Citat:
Ursprungligen postat av
raggarsvin90
Mattesnorunge: Klart man kan använda tidszoner till att mäta avstånd, väldigt bra. En tidszon motsvarar 360/24=15 grader (skulle gå lika bra att mäta vinkel, men jag har gjort det enkelt och grovhugget för mig, då jag postat 95% via mobil). Avståndet för en tidszon på önskad longitud kan man mäta sig till i tex Google earth (eller den källa man finner trovärdig)
Nu har ingen hävdat att gleason är ett foto. Det är en ritad karta med felaktigheter.
Som ni tjatat om, så håller jag med om att det måste det komma en förklaring på star trails i den södra delen. Det finns alltså videos att man ser just södra korset i Argentina, Sydafrika och Australien, samt att stjärnorna går i en cirkel? Finns ingen rimlig förklaring till det (i FE) vad jag hört och det känns som att man undviker att ta upp cirkeln som stjärnorna skapar under en natt.
Med det sagt så kan jorden absolut vara glob. Helt okej för mig. Det enda jag bestämt hävdat är att ingenting vi fått se av jorden och rymden är riktiga bilder. Kanske jorden är glob, men stillastående? Kanske finns landytor i haven, som inte är för oss? Man kanske inte kan åka ut i rymden (precis som med FE)? Inte vet jag. Finns massvis med alternativ till att det fejkas. Jag har svårt att förstå varför jorden behöver CGIas, om allting skulle förhålla sig precis likadant, så det är uteslutet.
Ett alternativ, som ligger långt bort för mig, skulle ju vara religiöst. Södra korset går inte att förklara logiskt, eftersom det inte är logiskt. Nu kan man inte resonera sig fram till det genom logik, men det går inte heller med skapandet av liv, tid, all materia, eller den perfekta balansen världen har skapat. Det enda "vetenskapliga" svar som ges där är inget mer än en gissning på miljarder, och högst tvivelaktiga.
Kanske frimurareliten bara har gjort det som en "red herring". Ett villospår. Det stämmer vad foliehattarna säger om att allt är fejk, men modellen med globen stämmer ändå.. Leder till dessa oändliga diskussioner, som tar udden av alla andra (verkliga) konspirationer. Se bara vad ämnet skjuter andra under sig, på det här forumet.
Jaja
Att du orkar hålla på du kommer ju inte med riktiga bevis själv för att jorden är platt inget foto ännu.
Jorden snurrar runt solen det vi
Alla andra planeter är glober ta kikare och kolla och varför skulle då våran glob vara platt då
Fortfarande finns tusentals videor och foton på jorden tagna antingen från månen där flertalet länder varit på och även från austronauter, och satelliter bortförklara dem om du kan
Vissa foton hävdar du är målning men inget svar på det heller.
Vad är anledningen som du säger att det ska fejkas som du säger.
Vilka landytor i haven är inte för oss vi har ju varit överallt.
Vi har varit ute i rymden bevis för att vi inte varit efterfrågas.
Du ger ju inga svar på allt som efterfrågas utan du säger kanske eller så hänvisar du till filmer som inte har nån verklighetsanknytning eller att Nasa skulle ha nån makt eller frimurare.
Eller så visar du från youtube som bortförklaras snabbt genom att dem är så dåliga att dem inte stämmer med verkligheten.
Stjärnorna finns hela tiden.
Fl har ju blivit erbjudna att åka ut så man ser jordens krökning ordentligt men det vägrar dem att göra.
Finns videor på det
Tänker du inte kom ut i verkligheten.
Se en fin solnedgång och se solen lyser på molnens undersida bekräftar ju också att jorden är rund.