2022-06-27, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du gav en massa exempel på när en människa inte har rätt att bestämma över sin egen kropp.

Varför tänker du dig då att ett foster som inte ens är en människa ska ha rätt att bestämma över sin egen kropp?

När har jag sagt det? Är det inte nu så att du i ditt förvirrade tillstånd har, helt utan grund, placerat mig i ett fack och tillskrivit mig åsikter jag varken har eller har uttryckt? Gör en rationell och logisk människa så? Eller låter det mer som en förvirrad, rabiat känslomänniska som ser fiender där inga finns?
Citera
2022-06-27, 03:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Nej inte ännu

Ja kvinnor borde definitivt göra skäl för begreppet "myndig" och inte gå med på sådant man egentligen inte vill gå med på.

Jo det har varit olagligt länge.

Ja män också.
Citera
2022-06-27, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej barn har du efter en födsel. Aborter gäller överhuvudtaget inte barn.
Förhåll dig fasen sakligt till vad du diskuterar.

Ingen vet vad dens könsceller hade blivit för något om nu OM varit.
Ska vi då tvinga alla män att se till att alla deras spermier får möte ett ägg och bli ett barn?
med samma tramsiga argument för att man itu e kan veta om det blir en statsminister OM det får utveckla sig ...

Som du själv påpekade så är det skillnad på barn och foster. En spermie är inte att jämföra med ett foster. I så fall skulle varje mens vara en abort. Förhåll dig själv sakligt istället för att kasta sten i glashus.

Förövrigt har jag inget med eran diskussion att göra, men du framstår som oseriös när du gör samma sak du anklagar den andre för att göra.
Citera
2022-06-27, 03:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
När har jag sagt det? Är det inte nu så att du i ditt förvirrade tillstånd har, helt utan grund, placerat mig i ett fack och tillskrivit mig åsikter jag varken har eller har uttryckt? Gör en rationell och logisk människa så? Eller låter det mer som en förvirrad, rabiat känslomänniska som ser fiender där inga finns?

Läs ditt inlägg #99 igen. Gav du eller gav du inte exempel på när människor inte har rätt att bestämma över sin egen kropp?

Vi får börja där eftersom du har begynnande demens.
Citera
2022-06-27, 03:19
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej barn har du efter en födsel. Aborter gäller överhuvudtaget inte barn.
Förhåll dig fasen sakligt till vad du diskuterar.
Det är bara definitioner man intalar sig för att försöka hitta ett kryphål från det faktum att man mördar sina egna barn för att kunna knulla utan preventivmedel.

Citat:
Ska vi då tvinga alla män att se till att alla deras spermier får möte ett ägg och bli ett barn?
med samma tramsiga argument för att man itu e kan veta om det blir en statsminister OM det får utveckla sig ...
Nej, både spermier och ägg innehåller bara bärarens eget DNA och ingår således i deras egen kropp som de själv bestämmer över.

Citat:
Jo det har varit olagligt länge.
Nej, man har bytt namn på det till "abort" för att kunna intala sig att man inte gör något förfärligt.
Citera
2022-06-27, 03:19
Medlem
Flickpojkens avatar
Som sagt var finns de för argument för abort? Och hur kan kvinnans rätt till den egna kroppen utgöra ett argument för abort?

Detta är de enda argumentet som presenteras i offentligheten men ingen har någonsin lyckats förklara vad de betyder. Eller på vilket sätt de är relevant.
Citera
2022-06-27, 03:21
Medlem
Citat:
Som du själv påpekade så är det skillnad på barn och foster. En spermie är inte att jämföra med ett foster. I så fall skulle varje mens vara en abort. Förhåll dig själv sakligt istället för att kasta sten i glashus.

