2022-06-24, 20:39
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangoloco
Kan väl uppdatera med att säga att leveransen inte har kommit ännu. Trodde ett tag att postnord hade tappat bort min postlåda då räkningarna var sena men vips så dök dom upp, inte min beställning dock.

Någon som har tips på vafan jag ska göra nu? Storstäda och hålla mig ren? Skriva till säljaren och be om någon form av kompensation?

Chilla, det händer hela tiden. Eller rättare sagt det är en slantsingling att handla på FS4.
På FS1-FS3 skedde det en gång för mig, på FS4 började jag tro att min adress var "rödlistad" och att snuten satt på de senaste beställningarna.
Sen bytte jag till Archetyp och alla beställningar har kommit fram sedan dess.
Scammers får hållas på FS4 och så har vi långfingrade brevbärare.
Citera
2022-06-25, 17:48
Medlem
Misstänker att jag kan ha blivit phishad.ä.. men känns märkligt. Fick adressen från .CC och loggade in som jag tidigare har gjort. Kopierar min wallet-adress från archetyp och skickar.

Det knepiga här är att nu efteråt så har jag en annan adress under wallet på mitt archetyp-konto. Pengarna är inte inne trots 10 confirmations.. Någon som stött på liknande problem? Bör jag bara ha is i magen?
Citera
2022-06-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdskurk
Misstänker att jag kan ha blivit phishad.ä.. men känns märkligt. Fick adressen från .CC och loggade in som jag tidigare har gjort. Kopierar min wallet-adress från archetyp och skickar.

Det knepiga här är att nu efteråt så har jag en annan adress under wallet på mitt archetyp-konto. Pengarna är inte inne trots 10 confirmations.. Någon som stött på liknande problem? Bör jag bara ha is i magen?

Låter som phishing, då du inte får en ny adress när du sätter in pengarna på archetyp vanligtvis.
Jag har själv samma adress som jag alltid haft sen jag registrerade mig på archetyp cirka 6-7 månader sen.

... men du gick alltså in på archetyp via archetyp.cc?

Testa göra följande:
Gå in på din wallet på archetyp.
Under "Recover missing funds", klistra in din TXID.
Klicka på rätt cirkel.

Kolla om pengarna nu kommer in.

Dock låter det väldigt konstigt att det skulle vara en annan wallet-adress, då, så vitt jag vet, så går det inte att byta sin wallet-adress på archetyp, så om det helt plötsligt är en annan adress än tidigare så låter det som phishing.
Men archetyp.cc är skapad av ASNT (admin på archetyp) så det låter märkligt att du skulle ha fått en phishinglänk därifrån.

Starta annars en support-ticket till supporten.
Du kommer behöva din TXID (transaktions-ID:t)
Senast redigerad av Dr.Vaken 2022-06-25 kl. 18:12.
Citera
2022-06-26, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Chilla, det händer hela tiden. Eller rättare sagt det är en slantsingling att handla på FS4.
På FS1-FS3 skedde det en gång för mig, på FS4 började jag tro att min adress var "rödlistad" och att snuten satt på de senaste beställningarna.

Delar verkligen din upplevelse av skillnaden mellan FS4 och deras föregångare.

På FS3 så kunde man testa en ny vendor och lita på att saker leverades och även om "de stora" ofta var populära pga hur bra det var. Över tusen ordrar har det blivit (långt över, handlat online i över 10år) och under 1% scams.

På FS4 har jag knappt 100 ordrar och det är rätt uppenbart vanligare att leverans uteblir. Visst har posten blivit sämre med varannan dag och förseningar har blivit normen.

Brukar normalt kunna beställa veckans godis på tex söndag. Numera är det slött, kommer hålla mig till de fåtal favoriter jag har sedan tidigare.

