Citat:
Ursprungligen postat av
groovesnus
Jag översätter till begriplig svenska:
”Jag har ingen aning hur det funkar att solen på ett ställe på en platt jord går ner under horisonten och samtidigt står högt på himlen på ett annat ställe ”
Du är ju rejält trög själv så dryga kommentarer klär dig ganska dåligt.
Det är dock korrekt att jag inte kan bevisa exakt hur detta fungerar, att jorden är platt är dock bevisat och klart och det du ej förstår är att vi ej behöver veta allt för att veta detta.
× Vi vet att "solnedgången" ej är då solen försvinner bortom den geometriska kurvan eftersom denna kurva ej existerar.
× Se mina tidigare poster där det bevisas att horisonten är optisk.
× Finns också i mina tidigare poster bevis på hur ljus försvinner nedifrån och upp på platt yta. Så geometrisk horisont är överflödig.
× Solen minskar i storlek mot kvällen bara att testa med solfilter och räkna pixlar. Detta trots atmosfärens linseffekt mot kvällen. Mer atmosfär mer förstoraande linseffekt. Ljuset går igenom tunnare luft på dagen.
× Ett annat bevis på att "solnedgången" ej har med att den dols av kurva att göra är att det ej ens blir särskilt mörkt. Strålar döljs av vinkelupplösning det är det enda. Kan dröja timmar före det blir mörkt precis som ett ljus som rör sig bortåt.
× Inverse square law visar att ljus minskar och tillslut försvinner med distans
Detta hade lika gärna kunnat vara på kinesiska för dig dock.
Nu är vi färdiga med varandra så får du bara fortsätta stalka mig.