2022-07-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Cykla tusentals mil över havet? Du verkar inte så smart själv. Varför inte debattera med vettiga argument istället?
Det enda och bästa argumentet är, ta en bild och visa avgrunden, kan de inte det så är inte jorden platt, case closed
Citera
2022-07-21, 22:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Cykla tusentals mil över havet? Du verkar inte så smart själv. Varför inte debattera med vettiga argument istället?

Det är väl inte heelt orimligt att efterfråga bildbevis på den platta jordens ände?
Citera
2022-07-21, 23:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är väl inte heelt orimligt att efterfråga bildbevis på den platta jordens ände?
Nej men att prata om att cykla till kanten är ju inte så seriöst. Nu skulle ju även dom kunna köra CGI. Det som dom verkligen skulle behöva göra om dom vill få något att tro på deras teorier är en riktig plattjordskarta utan projektion (Behövs ingen projektion om man avbildar en platt jord på en platt karta) där alla avstånd faktiskt stämmer. Den dom brukar publicera är Gleason och den vet ju alla att den inte stämmer me
med helt sjuka avstånd och ett Australien med totalt fel form. Är ju från början inte något som ens gjorts för att vara en plattjordskarta utan är en azimutal projektion av den runda jorden. Man kan lika gärna göra en sådan karta med Sydpolen i mitten och Nordpolen som en ring runt alltihopa.
Senast redigerad av Jonas1968 2022-07-21 kl. 23:13.
Citera
2022-07-21, 23:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej men att prata om att cykla till kanten är ju inte så seriöst. Nu skulle ju även dom kunna köra CGI. Det som dom verkligen skulle behöva göra om dom vill få något att tro på deras teorier är en riktig plattjordskarta utan projektion (Behövs ingen projektion om man avbildar en platt jord på en platt karta) där alla avstånd faktiskt stämmer. Den dom brukar publicera är Gleason och den vet ju alla att den inte stämmer me
med helt sjuka avstånd och ett Australien med totalt fel form.

Visst, men en äkta ickemanipulerad bild föreställande jordens ände skulle slå iaf mig med häpnad.

Jag tänkte att angående inlägget så var färdsättet den mindre viktiga delen.
Citera
2022-07-21, 23:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Visst, men en äkta ickemanipulerad bild föreställande jordens ände skulle slå iaf mig med häpnad.

Jag tänkte att angående inlägget så var färdsättet den mindre viktiga delen.
Fast en isrand och en kant skulle kunna skapas med CGI. En riktig plattkarta där alla avstånd och former stämmer skulle ju inte kunna skapas med CGI om man vill att avstånd och former skall stämma så att man kan navigera efter den. Detta tycker jag skulle imponera mer om dom lyckades med. Eftersom vi vet att Södra korset ligger rakt söderut så skulle ju syd behöva vara samma riktning över allt. Undrar hur dom skulle kunna göra det utan att få en kant tvärs från nord till sydpolen dock.
Citera
2022-07-21, 23:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Fast en isrand och en kant skulle kunna skapas med CGI. En riktig plattkarta där alla avstånd och former stämmer skulle ju inte kunna skapas med CGI om man vill att avstånd och former skall stämma så att man kan navigera efter den. Detta tycker jag skulle imponera mer om dom lyckades med. Eftersom vi vet att Södra korset ligger rakt söderut så skulle ju syd behöva vara samma riktning över allt. Undrar hur dom skulle kunna göra det utan att få en kant tvärs från nord till sydpolen dock.

Jag avsåg en ickemanupulerad bild. Det skulle vara helt omtumlande.

Men visst en fungerade plattjordskarta skulle var häftigt det med.

Tyckte bara då var onödigt hård mot BajsBoo.
Citera
2022-07-21, 23:39
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag avsåg en ickemanupulerad bild. Det skulle vara helt omtumlande.

Men visst en fungerade plattjordskarta skulle var häftigt det med.

