Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Det är ett fånigt svar från någon som inte vågar ta tag i problemet. Typisk verklighetsflykt från en plattis som inte vågar möta verkligheten. Fortsätt bara på det sättet, så kommer du snart att bli avstängd. Det är problemet med plattisar. Ni är för fega för att gå in i en debatt om verkligheten, men att bråka om detaljer vågar ni.
Eller hur, jag sa en månad lyssnar jag innan jag själv angriper frågan.
Visst så skriver jag lite som en krönikör som skrockar, men utan att egentligen "ordbajsa" som någon skrev. Vi är på Flashback därför att det är kul.
Mellan raderna kan det se ut som jag är flummig, men i raderna så är jag 100% seriös.
Jag både lär och lär ut i livet, lär ut till mina barn eller lär av en kursledare i fortbildningar som man går på ibland oavsett yrke för att uppdatera sina kunskaper.
När man tex. lyssnar på en pedagog med en teknik som är mer intressant än vad han lär ut, så tar man den till sig och får kanske som jag en mer ödmjuk attityd på sociala medier, då det ger ett mer effektivt resultat samt att det blir roligare att diskutera frågor med folk, då man inte behöver påstå vad man själv anser i en fråga, då man genom en teknik av resonemang får motståndaren att själv upptäcka vad som är korrekt då alla har sanningen inom sig (om man har samma kultur och gener förstås).
Det fungerar inte på alla, men även de som bara läser tråden kanske har en helt ny åsikt i andra trådar som de inte innan hade förmågan att äga, då en åsikt ofta är fel eftersom många viktiga delar fattas för att förstå vad som är korrekt.
Jag smyger in lite länkar samt citat från Wikipedia, som är generellt accepterat som källa när jag vill styra en opinion här eller tex. Twitter i rätt riktning utan att någon ens vet om att de blivit positivt manipulerade av mig eller annan som har liknande teknik fast med en agenda som är bra eller dålig, då tekniken kan missbrukas, som jag visat när nazisterna som började nästan först med detta, men är i grunden en väldigt judisk grej som de kopierade, liksom
nationalismen via judarnas sionism.
Ett extremt exempel är
Heinrich Himmler, ett softare i forumdelens kategorier är Alex Jones eller värre David Icke.
Utan att vara partisk så drar jag till med Klaus Schwab som är min idol som manipulatör, då han förtrollat världsledare och andra, vilket så klart alla redan vet i denna tråden, genom sitt BS 1972-2022. - I 50 år!
Poängen är att jag inte gör just det i denna tråden. Eller gör jag just det?
Vad tror ni? Vinner mina åsikter fler människor som tycker som jag genom detta sätt, eller vinner jag fler genom att säga att de är korkade foliehattar?
Inte specifikt tråden eller detta ämne, - tekniken i sig oavsett diskussionsämnet. Att övertyga utan att tydligt övertyga, få folk att tro att de tänker en sak på grund av deras egna fria vilja.
Insikten av att lära sig manipulera, att man själv inte längre blir mottaglig för andras manipulation
eftersom man äger samma konst som de, eller bättre.