Det var högre andel som kom fram från Nederländerna än FS4... Samtidigt, det finns bra säljare där, men många nitlotter.
Citera
2022-06-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Jag har haft problem med tre säljare på Archetype. Dessa äckliga säljare kanske hushåller på FS4 också. Jag har beställt ADHD-medicin som ännu inte kommit fram från tre olika säljare. Så fort jag beställer grönt, ladd eller vad fan som helst så kommer det fram.

Blir så galet irriterad av dessa jävla säljare....
Citera
2022-06-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkeleMancer
Jag har haft problem med tre säljare på Archetype. Dessa äckliga säljare kanske hushåller på FS4 också. Jag har beställt ADHD-medicin som ännu inte kommit fram från tre olika säljare. Så fort jag beställer grönt, ladd eller vad fan som helst så kommer det fram.

Blir så galet irriterad av dessa jävla säljare....
Släpp inte pengarna då?
Inled dispyt och låt admin sköta det
Citera
2022-06-27, 16:42
Medlem
MonsterTilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Släpp inte pengarna då?
Inled dispyt och låt admin sköta det

Jag har endast en postdag kvar på onsdag när mitt paket måste komma. Tiden är redan förlängd. Sedan måste jag inleda dispyt. Hur ofta får man rätt av admin i sånna här fall?
Citera
2022-06-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterTilt
Jag har endast en postdag kvar på onsdag när mitt paket måste komma. Tiden är redan förlängd. Sedan måste jag inleda dispyt. Hur ofta får man rätt av admin i sånna här fall?
På FS 1 och 2 så fick jag alltid pengarna tillbaks efter jag inlett dispyt.

Admin vill ha kvar köpare på sidan som är nöjda. Får sidan rykten om att vara fylld med scammers drar kunderna och säljarna vidare.

Har de säljare som får en massa dispyter är det större chans admin ger tillbaka pengarna till köparen och avslutar säljkontot. Ett säljkonto kostar minst 5000-10000 kr att starta.

Inled ALLTID dispyt om du inte fått varorna. Även om du inte får tillbaka pengarna så fuckar du upp det för oseriösa säljare.
Senast redigerad av Luriflaxfluxflax 2022-06-27 kl. 17:14.
Citera
2022-06-27, 17:35
Medlem
MonsterTilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
På FS 1 och 2 så fick jag alltid pengarna tillbaks efter jag inlett dispyt.

Admin vill ha kvar köpare på sidan som är nöjda. Får sidan rykten om att vara fylld med scammers drar kunderna och säljarna vidare.

Har de säljare som får en massa dispyter är det större chans admin ger tillbaka pengarna till köparen och avslutar säljkontot. Ett säljkonto kostar minst 5000-10000 kr att starta.

Inled ALLTID dispyt om du inte fått varorna. Även om du inte får tillbaka pengarna så fuckar du upp det för oseriösa säljare.

Ok, bra. Tack! Ska inleda dispyt om jag inte får paketet på onsdag. I mitt fall gäller det på Archetyp.
Citera
2022-06-27, 19:25
Medlem
forumusers avatar
Är det någon som kan skriva den korrekta adressen till archetyp?
Citera
2022-06-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Är det någon som kan skriva den korrekta adressen till archetyp?

archetyp.cc
Citera
2022-06-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterTilt
Ok, bra. Tack! Ska inleda dispyt om jag inte får paketet på onsdag. I mitt fall gäller det på Archetyp.
Det är galet många som inte fått sina paket på sistone, läser på olika forum och det är väldigt pålitliga säljare i min värld som har uteblivna leveranser.

Jag har läst om detta på Archetypes forum och här på Flashback. Det hade varit väldigt konstigt ifall dessa säljare började bli extra giriga för att dom har tappat väldigt mycket pengar från raset i kryptovalutor?

Kan det vara så att vår Svenska rättsstat har börjat med operation "Stoppa post-knarket"? Mitt tips är att städa där hemma och håll er rena, har blåst ut datorn och alla evidens från jordens yta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in