2021-12-29, 02:00
Medlem
Phobiazis avatar
Ja mina btc kom o order lagd tidigare idag. Nog för att jag blir stressad då min ekonomi är....något kanske ngn i Afrika skulle kunna leva för utan problem.

Men jag förstår inte varför alla skriker om scam och klagar så snabbt? Seriöst ny sida, många buggar, det gällde timmar... Tålamod och ha lite tilltro! Jag vet att det är svårt, alla marknader vi köper av kmr säkert generellt göra exit efter nått/några år, säljare med.

Det onda man får ta för säkerheten av att slippa gå ut och ja....helst beväpnad etc..här åtminstone.
Citera
2021-12-29, 02:42
Medlem
Bachelorettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Det förstår jag Ta dock kommentarerna angående FS3 med en nypa salt. Finns inga belägg för att någon skulle blivit av med pengar. Många "höjdare" inkl. Chefen & Grinchen hänger på SF och dom menar på att det pågår en smutskastningskampanj. Det var därför jag skrev det tidigare. Dock så har dom inte tagit ställning varken för eller mot FS4/Archetyp, men FS3 och FS4 har inte stulit, exitscammat eller på annat sätt bedragit någon. Den som hävdar annorlunda kan såklart hävda det, men vi kommer nog aldrig se röken av bevis, t.ex. txid.

Ja, jag har hört säljare både säga det och ena och det andra om FS3, vissa är mer positiva än andra. Själv upplevde jag aldrig några problem med sidan trots över 100 beställningar, men jag kände mig själv faktiskt lite assf*cked av dom då jag la en större beställning kvällen innan de gjorde sitt ”uttalande” om att de skulle stänga ner. Så jag blev av med de 700 kr jag hade innestående samt att beställningen jag lagt på över 1.5k aldrig dök upp - Där ska jag däremot påpeka att jag misstänker att vendorn valde att ”ge upp”, den stod som skickad samma dag som uttalandet kom, men dök aldrig upp. Så förmodligen ville de bara att jag skulle släppa deponin innan sidan stängdes. Så där beskyller jag inte admin.

Men jag tror det är det som är en stor del av smutskastningen av FS3; att vi kunder kände oss lite lurade. Tagna på sängen. Ingen längre förvarning för att göra oss beredda/slösa våra innestående pengar, utan helt plötsligt va det bara köpstopp. Tog admin pengarna själv så kan man väl knappast beskylla dom för det heller med tanke på vad de/vi sysslar med.. kan väl se det som dricks för att de skötte sidan snyggt och utsatte sig för risken.. Men donerade de till välgörenhet som de sa hade det varit väldigt nice att få se något slags bevis för det och vilket/vilka project det gick till.

Tror iaf vi som är lite skeptiska till hur allt gick ner med FS3 är vi som ”förlorade pengar”, både köpare som säljare.

Hoppas och tror iaf på FS4 som en god ersättare. Har just nu 3 beställningar på väg från 3 olika vendors och kan uppdatera er om ni är nyfikna/skeptiska/nervösa över 4:an själva.
Citera
2021-12-29, 06:23
Medlem
Phobiazis avatar
Ska man lita på luffaren så är det ju bara köra på FS!
Men såg ju att det där clearnet forumet kanske fuckar sina säljare där nu..
Det är jag osäker på att jag ens får nämna eller prata om här på FB, ber om ursäkt på förväg om sådant är fallet morfar!

Så svårt att hitta ställen att varna bara, vill ju hjälpa folk att inte råka ut för allt man själv gjort!
Citera
2021-12-29, 06:31
Medlem
Phobiazis avatar
hoppas det även är ok att fråga;

Vilken säkerhet är enough om man bara köper från på darknet etc 2-3ggr månad kanske?
TOR, VPN, Vera, Försöker lära mig PGP .- men sen då? VM? WHONIX? TAILS? Vad kör ni?
Verkar så överdrivet att lära sig allt sådant för småköp men vad vet jag vad som är säkert å easy. Har dock någorlunda kunskap då jag är intresserad.

Jag säljer förvisso på annat håll med men det är något jag får hålla separat enhet framöver...