Förövrigt har jag inget med eran diskussion att göra, men du framstår som oseriös när du gör samma sak du anklagar den andre för att göra.
en spermie behöver genomgå stadie och få tillgång till: x, c, g, r, h och f för att kunna bli till att mål: barn
en befruktad äggcell behöver genomgå och få tillgång till c, g, r, h och f för att bli till ett barn
berätta vad är den himmelsvida skillnaden?
Är det möjligen? att spermierna sitter i mäns koppar och inte i kvinnors?

För låt mig gissa...om vi i morgon dag plötsligt kunde uppfinna en omvänd ordning och en kvinna kan befrukta en spermie med ett ägg så att hela kalaset hamnar i mäns kroppar...så hade skällan kring det där "ansvaret" att " se till " etc låtit helt annorlunda.
Citera
2022-06-27, 03:25
Citat:
Har svårt att se hur vi inte håller med varandra? Eller i så fall om vad? Du pratar om saker som inte har något med mina inlägg att göra och jag påpekar detta?
Vi håller inte med varandra ang om vi har självbestämmande över våra kroppar eller ej. Du tar upp idiotiska ”exempel” och jag talar om för dig att dina ”exempel” är idiotiska.
Citera
Medlem
Citat:
Det är bara definitioner man intalar sig för att försöka hitta ett kryphål från det faktum att man mördar sina egna barn för att kunna knulla utan preventivmedel.

Nej, både spermier och ägg innehåller bara bärarens eget DNA och ingår således i deras egen kropp som de själv bestämmer över.

Nej, man har bytt namn på det till "abort" för att kunna intala sig att man inte gör något förfärligt.

ursäkta men definitioner betyder nu något....barn är något helt annat än ett embryo.
a fact! och inget som någon "intalar sig"

Det är snarare din sort som försöker intala andra något med ert evinnerliga tjatande om "mördande av barn". En medvetet vilseledande lögn.

även en befruktad äggcell "ingår i någon kropp som den själv kan bestämma över".
och DNA är nu inte liv. utan bara DNA.
Du finner DNA i princip överallt...i hårstrån, i skelett etc etc.. är detta då liv ?
nä just det.
Senast redigerad av Merapi 2022-06-27 kl. 03:28.
Citera
Medlem
Citat:
Läs ditt inlägg #99 igen. Gav du eller gav du inte exempel på när människor inte har rätt att bestämma över sin egen kropp?

Vi får börja där eftersom du har begynnande demens.

Jag gav exempel som förklarar varför ingen människa har 100% rätt att bestämma över sin egen kropp, stämmer. Vad vill du få sagt?

Vet du vad. Jag ska spara tid och förklara varför jag återigen ber dig att förklara för att du är för korkad för att fatta själv. Du utgår, av oklar anledning som du vägrar att ge, att jag skulle vara emot abort. Jag frågar varför du gör detta eftersom att jag aldrig skrivit det. Tvärtom så har jag flera gånger i tråden sagt att jag är för abort. Men av någon anledning så klarar inte du, merapi eller zurfarn att förstå att man inte automatiskt är emot abort bara för att man påpekar att:
1) floskeln "en kvinna har rätt att bestämma över sin egna kropp" inte har något med abortfrågan att göra.
2) Ingen, varken man eller kvinna, har 100% rätt att bestämma över sin egen kropp.

Av någon anledning så blir det kortslutning i skallen på er och helt plötsligt tror ni att bara för att man påpekar detta så är man någon radikal abortmotståndare. Varför begriper jag inte och får aldrig något svar när jag frågar. Men min gissning är en kombination av bristande intelligens, känsloargument samt icke specifierade diagnoser/psykisk ohälsa.
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Nja den tolkningen är du tämligen ensam om, iaf i Sverige. Kanske inte i arabländerna och liknande låglöneländer.
Citera
2022-06-27, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Som sagt var finns de för argument för abort? Och hur kan kvinnans rätt till den egna kroppen utgöra ett argument för abort?

Detta är de enda argumentet som presenteras i offentligheten men ingen har någonsin lyckats förklara vad de betyder. Eller på vilket sätt de är relevant.

Om du inte fattar detta så är du helt enkelt en idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in