

Men du får en chans till… Ska bli spännande hur det kommer sig att enbart solen påverkas av denna lins och inte stjärna.
Citera
2022-06-27, 20:00
Medlem
Citat:
Fast du svarade inte på frågan…

Om det är en stor lins som solen lyser igenom så att det blir ljust dygnet runt på vissa ställen på södra halvklotet i december månad. Hur kommer då stjärnorna rotera runt Södra Korset?
Kommer alltså stjärnorna rotera i en cirkel från Södra Korset?

Du vet svaret och undvek så klart att svara genom att svara något jag inte ens frågade om. Exakt som jag misstänkte.

Men du får en chans till… Ska bli spännande hur det kommer sig att enbart solen påverkas av denna lins och inte stjärna.

Jag har inte alla svaren än Jazzil då även jag försöker förstå hur systemet fungerar. Jag har som sagt insyn hos vissa

grupper så kan fråga lite närmare.

Ett intelligent system ska det vara iallafall.
Citera
2022-06-27, 20:05
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag har inte alla svaren än Jazzil då även jag försöker förstå hur systemet fungerar. Jag har som sagt insyn hos vissa

Hur kommer det sig att den absolut enklaste lösning som faktiskt fungerar till 100%, att jorden är ett klot är något som inte känns ner relevant att lägga energi på?

Istället så måste hela din verklighet ständigt krocka med dina ”system”. Hela tiden måste du hitta massa nödlösningar som aldrig fungerar i verkligheten.

Det måste ju finnas en anledning till att du ens väljer att tro på en platt jord. Är det mer spännande att hela tiden se hur ens tro inte fungerar överhuvudtaget?
Citera
2022-06-27, 20:08
Medlem
Citat:
Lugn nu Matteus! Av den info jag har samlat på mig av tre års forskning så finns flera olika synpunkter även inom FE-organisationerna. Vissa avfärdar jag helt då de bara scammar och vill tjäna pengar på folks blåögdhet.

Finns även folk som täcker upp för att inte vad som sägs sanningen inte ska komma fram. Tror inte det var en slump att Skiba dog helt plötsligt i covid. Därför även jag lite på tårna.

Linstestet gör du enkelt hemma.
Jag tror inte en sekund att Skiba trodde att jorden var platt. Han var en religiös fanatiker på ytan, men en bedragare och lögnare som lurade folk så gott det gick. Vi låter den diskussionen vara.

Det finns tre saker som måste förklaras på en gång:
1. Avståndet på södra halvklotet, som vi känner mycket väl till.
2. Söderkorset som står direkt söderut överallt söder om ekvatorn utan att röra sig. Jag har sett det själv, och det finns inte 1000 sydkors. Det hade varit absolut nödvändigt när söder ligger åt alla möjliga håll på en platt jord.
3. Midnattssol i Antarktis. Var är linsen? Det går säkert att göra den på vardagsrumsbordet hemma, men här pratar vi om något annat.

Det är lite slående om plattjordsfolket äntligen har insett att midnattssolen finns. De har aldrig erkänt det förut och då har de altså nu hastigt kommit på en förklaring, om den nu är aldrig är så dumm.

Tänk själv och låt inte dårar tänka för dig.
Citera
2022-06-27, 20:08
Medlem
Citat:

Ett intelligent system som i Intelligent design antar jag? Och vi ska ersätta kunskap med "god did it"?

Nej tack.
Citera
2022-06-27, 20:12
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att den absolut enklaste lösning som faktiskt fungerar till 100%, att jorden är ett klot är något som inte känns ner relevant att lägga energi på?

Istället så måste hela din verklighet ständigt krocka med dina ”system”. Hela tiden måste du hitta massa nödlösningar som aldrig fungerar i verkligheten.

Det måste ju finnas en anledning till att du ens väljer att tro på en platt jord. Är det mer spännande att hela tiden se hur ens tro inte fungerar överhuvudtaget?

Vet inte varför du försöker förminska! Har du själv aldrig frågat dig själv varför du aldrig vågar stå emot

grupptrycket. Att våga tänka utanför lådan?

Och nu är jag inte ens någon FE:er! Jag är öppensinnad och försöker se saker från flera olika synvinklar.
Citera
2022-06-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Jag tror inte en sekund att Skiba trodde att jorden var platt. Han var en religiös fanatiker på ytan, men en bedragare och lögnare som lurade folk så gott det gick. Vi låter den diskussionen vara.

Det finns tre saker som måste förklaras på en gång:
1. Avståndet på södra halvklotet, som vi känner mycket väl till.
2. Söderkorset som står direkt söderut överallt söder om ekvatorn utan att röra sig. Jag har sett det själv, och det finns inte 1000 sydkors. Det hade varit absolut nödvändigt när söder ligger åt alla möjliga håll på en platt jord.
3. Midnattssol i Antarktis. Var är linsen? Det går säkert att göra den på vardagsrumsbordet hemma, men här pratar vi om något annat.

Det är lite slående om plattjordsfolket äntligen har insett att midnattssolen finns. De har aldrig erkänt det förut och då har de altså nu hastigt kommit på en förklaring, om den nu är aldrig är så dumm.

Tänk själv och låt inte dårar tänka för dig.

Jag skulle nog vilja lägga till ytterligare en sak som måste förklaras:
Vi hittar på jorden vilket betyder att jordens storlek och geometri är känd. Vi vet t.ex hur långt det är från N90 till N0 och vi vet hur lång latituden NO (ekvatorn) är.

Det enkla faktum att ekvatorn är 4000 mil lång och att det är 1000 mil från N90 till N0 är inte förenligt med en platt jord.

Citat:
... Jag är öppensinnad och försöker se saker från flera olika synvinklar.

Så hur förklarar du och ditt öppna sinne ovan?

Hur förklarar du det faktum att vi hittar på jorden och därmed känner till dess form?
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-06-27 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in