Alltså förlåt så jätte mycket om jag är offtopic x2 nu kära mods,
tycker ändå detta kändes som det bästa stället att fråga då det är till ändamålet vi diskuterar.
Ni får skälla på mig om ni känner för det
Citera
2021-12-29, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakaoluktaranus
Fan min e wallet som heter jaxx stödjer inte att sända bitcoin till Bech32 Native Segwit Bitcoin addresser.. adresser som börjar på bc1 tydligen. Vet nån vart man kan sända drt ifrån så att det funkar, nån annan wallet som tillåter det.

Fan..nyår närmar sig :/

Binance och kraken. men lika bra att skicka monero direkt då kanske. Kraken är lång verifieringstid. Binance ska gå fort.
Senast redigerad av HappyGoy 2021-12-29 kl. 07:06.
Citera
2021-12-29, 11:50
Medlem
LattjoVidals avatar
Lade en beställning på Archetype den 21/12, markerades skickad den 22. Har inte kommit fram ännu.
Skulle ni anse det normalt nu med julhelger osv eller har Postnord sumpat försändelsen?
Citera
2021-12-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
What!? Var står det?
Jag förstår inte ens riktigt "i vilket led" detta skulle hända.
Men jag vet att man kan välja olika snabba - därmed dyrare - transfer.
Men det står inte angivet procentuellt...

Jag gjorde fel rpkade skicka i mbtc först inte btc så va super liten summa haha. Nu är allt rätt. Och gick bra fast tog en dag typ, säkert för jag drog ner avgifter så lågt.
Citera
2021-12-29, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LattjoVidal
Lade en beställning på Archetype den 21/12, markerades skickad den 22. Har inte kommit fram ännu.
Skulle ni anse det normalt nu med julhelger osv eller har Postnord sumpat försändelsen?

Skulle nog säga både och, men verkar relativt "normalt" i dagsläget. Som jag skrev tidigare i tråden hade jag också två leveranser som skickades i förra veckan(22a eller 23e) varav en kom igår medans den andra inte gjorde det. Och eftersom jag har varannan dag utdelning så får jag avvakta till imorgon för det andra. Litar på säljaren då det är en av dem största, bästa och mest seriösa säljarna men tycker det är märkligt hur vissa får sina leveranser på 1-2 dygn från säljaren under dessa tider medans andra måste vänta över en vecka.
Pratade med postnord och tydligen har dem rejält tryck just nu, en artikel från imorse berättade om en hel postterminal som drabbats av Covid så verkar väl vara lite förseningar i vissa distrikt. Avvakta veckan ut är mitt tips, men med tanke på alla omständigheter tror jag inte det är alltför suspekt att det inte hunnit komma ännu. Högt tryck under mellandagarna samt en massa vikarier etc är väl antagligen bäddat för förseningar.
Citera
2021-12-29, 15:18
Medlem
azizzizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LattjoVidal

Det ska nog vara lugnt, tog över en vecka för en leverans för mig från en vendor som annars alltid brukar leverera på 24 timmar. Det är PN:s som strular till det och du lär får dina saker när som. Nu är leveranserna tillbaka på samma tid verkar det som, beställde i söndags och fick mitt idag.
Citera
2021-12-29, 15:40
Medlem
Bachelorettes avatar
Ännu ett lyckat köp från FS4 med 1 postdag i leveranstid iaf, så va nog inget fuffens där
Senast redigerad av Bachelorette 2021-12-29 kl. 15:44. Anledning: Dum fråga
Citera
2021-12-29, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azizziz
Det ska nog vara lugnt, tog över en vecka för en leverans för mig från en vendor som annars alltid brukar leverera på 24 timmar. Det är PN:s som strular till det och du lär får dina saker när som. Nu är leveranserna tillbaka på samma tid verkar det som, beställde i söndags och fick mitt idag.

Det är där min egna frustration ligger, men verkar som saker beställda där innan julhelgen blivit försenade, beställde själv två saker runt 22a varav ena kom igår medans den andra fortfarande inte har kommit. Också båda från två av dem största och mest seriösa säljarna. Tycker hela den grejen är märklig hur vissa får sina grejer efter ett par dygn runt denna tiden och andra får vänta över en vecka. Aja håller tummarna för att mitt andra kommer imorgon.
Citera
2021-12-29, 15:56
Medlem
Saknar mitt första köp från fs4 som skickades innan julen hoppas att det beror på allt julstrul men kommer även ihåg att jag förlorade några paket när man va ny och betyglös på fs3 . Känns som säljare ser 0 recensioner som ett lätt byte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in