2022-05-18, 17:37
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scientificum
Tittade på en flat earth-karta. Det verkar orimligt långt mellan sydafrika och San Sebastian i södra Argentina. Så detta vore enklaste sättet att punktera FE. Två eller tre gånger längre.

Om amatörer seglar från Kanarieöarna till Sant Martin i västindien så tar det ca 18 dagar (TV programmet Över Atlanten). Vindstilla ibland och lite blåst ibland. Sträckan är ca 4800 km (med linjal google earth).

Sträckan Sydafrka till San Sebastian borde då kunna seglas på 25 dagar (6900 km). På en flat earth-karta borde dock denna sträcka ta 50-75 dagar att segla.

Så frågan är, finns exempel på att folk seglar från sydafrika till södra argentina eller tvärtom på ca 25 dagar då funkar bevisligen inte FE-kartan?
Ingen nyhet precis. Detta med att avstånden på södra halvklotet blir helt fel på plattjorden har tagits upp många gånger här. Flygtiderna t ex Sydamerika - Australien skulle ju inte stämma alls på en platt jord om dom inte flög med hastigheter långt snabbare än Concorde.
Citera
2022-05-18, 17:50
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Troligen är den där Weiss ingen riktig plattjordare utan försöker bara slå mynt på det. Det kan nog vara lukrativt. Han är en vanlig gammal skojare helt enkelt.
De flesta av dessa är opportunister som slår mynt av folks okunskap. Man kan exempelvis studera https://fecore.org/ som ägnar sig åt "forskning". Där hittar man flera av de kända lurendrejarna som Bob Knodel, Karen B och Mike Cavanaugh m.fl. Jeran Campanella (Jeranism) var tidigare med men han verkar ha lämnat FECORE. Jag är övertygad om att de alla vet att jorden är rund men mjölkar mindre vetande på pengar.
Citera
2022-05-18, 18:16
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
De flesta av dessa är opportunister som slår mynt av folks okunskap. Man kan exempelvis studera https://fecore.org/ som ägnar sig åt "forskning". Där hittar man flera av de kända lurendrejarna som Bob Knodel, Karen B och Mike Cavanaugh m.fl. Jeran Campanella (Jeranism) var tidigare med men han verkar ha lämnat FECORE. Jag är övertygad om att de alla vet att jorden är rund men mjölkar mindre vetande på pengar.
Själv älskar jag att läsa alla inlägg av "mindre vetande", här och tänka, hur lättlurad får man vara.
Citera
2022-05-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ingen nyhet precis. Detta med att avstånden på södra halvklotet blir helt fel på plattjorden har tagits upp många gånger här. Flygtiderna t ex Sydamerika - Australien skulle ju inte stämma alls på en platt jord om dom inte flög med hastigheter långt snabbare än Concorde.

Förstår det, skulle ta ett år att läsa den här tråden. Vore dock lätt att få glasklara bevis, mäta upp sträckan och bränsleåtgången för en båt (kanske fiskebåt) som tar turen från sydafrika till syd-argentina då det är två eller tre gånger längre på FE-kartan. Och så kan man ta ett gäng öar på vägen för att bevisa kursen.
Citera
2022-05-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Själv älskar jag att läsa alla inlägg av "mindre vetande", här och tänka, hur lättlurad får man vara.
Tycker det är tragiskt att vissa inte kan få in rund jord i huvudet. Kan man verkligen vara så korkad eller är det bara en lek för de som säger nuh-uh, jorden är platt?
Citera
2022-05-18, 18:29
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Förstår det, skulle ta ett år att läsa den här tråden. Vore dock lätt att få glasklara bevis, mäta upp sträckan och bränsleåtgången för en båt (kanske fiskebåt) som tar turen från sydafrika till syd-argentina då det är två eller tre gånger längre på FE-kartan. Och så kan man ta ett gäng öar på vägen för att bevisa kursen.
Eller också så köper man en vanlig flygbiljett t ex Santiago - Sydney. Kommer man fram på 13-14 timmar så vet man också att plattjorden inte stämmer. Specialplan som i hemlighet flög tre gånger så fort hade ju inte funkad då överljudsbangarna hörts vida omkring.
Citera
2022-05-18, 18:45
Medlem
Citat:
Eller också så köper man en vanlig flygbiljett t ex Santiago - Sydney. Kommer man fram på 13-14 timmar så vet man också att plattjorden inte stämmer. Specialplan som i hemlighet flög tre gånger så fort hade ju inte funkad då överljudsbangarna hörts vida omkring.

