2022-06-27, 02:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Det har du inte. Du kan få fängelse för att röka en blomma eller äta en svamp. Du kan bli tvångsomhändertagen om du försöker begå självmord. Dödshjälp är olagligt. Staten investerar mycket i dig tills dagen du börjar jobba, de förväntar sig att få avbetalning på sin investering. Du får inte själv välja vilken behandling du ska få om du blir sjuk och lever med kronisk smärta eller får cellgift/chemo etc. Det är en mening som känns bra att säga, men tyvärr är verkligheten inte så. Dessvärre äger staten din kropp och ditt liv, du har bara en del friheter som de tillåter dig att ha, men som begränsas och enkelt kan dras in.

Så om människor behandlas såhär varför förväntar du dig då att ett foster som inte ens är en människa ska behandlas bättre?
Citera
2022-06-27, 02:56
Medlem
Citat:
Du är ju korkad på riktigt. Du förstår ju varken vad jag skriver eller vad du själv skriver.
jag förstår utmärkt vad jag skriver. så problemt härvidlag är nog helt ditt.
Citera
2022-06-27, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så om människor behandlas såhär varför förväntar du dig då ett foster som inte ens är en människa ska behandlas bättre?

Nu förstår jag inte riktigt? Vad försöker du få sagt?
Citera
2022-06-27, 02:58
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hur dekadent är det att som farsa överge sin avkomma och vägra ta ansvar för avkomman?
Det är också ganska dekadent men inte lika dekadent som att ha ihjäl sina egna barn för att kunna knulla i fred.

Att helt undslippa fadersansvar blir dessutom ganska svårt juridiskt sett då man är tvingad av staten att hala fram plånboken.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är olagligt att mörda sina ungar/barn.
Nej inte ännu
Citat:
Ja många män säger att ligga med kondom är som att äta kola med pappret på. Dålig attityd om man är emot abort eller inte vill bli förälder.
Ja kvinnor borde definitivt göra skäl för begreppet "myndig" och inte gå med på sådant man egentligen inte vill gå med på.
Citera
2022-06-27, 02:58
Medlem
Sesuss avatar
-
100%
Filosofiskt håller jag med dig men praktiskt är jag för abort till 15 års ålder.
Citera
2022-06-27, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag håller inte med. Första hjärtslagen kommer vecka 6 och man kan se foster då. https://minheltvanligavardag.blogg.s...tober/6-9.html
vecka 6 har du inget foster du har ett embryo.
och jag har ingenstans hävdat att man inte skulle kunna "se" det då.
kan du se typ 8 mm? jepp...alltså kan du "se" ett embryo i vecka 6 och 7.
Senast redigerad av Merapi 2022-06-27 kl. 03:04.
Citera
2022-06-27, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Det är också ganska dekadent men inte lika dekadent som att ha ihjäl sina egna barn för att kunna knulla i fred.

Att helt undslippa fadersansvar blir dessutom ganska svårt juridiskt sett då man är tvingad av staten att hala fram plånboken.

Nej inte ännu

Ja kvinnor borde definitivt göra skäl för begreppet "myndig" och inte gå med på sådant man egentligen inte vill gå med på.
vem har ihjäl sina barn? för att få knulla?

INGEN har någon som helst laglig rätt att döda barn, aborter gäller embryon och tidiga foster och inte barn.
Citera
2022-06-27, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Du har stött på en vänsterextrem feminist med rabies.
Lycka till med att försöka få henne att se utanför sitt stinkande underliv.

Har stött på henne tidigare. Gissningsvis någon diagnos kombinerat med lågt intellekt. Försöker ibland att diskutera i god tro men av någon anledning så tror hon att alla som inte tycker exakt som henne tillhör någon extrem motpol.
Citera
2022-06-27, 03:07
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
vem har ihjäl sina barn? för att få knulla?

INGEN har någon som helst laglig rätt att döda barn, aborter gäller embryon och tidiga foster och inte barn.
De är dina barn. Du vet inte om det liv som du avslutar skulle ha blivit statsminister eller den som kommer på botemedlet mot cancer. Om man är så blåst att man har ihjäl sitt barn så var det dock nog bara en framtida pundare man avslutade, så man kanske kan knulla på med gott samvete ändå
Citera
2022-06-27, 03:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det har du inte. Du kan få fängelse för att röka en blomma eller äta en svamp. Du kan bli tvångsomhändertagen om du försöker begå självmord. Dödshjälp är olagligt. Staten investerar mycket i dig tills dagen du börjar jobba, de förväntar sig att få avbetalning på sin investering. Du får inte själv välja vilken behandling du ska få om du blir sjuk och lever med kronisk smärta eller får cellgift/chemo etc. Det är en mening som känns bra att säga, men tyvärr är verkligheten inte så. Dessvärre äger staten din kropp och ditt liv, du har bara en del friheter som de tillåter dig att ha, men som begränsas och enkelt kan dras in.

Citat:
Nu förstår jag inte riktigt? Vad försöker du få sagt?

Du gav en massa exempel på när en människa inte har rätt att bestämma över sin egen kropp.

Varför tänker du dig då att ett foster som inte ens är en människa ska ha rätt att bestämma över sin egen kropp?
Citera
2022-06-27, 03:11
Medlem
Flickpojkens avatar
Vi borde återgå till ämnet och diskutera de hela som män. Tanterna i tråden verkar sakna den interkulturella förmågan att diskutera moralfrågor.

Som sagt jag är verkligen glad att viktiga frågor som dödshjälp och dödstraff inte behandlas med samma interkulturella slapphet som abort, konsbyte osv. Vi har svaret nu på varför de ser ut som de gör i dessa frågor.
Senast redigerad av Flickpojken 2022-06-27 kl. 03:16.
Citera
2022-06-27, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
De är dina barn. Du vet inte om det liv som du avslutar skulle ha blivit statsminister eller den som kommer på botemedlet mot cancer. Om man är så blåst att man har ihjäl sitt barn så var det dock nog bara en framtida pundare man avslutade, så man kanske kan knulla på med gott samvete ändå

nej barn har du efter en födsel. Aborter gäller överhuvudtaget inte barn.
Förhåll dig fasen sakligt till vad du diskuterar.

Ingen vet vad dens könsceller hade blivit för något om nu OM varit.
Ska vi då tvinga alla män att se till att alla deras spermier får möte ett ägg och bli ett barn?
med samma tramsiga argument för att man itu e kan veta om det blir en statsminister OM det får utveckla sig ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in