Tyckte bara då var onödigt hård mot BajsBoo.
Nja han pratade om att cykla till världens ände i samma inlägg som han anklagade andra för att leva i psykos.
Citera
2022-07-22, 08:25
Medlem
Mattesnorunge: Klart man kan använda tidszoner till att mäta avstånd, väldigt bra. En tidszon motsvarar 360/24=15 grader (skulle gå lika bra att mäta vinkel, men jag har gjort det enkelt och grovhugget för mig, då jag postat 95% via mobil). Avståndet för en tidszon på önskad longitud kan man mäta sig till i tex Google earth (eller den källa man finner trovärdig)

Nu har ingen hävdat att gleason är ett foto. Det är en ritad karta med felaktigheter.

Som ni tjatat om, så håller jag med om att det måste det komma en förklaring på star trails i den södra delen. Det finns alltså videos att man ser just södra korset i Argentina, Sydafrika och Australien, samt att stjärnorna går i en cirkel? Finns ingen rimlig förklaring till det (i FE) vad jag hört och det känns som att man undviker att ta upp cirkeln som stjärnorna skapar under en natt.

Med det sagt så kan jorden absolut vara glob. Helt okej för mig. Det enda jag bestämt hävdat är att ingenting vi fått se av jorden och rymden är riktiga bilder. Kanske jorden är glob, men stillastående? Kanske finns landytor i haven, som inte är för oss? Man kanske inte kan åka ut i rymden (precis som med FE)? Inte vet jag. Finns massvis med alternativ till att det fejkas. Jag har svårt att förstå varför jorden behöver CGIas, om allting skulle förhålla sig precis likadant, så det är uteslutet.

Ett alternativ, som ligger långt bort för mig, skulle ju vara religiöst. Södra korset går inte att förklara logiskt, eftersom det inte är logiskt. Nu kan man inte resonera sig fram till det genom logik, men det går inte heller med skapandet av liv, tid, all materia, eller den perfekta balansen världen har skapat. Det enda "vetenskapliga" svar som ges där är inget mer än en gissning på miljarder, och högst tvivelaktiga.

Kanske frimurareliten bara har gjort det som en "red herring". Ett villospår. Det stämmer vad foliehattarna säger om att allt är fejk, men modellen med globen stämmer ändå.. Leder till dessa oändliga diskussioner, som tar udden av alla andra (verkliga) konspirationer. Se bara vad ämnet skjuter andra under sig, på det här forumet.

Jaja
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-07-22 kl. 08:48.
Citera
2022-07-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Mattesnorunge: Klart man kan använda tidszoner till att mäta avstånd, väldigt bra. En tidszon motsvarar 360/24=15 grader (skulle gå lika bra att mäta vinkel, men jag har gjort det enkelt och grovhugget för mig, då jag postat 95% via mobil). Avståndet för en tidszon på önskad longitud kan man mäta sig till i tex Google earth (eller den källa man finner trovärdig)

Nu har ingen hävdat att gleason är ett foto. Det är en ritad karta med felaktigheter.

Som ni tjatat om, så håller jag med om att det måste det komma en förklaring på star trails i den södra delen. Det finns alltså videos att man ser just södra korset i Argentina, Sydafrika och Australien, samt att stjärnorna går i en cirkel? Finns ingen rimlig förklaring till det (i FE) vad jag hört och det känns som att man undviker att ta upp cirkeln som stjärnorna skapar under en natt.

Med det sagt så kan jorden absolut vara glob. Helt okej för mig. Det enda jag bestämt hävdat är att ingenting vi fått se av jorden och rymden är riktiga bilder. Kanske jorden är glob, men stillastående? Kanske finns landytor i haven, som inte är för oss? Man kanske inte kan åka ut i rymden (precis som med FE)? Inte vet jag. Finns massvis med alternativ till att det fejkas. Jag har svårt att förstå varför jorden behöver CGIas, om allting skulle förhålla sig precis likadant, så det är uteslutet.