Oj, lite för enkelt:-) Men har du länk till dessa rutter?
Citera
2022-05-18, 18:47
Medlem
Citat:
Det var en flight på just den ruttan såg jag igår på fr24. De gick mellan sydpolen och Sydafrika. Undrar varför de inte tog rutten över nordpolen, hade varit närmare på en platt jord...
Citera
2022-05-18, 22:25
Medlem
Citat:

Har erbjudit ett par stycken att jag flyger och de planerar rutten och bränsleåtgången, kommer vi fram på rätt tid utan att behöva nödlanda samt inte har mer än bränslereserven kvar så fungerar deras plattjordsnavigering annars är inte jorden platt. Dessutom får de fritt filma hela turen men inget ska redigeras utan filmen ska visas rå.

Sökte till och med tillstånd att göra en sådan galen flygning då en nödlandning normalt klassas som en incident och kan klassas som brister i utövandet som pilot. Hoppas det planeras rutt där det finns plats för nödlandning för annars ligger vi båda pyrt till 😂
Vi får se om det blir av, kostnaden för bränsle och försäkring hamnar på plattisen, kostnad för piloten står jag för. Lite för att motivera att det bara tankas upp optimalt med bränsle.

Tvivlar dock på att det kommer bli av för det är mer än bara navigeringen som kommer bli uppenbar när man flyger och jag har förstått att man som plattjordare inte vill ha dessa bevis när man själv är vittne...
Citera
2022-05-18, 23:29
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Har erbjudit ett par stycken att jag flyger och de planerar rutten och bränsleåtgången, kommer vi fram på rätt tid utan att behöva nödlanda samt inte har mer än bränslereserven kvar så fungerar deras plattjordsnavigering annars är inte jorden platt. Dessutom får de fritt filma hela turen men inget ska redigeras utan filmen ska visas rå.

Sökte till och med tillstånd att göra en sådan galen flygning då en nödlandning normalt klassas som en incident och kan klassas som brister i utövandet som pilot. Hoppas det planeras rutt där det finns plats för nödlandning för annars ligger vi båda pyrt till 😂
Vi får se om det blir av, kostnaden för bränsle och försäkring hamnar på plattisen, kostnad för piloten står jag för. Lite för att motivera att det bara tankas upp optimalt med bränsle.

Tvivlar dock på att det kommer bli av för det är mer än bara navigeringen som kommer bli uppenbar när man flyger och jag har förstått att man som plattjordare inte vill ha dessa bevis när man själv är vittne...
Kan man inte åka båt runt Antarktis kust i stället och mäta sträckan? De betalar, men erbjuds dubbla pengarna tillbaka om deras beräknade rutt skulle stämma.
Citera
2022-05-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore

Har säkert tagits upp här men flyg från Buenos Aires över antarktis till Perth är på gång i oktober. Mitt tips är att det inte kommer ske då 15 miljoner är ganska dyrt. https://www.youtube.com/watch?v=WWhVWmsDlfQ
Senast redigerad av scientificum 2022-05-18 kl. 23:56.
Citera
2022-05-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Kan man inte åka båt runt Antarktis kust i stället och mäta sträckan? De betalar, men erbjuds dubbla pengarna tillbaka om deras beräknade rutt skulle stämma.

Kan man säkert men då får de inte moroten att vi blir utan bränsle på hög höjd samt inte får se de andra fenomenen med jordens form på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in