2022-06-27, 03:26
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om du inte fattar detta så är du helt enkelt en idiot.

De finns alltså inga rimliga argument för. Och således tyder allting på att mänskligheten ägnar sej åt en förkastlig praktik som kommer dömas hårt av eftervärlden.

Vi förstår inte de nu på grund av den gränslösa slapphet, som på grund av feminismen, präglar debatten. Eftersom dessa individer saknar förmåga till rationellt tänkande och förutsättningar för att förstå och diskutera moraliska problem
Senast redigerad av Flickpojken 2022-06-27 kl. 03:33.
Citera
2022-06-27, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vi håller inte med varandra ang om vi har självbestämmande över våra kroppar eller ej. Du tar upp idiotiska ”exempel” och jag talar om för dig att dina ”exempel” är idiotiska.

Lagen är lagen. Inte jag som bestämmer. Du kanske "tycker" att vi har rätt att bestämma över våra egna kroppar. Jag tycker också att vi borde få ha det. Verkligheten är dock inte så.
Citera
2022-06-27, 03:28
Medlem
Citat:
en spermie behöver genomgå stadie och få tillgång till: x, c, g, r, h och f för att kunna bli till att mål: barn
en befruktad äggcell behöver genomgå och få tillgång till c, g, r, h och f för att bli till ett barn
berätta vad är den himmelsvida skillnaden?
Är det möjligen? att spermierna sitter i mäns koppar och inte i kvinnors?

För låt mig gissa...om vi i morgon dag plötsligt kunde uppfinna en omvänd ordning och en kvinna kan befrukta en spermie med ett ägg så att hela kalaset hamnar i mäns kroppar...så hade skällan kring det där "ansvaret" att " se till " etc låtit helt annorlunda.

Återigen bevisar du vilken förvirrad individ du är. Jag sa bara att ett foster inte är samma sak som ett spermie eller ett ägg. Vilket du sa i inlägget du svarade på, samtidigt som du skrek dig hes om skillnaden på barn och foster. Jag sa inget mer och inget mindre.
Citera
2022-06-27, 03:29
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Det är också ganska dekadent men inte lika dekadent som att ha ihjäl sina egna barn för att kunna knulla i fred.

Att helt undslippa fadersansvar blir dessutom ganska svårt juridiskt sett då man är tvingad av staten att hala fram plånboken.

Nej inte ännu

Ja kvinnor borde definitivt göra skäl för begreppet "myndig" och inte gå med på sådant man egentligen inte vill gå med på.
Ett embryo eller foster är inte ett barn. Ledtråd: annars hade inte orden embryo och foster funnits, det hade räckt med barn. En kvinna mördar alltså inte ett barn om hon tar abort. En man överger däremot ett barn när han duckar ansvar och kontakt. Han sårar och skadar en riktig människa för livet. Mycket värre alltså.
Citera
2022-06-27, 03:30
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Om du inte fattar detta så är du helt enkelt en idiot.

Jag har ju hört precis vad du sagt. Jag tror inte du har övertygat någon. Om du hade varit mottaglig så skulle jag kunna lägga fram argumentationen bakom förbudet mot dödstraff och så kunde du jämföra de med ditt resonemang som börjat och slutar med: "så är de bara".
Citera
2022-06-27, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Återigen bevisar du vilken förvirrad individ du är. Jag sa bara att ett foster inte är samma sak som ett spermie eller ett ägg. Vilket du sa i inlägget du svarade på, samtidigt som du skrek dig hes om skillnaden på barn och foster. Jag sa inget mer och inget mindre.

Återigen bevisar du vilken undermålig debattör du är...
du klarar bara personpåhopp och överhuvudtaget inte att bemöta argument.
säger en hel del om din sidas" förvirring".

Jag har inte likställt ett foster med en spermie" din fjant.
jag har använt samma argument någon använde över varför man inte ska få abortera en befruktad äggcell; embryo etc....kring en spermie...

man ska inte få lov abortera en befruktad äggcelll för oj!!! man vet ju inte om denna befruktning kan bli en statsminister....! OM den bara får......

nä precis det vet man heller inte om spermie nr. 44094306493090596. i högra testikeln...OM den bara får....vem fan vet..det kan ju vara en blivande Gud.

samma argument...och på pricken så gott som lika fånigt.
Citera
2022-06-27, 03:34
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
ursäkta men definitioner betyder nu något....barn är något helt annat än ett embryo.
a fact! och inget som någon "intalar sig"
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ett embryo eller foster är inte ett barn. Ledtråd: annars hade inte orden embryo och foster funnits, det hade räckt med barn. En kvinna mördar alltså inte ett barn om hon tar abort.

Ja det är "fakta" att man använder dessa definitioner för att kunna intala sig att man gör något annat än att mörda sina egna barn för att kunna knulla utan preventivmedel.

Citat:
även en befruktad äggcell "ingår i någon kropp som den själv kan bestämma över".
och DNA är nu inte liv. utan bara DNA.
När spermien och äggcellen kombinerats till ett eget liv med separat DNA från både modern och fadern är det ett barn. Om du vill ha ihjäl det för att kunna knulla i fred är det ju ganska dekadent beteende.
Citera
2022-06-27, 03:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag gav exempel som förklarar varför ingen människa har 100% rätt att bestämma över sin egen kropp, stämmer. Vad vill du få sagt?

