2022-06-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Skiten kom aldrig fram eftersom att det inte var skickat (fick vänta en hel månad, men skrev till de varje dag). Fick en "re-ship" av båda säljarna och det damp ner i lådan efter 1 vecka...

De ljuger och luras hela tiden. Man måste stå på sig. Det är ALDRIG Postnord som strular, bara en massa pundare och smuts till människor.

Fick du det bekräftat av säljaren att det inte blev skickat? Jag är verkligen trött på dessa säljare. Det verkar otroligt enkelt att fake:a omdömen nuförtiden...
Citera
2022-06-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkeleMancer
Fick du det bekräftat av säljaren att det inte blev skickat? Jag är verkligen trött på dessa säljare. Det verkar otroligt enkelt att fake:a omdömen nuförtiden...

Nej, men är ganska säker på att de inte hade skickat det i början. Inrikes-brev kommer fram i 99.7% av fallen.

"Re-shippen" kom fram efter en vecka. Do the math...
Citera
2022-06-20, 20:54
Medlem
Citat:
Nej, men är ganska säker på att de inte hade skickat det i början. Inrikes-brev kommer fram i 99.7% av fallen.

"Re-shippen" kom fram efter en vecka. Do the math...
Några tips för att pressa dessa avskum så man tillslut kan få sitt älskevärda knark? Det är ju än så länge 3000kr i sjön...
Citera
2022-06-20, 21:04
Medlem
Citat:
Några tips för att pressa dessa avskum så man tillslut kan få sitt älskevärda knark? Det är ju än så länge 3000kr i sjön...

Skriv till de dagligen med en schysst ton och påpeka att du har handlat på darknet tidigare och att det är första gången det händer dig.

Ha tålamod och ligg i... de lär ge upp till slut. Det funkade för mig iaf.

Alternativt att du hänger ut de på diverse forum såsom archetype. (använda detta som en last resort)
Citera
2022-06-21, 20:08
Medlem
mangolocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangoloco
Tar det extra lång tid att få sin beställning numera? Beställde från en säljare med bra rykte och varorna har inte kommit på en vecka. Annars har det alltid kommit inom 5 arbetsdagar.
Finns 3 scenarion här;
1) Postnord anmälde det till polisen
2) Postnord slarvade bort det
3) Postnord är sega

Jag tror inte att säljaren har lurat mig, men den risken finns ju alltid.

Kan väl uppdatera med att säga att leveransen inte har kommit ännu. Trodde ett tag att postnord hade tappat bort min postlåda då räkningarna var sena men vips så dök dom upp, inte min beställning dock.

Någon som har tips på vafan jag ska göra nu? Storstäda och hålla mig ren? Skriva till säljaren och be om någon form av kompensation?
Citera
2022-06-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangoloco
Kan väl uppdatera med att säga att leveransen inte har kommit ännu. Trodde ett tag att postnord hade tappat bort min postlåda då räkningarna var sena men vips så dök dom upp, inte min beställning dock.

Någon som har tips på vafan jag ska göra nu? Storstäda och hålla mig ren? Skriva till säljaren och be om någon form av kompensation?

Är det från utlandet eller inrikes? Chansen att Postnord skulle hitta något och sedan anmäla till polisen är ju en på miljarden. Har dom öppnat ditt brev är ju alla bevis material värda noll iaf. Högst sannolikt är det din säljare som inte skickat något.

Alla brev som skickas i Sverige hittar fram 99.9 av fallen när det är en etikett utskriven med rätt adress.
Citera
2022-06-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Är det från utlandet eller inrikes? Chansen att Postnord skulle hitta något och sedan anmäla till polisen är ju en på miljarden. Har dom öppnat ditt brev är ju alla bevis material värda noll iaf. Högst sannolikt är det din säljare som inte skickat något.

Alla brev som skickas i Sverige hittar fram 99.9 av fallen när det är en etikett utskriven med rätt adress.
Jag har hört om att tullen går igenom en del inrikes brev och att folk som köpt inrikes har fått husrannsakan. Detta kanske är påhitt av dryga säljare som vill skapa ett narrativ för kunder som dom selektivt scammar?
Citera
2022-06-21, 21:26
Medlem
Citat:
Skriv till de dagligen med en schysst ton och påpeka att du har handlat på darknet tidigare och att det är första gången det händer dig.

Ha tålamod och ligg i... de lär ge upp till slut. Det funkade för mig iaf.

Alternativt att du hänger ut de på diverse forum såsom archetype. (använda detta som en last resort)

Citat:

Den äckliga säljaren säger att det är skickat och kommer med floskler som vanligt...
Citera
2022-06-21, 21:33
Medlem
Citat:
Jag har hört om att tullen går igenom en del inrikes brev och att folk som köpt inrikes har fått husrannsakan. Detta kanske är påhitt av dryga säljare som vill skapa ett narrativ för kunder som dom selektivt scammar?

Tullen går inte igenom några brev inrikes vad jag vet, däremot kan polisen ta in hund i en av Postnords huvud centraler för en slumpmässig kontroll. Det är däremot ytterst ovanligt. Vet personer som jobbat i olika post kontor i över 30år och aldrig har någon polishund ramlat in någonsin.
Citera
2022-06-21, 22:55
Medlem
Citat:
Den äckliga säljaren säger att det är skickat och kommer med floskler som vanligt...

Du bör ju ha i åtanke att de som hanterar posten är PostMord och de är ju inte kända för sin höga kvalité eller förmågan att leverera inom utsatt tid. Sedan vet jag flera postisar som stjäl vadderade kuvert eftersom de alltid kan finnas gosaker i dem. Det händer att brev försvinner, de händer att de tar 3-4 veckor innan de kommer fram. Bara vända och se. När man köper knark över internet riskerar man ju alltid att bli av med sina pengar, precis som på gatan.
Citera
2022-06-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Du bör ju ha i åtanke att de som hanterar posten är PostMord och de är ju inte kända för sin höga kvalité eller förmågan att leverera inom utsatt tid. Sedan vet jag flera postisar som stjäl vadderade kuvert eftersom de alltid kan finnas gosaker i dem. Det händer att brev försvinner, de händer att de tar 3-4 veckor innan de kommer fram. Bara vända och se. När man köper knark över internet riskerar man ju alltid att bli av med sina pengar, precis som på gatan.
Har skickat och tagit emot hundratals vadderade kuvert och aldrig har något försvunnit. Men så fort det handlar om droger på posten får en stor del av kuverten fötter. Pundare har nog den mest extrema oturen eller så äre jag som har extremt tur som aldrig förlorat något
Citera
2022-06-23, 10:15
Medlem
sir.Amsterdams avatar
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Nja jag vet inte var du handlar men använder du en escrow maknad behöver du inte alls bli av med dina pengar.
IRL, Det finns inte en chans att jag skulle låta någon blåsa mg,öga mot öga.
Senast redigerad av sir.Amsterdam 2022-06-23 kl. 10:16. Anledning: Gramatik fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in