Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Läs ditt inlägg #99 igen. Gav du eller gav du inte exempel på när människor inte har rätt att bestämma över sin egen kropp?
Vi får börja där eftersom du har begynnande demens.
Jag gav exempel som förklarar varför ingen människa har 100% rätt att bestämma över sin egen kropp, stämmer. Vad vill du få sagt?
Vet du vad. Jag ska spara tid och förklara varför jag återigen ber dig att förklara för att du är för korkad för att fatta själv. Du utgår, av oklar anledning som du vägrar att ge, att jag skulle vara emot abort. Jag frågar varför du gör detta eftersom att jag aldrig skrivit det. Tvärtom så har jag flera gånger i tråden sagt att jag är för abort. Men av någon anledning så klarar inte du, merapi eller zurfarn att förstå att man inte automatiskt är emot abort bara för att man påpekar att:
1) floskeln "en kvinna har rätt att bestämma över sin egna kropp" inte har något med abortfrågan att göra.
2) Ingen, varken man eller kvinna, har 100% rätt att bestämma över sin egen kropp.
Av någon anledning så blir det kortslutning i skallen på er och helt plötsligt tror ni att bara för att man påpekar detta så är man någon radikal abortmotståndare. Varför begriper jag inte och får aldrig något svar när jag frågar. Men min gissning är en kombination av bristande intelligens, känsloargument samt icke specifierade diagnoser/psykisk ohälsa.