2022-06-27, 00:09
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Jazzil: Du får inga fler svar försen du slutar ljuga om det här
https://c.tenor.com/WcYrO0qbEjgAAAAd/astronauts-caught-using-wires-nasa.gif

Ljuga om VAD? Jag ser hur personen till höger får in sitt lillfinger i fickan och stannar upp personens rörelse. Det är extremt tydligt.

Du däremot ser vajrar som inte existerar.

Men vad spelar det för roll? Det är helt irrelevant! Inget av detta har med jordens form att göra.
Jordens form blir varken platt, klotformad, cylinderformad eller ens pyramidformad pga den där filmklippet.

Det är komplett meningslöst att du visar det videoklippet för det ändrar inte jorden form.

Det finns redan en tråd som du kan diskutera rymdresor på. Ta allt det tramset där istället.
Citera
2022-06-27, 00:19
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Jonas 1968: Har du tänkt på vad fantastiskt det är att vi ser samma sida utav månen bara då? Den roterar ett varv kring sig själv på samma tid som den roterar ett varv kring jorden. Även fastän månen har en eliptisk bana (och alltså inte har samma vinkelhastighet kring jorden) , så justerar månens rotation kring sin egen axel tydligen in sig till det och visar inget mer än en sida, annars hade vi sett baksidan.

Hur man än ser det med gravitation, så rör sig jorden i omloppsbana i en rymdvolym... Simulera för enkelhetens skull månens rörelse genom att låta en bil (jorden) åka 10km/h rakt fram, som du ska cykla kring. Du cyklar 15 km/h för att åka förbi på ena sidan, sen bromsar du in till 5 km/h för att bli omkörd av bilen (jorden) på din andra sida osv.

Månen skulle ha en väldigt lustig rörelse, om man bara fick se den i en tom rymd.

Du vet väl att månen vobblar? Här har du en privatperson som har gjort timelaps på detta:

https://www.reddit.com/r/astrophotography/comments/g231m1/wobbling_moon_timelapse/
Citera
2022-06-27, 04:37
Medlem
Citat:
Hur man än ser det med gravitation, så rör sig jorden i omloppsbana i en rymdvolym... Simulera för enkelhetens skull månens rörelse genom att låta en bil (jorden) åka 10km/h rakt fram, som du ska cykla kring. Du cyklar 15 km/h för att åka förbi på ena sidan, sen bromsar du in till 5 km/h för att bli omkörd av bilen (jorden) på din andra sida osv.

Månen skulle ha en väldigt lustig rörelse, om man bara fick se den i en tom rymd.
Tankefel. Jorden och månen färdas inte på en referensyta. De färdas, precis som du själv skriver, i en tom rymd. Inte i förhållande till något annat.
Citera
2022-06-27, 09:41
Medlem
Jazzil: Jodå, jag har sett den och är den äkta, så är den frän. Otroligt märkligt ändå, hur månen kan ta exakt lika lång tid på sig att rotera kring sin egen axel, som kring jorden. Hörde någon förklaring om att den är tyngre på baksidan pga att asteroider landar där och därmed har den sidan mer benägenhet att slungas utåt yttervarvet... Jag vet inte.. Känns som den borde gå ojämnt, men tillslut gå runt sin egen axel i alla fall.

Känns som världen är full av mysterier. Tvärt emot er så är det de officiella lögnerna jag vill åt, medan ni sätter på skygglapparna.

Tobbex: Mjo även rymden borde ses som en referensyta, annars hade universum inte utvidgats och inget hade haft någon hastighet, så som det hävdas. Även om månen och jorden sägs stå still i relation till varandra (förutom månens omlopp), så färdas vi utan tvivel i flera riktningar, som bildar en resultant.
Vår galax färdas, vårt solsytem färdas, jorden färdas i omlopp och månen färdas kring det. En otroligt avancerad rörelse blir det sammanlagt för månen. Trots detta så roterar den precis på samma tid kring den egna axeln som kring jorden... Jorden åker inte ens rakt fram, utan i en elips den med. Trots det så hänger månen med år efter år, utan att blotta mer än jazzils gif. Hur otroligt som helst.
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-06-27 kl. 09:47.
Citera
2022-06-27, 10:26
Medlem
Citat:
Jazzil: Jodå, jag har sett den och är den äkta, så är den frän. Otroligt märkligt ändå, hur månen kan ta exakt lika lång tid på sig att rotera kring sin egen axel, som kring jorden. Hörde någon förklaring om att den är tyngre på baksidan pga att asteroider landar där och därmed har den sidan mer benägenhet att slungas utåt yttervarvet...