Ett alternativ, som ligger långt bort för mig, skulle ju vara religiöst. Södra korset går inte att förklara logiskt, eftersom det inte är logiskt. Nu kan man inte resonera sig fram till det genom logik, men det går inte heller med skapandet av liv, tid, all materia, eller den perfekta balansen världen har skapat. Det enda "vetenskapliga" svar som ges där är inget mer än en gissning på miljarder, och högst tvivelaktiga.

Kanske frimurareliten bara har gjort det som en "red herring". Ett villospår. Det stämmer vad foliehattarna säger om att allt är fejk, men modellen med globen stämmer ändå.. Leder till dessa oändliga diskussioner, som tar udden av alla andra (verkliga) konspirationer. Se bara vad ämnet skjuter andra under sig, på det här forumet.

Jaja

Att jorden roterar vet vi, dels genom ett fint FE försök att visa att den står still men även många andra fall.

Har du så ont i könet för att du inte får bli en frimurarbroder att du bara måste hata dem?

Att ämnet hamnar högt upp har ju bland annat du min kompis stått för den senaste tiden med 100% tramsiga inlägg.

Så, har du något med substans att komma med, till exempel ett bevis för dina påståenden om fejk?
Citera
2022-07-22, 10:26
Medlem
Är man så lättlurad, att man vill tro på kontrollerad opposition, så är det så och är inte värt att diskutera emot.

Ser du inte att jag är resonabel och faktiskt vill ha en förklaring på stjärnorna i söder? Jag kräver svar från FEare. Dra ur rymdkuken ur arslet och börja kräv riktiga bilder/videos från din rymdreligionen, du med.
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-07-22 kl. 10:34.
Citera
2022-07-22, 10:41
Medlem
Citat:
Är man så lättlurad, att man vill tro på kontrollerad opposition, så är det så och är inte värt att diskutera emot.

Ser du inte att jag är resonabel och faktiskt vill ha en förklaring på stjärnorna i söder? Jag kräver svar från FEare. Dra ur rymdkuken ur arslet och börja kräv riktiga bilder/videos från din rymdreligionen, du med.

Vi börjar med bevis på dina påståenden att allt är fejk.
Vi har ju redan gett dig ofantligt många bilder som du reflexmässigt säger är fejk, dock tror du på en spelfilm och tar den som sanning. Så konsekvent är det minsta du är kompis.

Vad är riktiga bilder? Duger de jag fotat och filmat med mitt egna teleskop eller måste jag bege mig till observatoriet och använda deras utrustning?

Har foto på nästan samtliga planeter i vårt solsystem och en hel del deep space foton också.
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2022-07-22 kl. 10:44.
Citera
2022-07-22, 10:44
Medlem
Citat:

Jaja
Att du orkar hålla på du kommer ju inte med riktiga bevis själv för att jorden är platt inget foto ännu.

Jorden snurrar runt solen det vi

Alla andra planeter är glober ta kikare och kolla och varför skulle då våran glob vara platt då

Fortfarande finns tusentals videor och foton på jorden tagna antingen från månen där flertalet länder varit på och även från austronauter, och satelliter bortförklara dem om du kan

Vissa foton hävdar du är målning men inget svar på det heller.

Vad är anledningen som du säger att det ska fejkas som du säger.

Vilka landytor i haven är inte för oss vi har ju varit överallt.

Vi har varit ute i rymden bevis för att vi inte varit efterfrågas.

Du ger ju inga svar på allt som efterfrågas utan du säger kanske eller så hänvisar du till filmer som inte har nån verklighetsanknytning eller att Nasa skulle ha nån makt eller frimurare.
Eller så visar du från youtube som bortförklaras snabbt genom att dem är så dåliga att dem inte stämmer med verkligheten.
Stjärnorna finns hela tiden.

Fl har ju blivit erbjudna att åka ut så man ser jordens krökning ordentligt men det vägrar dem att göra.
Finns videor på det

Tänker du inte kom ut i verkligheten.

Se en fin solnedgång och se solen lyser på molnens undersida bekräftar ju också att jorden är rund.
Senast redigerad av Eagle5555 2022-07-22 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in