Vet du vad. Jag ska spara tid och förklara varför jag återigen ber dig att förklara för att du är för korkad för att fatta själv. Du utgår, av oklar anledning som du vägrar att ge, att jag skulle vara emot abort. Jag frågar varför du gör detta eftersom att jag aldrig skrivit det. Tvärtom så har jag flera gånger i tråden sagt att jag är för abort. Men av någon anledning så klarar inte du, merapi eller zurfarn att förstå att man inte automatiskt är emot abort bara för att man påpekar att:
1) floskeln "en kvinna har rätt att bestämma över sin egna kropp" inte har något med abortfrågan att göra.
2) Ingen, varken man eller kvinna, har 100% rätt att bestämma över sin egen kropp.

Av någon anledning så blir det kortslutning i skallen på er och helt plötsligt tror ni att bara för att man påpekar detta så är man någon radikal abortmotståndare. Varför begriper jag inte och får aldrig något svar när jag frågar. Men min gissning är en kombination av bristande intelligens, känsloargument samt icke specifierade diagnoser/psykisk ohälsa.

Ok så du är inte emot abort, då missförstod jag dig, du ville bara påpeka att ingen har 100% rätt att bestämma över sin egen kropp som motargument mot argumentet "kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp".

Jag är inte heller emot abort, jag är nöjd med den svenska abortlagstiftningen. Kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp och därmed rätt att bestämma över fostrets kropp fram till vecka 18.

Så jag tycker att argumentet "kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp" stämmer gällande abort.
Citera
2022-06-27, 03:35
Citat:
Lagen är lagen. Inte jag som bestämmer. Du kanske "tycker" att vi har rätt att bestämma över våra egna kroppar. Jag tycker också att vi borde få ha det. Verkligheten är dock inte så.
Vi har rätt att bestämma över vilka medicinska risker våra kroppar ska utsättas för. Vi har rätt att säja nej till risker, behandlingar och procedurer som kan vara farliga eller psykiskt påfrestande för oss. Abort faller in inom detta.

Vi har däremot inte rätt att kräva att FÅ alla behandlingar vi önskar, pga att sjukvården är subventionerad. Vi har heller inte rätt att kräva att gå nakna offentligt.

Skilj mellan rätt att säga nej och rätt att kräva.
Citera
2022-06-27, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag har ju hört precis vad du sagt. Jag tror inte du har övertygat någon. Om du hade varit mottaglig så skulle jag kunna lägga fram argumentationen bakom förbudet mot dödstraff och så kunde du jämföra de med ditt resonemang som börjat och slutar med: "så är de bara".
citera var jag har skrivit "så är det bara"

Sätt igång, leta upp detta citat från mig tack, eftersom du nu tjatat om at jag ska ha skrivit detta i säkert 10 inlägg vid det här laget.
Citera
2022-06-27, 03:36
Medlem
Argumentet är naturligtvis bullshit. ''Aborträtten'' ska bara gälla vid våldtäkt, när kvinnan inte gett sitt samtycke till samlaget ska hon inte behöva möta konsekvenserna av samlaget. Det förutsätter givetvis att det sker tidigt och där har kvinnan ett ansvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor, liksom män, har rätt att bestämma över sina egna kroppar. Så enkelt.
Det som växer inne i kvinnans kropp är inte hennes kropp utan ett eget liv, det krävdes tillförseln av mannens sädesceller för att orsaka det och det är inte kvinnans kropp.

Citat:
det är hjärnans funktioner som ger foster sin förmåga till eget liv och inget annat.
och hjärnan har inte uppnått de mest vitala funktionerna som ett eget mänskligt liv behöver före vecka 18.
Fel och det är ett cirkelresonemang. Hjärnans existens är helt beroende av hjärtat, hjärnan har inget medvetande utan hjärtat eller övriga vitala funktioner i kroppen och kan därför inte bara på egen hand definieras som liv.

Det är också en avgörande skillnad på avsluta ett liv som utvecklas mot medvetande(där hjärtat har en central roll ) och ett liv som inte längre kommer att kunna hysa medvetande (koma, hjärndöd). Det är skillnaden mellan mord och barmhärtighet.
Senast redigerad av Omnik 2022-06-27 kl. 03:41.
Citera
2022-06-27, 03:36
Medlem
Citat:
Återigen bevisar du vilken undermålig debattör du är...
du klarar bara personpåhopp och överhuvudtaget inte att bemöta argument.
säger en hel del om din sidas" förvirring".

Jag har inte likställt ett foster med en spermie" din fjant.
jag har använt samma argument någon använde över varför man inte ska få abortera en befruktad äggcell; embryo etc....kring en spermie...

man ska inte få lov abortera en befruktad äggcelll för oj!!! man vet ju inte om denna befruktning kan bli en statsminister....! OM den bara får......

nä precis det vet man heller inte om spermie nr. 44094306493090596. i högra testikeln...OM den bara får....vem fan vet..det kan ju vara en blivande Gud.

samma argument...och på pricken så gott som lika fånigt.

Exakt. En spermie eller ett ägg är inte samma sak som ett foster och får därför inte att jämföra. Bra att vi är överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in