Jag tycker inte det är ett dugg märkligt, det handlar om grundläggande fysik såsom krafter.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bunden_rotation

Hur lyder den i dina ögon mindre märkliga förklaring till observationen? Månen är en pappskiva uppspänd med vajrar i någon form av mekanisk maskineri?

Citat:
... Jorden åker inte ens rakt fram, utan i en elips den med. Trots det så hänger månen med år efter år, utan att blotta mer än jazzils gif. Hur otroligt som helst.

Jag förstår inte vad som är otroligt med gravitation. Det är ju precis tvärtom - vi vet ju att gravitation finns och att det vore extremt märkligt om gravitationen inte gjorde så månen hängde med.

Min åsikt är att din förklaring, en pappskiva i någon form av mekaniskt maskineri, är betydligt mer otroligt. Eller är det möjligen så att du inte ens har någon annan förklaring?
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-06-27 kl. 10:37.
Citera
2022-06-27, 10:57
Medlem
Citat:
Jazzil:
Känns som världen är full av mysterier. Tvärt emot er så är det de officiella lögnerna jag vill åt, medan ni sätter på skygglapparna.
Vi tar inte på oss skygglappar även om vi inte håller med dig i ett och allt. Du får information från dina kamrater i USA, och inget av det som kommer fram här är trovärdigt, åtminstone som jag ser det. Enligt dig är dina likasinnade också lögnare, och då ljuger ju du också. Det här börjar bli ganska konstigt.

Det här är i alla fall en tråd som handlar om platt eller rund jord, och då finns det egentligen bara två alternativ. Om jorden är rund är dina påståenden felaktiga. Om du har rätt i att NASA och alla andra ljuger så måste jorden vara platt, annars finns det ingen anledning att ljuga. Sedan förväntar jag mig att du förklarar ett antal fenomen, som varför det inte finns någon midnattssol på Antarktis när absolut allt tyder på att det är det.

När du först konstaterar så tydligt att allt är lögn, då måste du ta konsekvensen av det och förklara vad du tycker är fel i det vi har förklarat.
Citera
2022-06-27, 15:02
Medlem
Wille: Det här är ett forum för konspirationer. Det betyder att vi är TRÖTT på de officiella förklaringarna i ett visst ämne och ser det som lögn, ändock så skriver du det, ungefär som om det hör till en tråd med konspirationteorier.

Matte: Du ser allt för svart/vitt. NASA kan ljuga om nästintill allt, oberoende av hur jordens utseende är. Är du svensk, naiv försvarsadvokat månntro?

Jag sållar ut vad jag tycker är relevant (långt ifrån allt) och gör egna kopplingar och illustrationer.

Finns ingenting ni kan bortförklara all satanisttrams (666, baphomet etc) med, så därför fälls skygglapparna på och ni undviker det som pesten.

Ämnet i den här tråden är en så stor fråga att den inte går att besvara utan att lära känna skaparna av alla lögner och att känna igen detaljerna som visar att det stämmer.
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-06-27 kl. 15:46.
Citera
2022-06-27, 15:51
Medlem
Citat:
Wille: Det här är ett forum för konspirationer. Det betyder att vi är TRÖTT på de officiella förklaringarna i ett visst ämne och ser det som lögn...

Men du vill ju aldrig diskutera dina alternativa teorier och förklaringar. Nu senast tyckte du det var konstigt att månen har en bunden rotation men du förde aldrig fram någon alternativ förklaring till det vi observerar.

Citat:
Ämnet i den här tråden är en så stor fråga att den inte går att besvara utan att lära känna skaparna av alla lögner och att känna igen detaljerna som visar att det stämmer.

Trams. Våra observationer går utmärkt att förklara vetenskapligt och empiriskt.

Och nej det är definitivt inte en stor fråga eftersom vi känner till jordens form. De enda som tycker det är "en stor fråga" är ett fåtal religiösa stollar som tror att de ska bevisa gud genom att påstå att djävulen döljer en platt jord.

Citat:
... bortförklara all satanisttrams (666, baphomet etc) ...

Det behöver inte bortförklaras, det är trams som endast finns i huvudet på religiösa dårar. Det är en del av din sjukdomsbild.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-06-27 kl. 15:54.
Citera
2022-06-27, 16:05
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Wille: Det här är ett forum för konspirationer. Det betyder att vi är TRÖTT på de officiella förklaringarna i ett visst ämne och ser det som lögn, ändock så skriver du det, ungefär som om det hör till en tråd med konspirationteorier.
Du kanske kan förklara vad som är lögnen. Du skriker dig hes om att NASA ljuger om allt men du lyckas aldrig föra fram något konkret på vad lögnen består i.
Citera
2022-06-27, 16:09
Medlem
Wille: Okej gör en simulering i mindre skala som bevisar gravitation och bunden rotation.

Att det som framvisas av våra kära rymdorganisationer inte är annat än satanisttrams, är inte mitt fel. Rymdfaktan med 666 i det mesta kan ingen förneka. Baphomet via spegling och symbolen på buzzflagga går inte heller att förneka.

Ska ni campa här, så bör ni bidra med något annat än officiella förklaringar. Åtminstonde emellanåt. Folk hjärntvättas nog av detta på andra håll. Man behöver naturligtvis inte sluka vad alla säger som sanning, för att själv bidra med vad man ser för brister i de officiella förklaringarna inom valfritt ämne.
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-06-27 kl. 16:18.
Citera
2022-06-27, 16:11
Medlem
Citat:
Det finns många konspirationsforum, och detta forum handlar om jordens form. Är det något som du har tröttnat på så måste det ha att göra med rund eller platt jord.
Citat:

Matte: Du ser allt för svart/vitt. NASA kan ljuga om nästintill allt, oberoende av hur jordens utseende är. Är du svensk, naiv försvarsadvokat månntro?

Jag sållar ut vad jag tycker är relevant (långt ifrån allt) och gör egna kopplingar och illustrationer.
Om det är något jag inte är så är det naiv. Jag är inte ens svensk. Däremot skulle jag säga att den som okritiskt sväljer allt som sägs av lögnaktiga ligister med ekonomiska intressen är otroligt naiv.

Du kan inte ens förklara vad det är du tror är fusk i filmklippen du presenterar. Sanningen är att du inte är kapabel till det med dina egna ord.

Citat:
Finns ingenting ni kan bortförklara all satanisttrams (666, baphomet etc) med, så därför fälls skygglapparna på och ni undviker det som pesten.

Du är inte religiös, säger du, men du tror på Satan och 666 och alla möjliga dumheter som dina förebilder inom plattjordsrörelsen säger till dig.

Citat:
Du insåg inte ens att ämnet i den här tråden är rund eller platt jord, och du behöver väl inte lära känna NASA och Globebusters och David Weiss och Satan och hans gammelmormor för att diskutera ämnet?
Ämnet är väldigt specifikt, men du har uppenbarligen inte den kunskap som behövs för att våga ta upp diskussionen. Det är därför du aldrig svarar på något, för du vet inte vad du ska säga.
Citera
2022-06-27, 16:18
Medlem
Jonas: I princip all produktion de gör är lögn. För svävande smycken och objekt kan man misstänka att de använder AR och leap motion. Här hittade jag själv ett tydligt tecken på att så är fallet (finns massvis)
https://youtu.be/E4FpP1UlXHk

Matte: Är du själv religiös för att du kan se symboler från kristendom, islam och hinduism runt om i världen, eftersom ANDRA människor utövar de religionerna? Oerhört korkat argument.
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-06-27 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in