2022-06-27, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
blir du påtvingad att äta din blomma eller din svamp?
Blir du påtvingad dödshjälp?

DÄR ligger bestämmanderätten och inte att du inte får något av detta.
även om jag personligen är för att folk som behöver ska kunna få dödshjälp.

Rätten bestämma om man ska utveckla foster eller inte i sin mage är verkligen ingen jävla "floskel".

Men? vi kanska ska förbjuda människor rätten att plocka ut benikemaskar ur tarmarna också?
Det är ju liv!!! faktiskt betydligt mer utvecklat sådant än någonsin ett mänsklig embryo hunnit bli.

Nej staten äger inte alls din kropp.

nej jag sätter inte likhetstecken mellan abort och plånbok...jag har skrivit detta. nu 3 ggr , när ska det gå in?

Jag går inte med på din uppställning helt enkelt. det är överhuvudtaget inte en korrekt liknelse.
och är den inte korrekt...hur fan ska jag då kunna svara på den.

Du är ju korkad på riktigt. Du förstår ju varken vad jag skriver eller vad du själv skriver.
Citera
2022-06-27, 02:49
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Opiater är mycket dyrare än alternativen som man ej erbjuds eller kan välja. Både för patient, samhälle och att tillverka.
Här märker jag ju att du inte har någon koll på varken vad som diskuteras eller vad du själv uttalar dig om.

Jag har aldrig sagt att man ska ta bort aborträtten. Jag är för abort. Hur snurrig är du? Läser du ens vad jag skriver eller hoppar du bara in i ren affekt utan att ha koll på vad som diskuteras?
Den totala kostnaden behöver inte vara lägre. Opiater är beroendeframkallande och det kommer med en kostnad.

Bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag påstod inte att det är en ursäkt bara för andra gör det.

Jo vi äter bebisar. Kalvar och lamm äts frekvent. De är mer utvecklade och medvetna än foster, vilket foster som helst, i vecka 7.

Herregud, jag snackar om människor. Vi måste äta djur för att överleva.
Citera
Medlem
FlashbackGods avatar
Jag tycker man borde få göra abort om man blir våldtagen eller liknande. Men utan preventivmedel får dom ge fan i att knulla. Abort är inhumant.

Googlade dock detta "P-piller är ett mycket säkert preventivmedel. Rätt använt skyddar kombinerade p-piller till 99,7 procent och minipiller till 96-99 procent."

Så om man nu skulle bli gravid fast man käkar p-piller osv. då vet jag inte hur den rätta lösningen skulle vara. Jo nu vet jag, tjejen får ge killen en kondom. Eller bli redo att med en liten chans bli gravid.
Citera
2022-06-27, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Den totala kostnaden behöver inte vara lägre. Opiater är beroendeframkallande och det kommer med en kostnad.

Du hänger inte alls med på vad som diskuteras eller vad jag skriver.

]
Citera
2022-06-27, 02:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är inte provocerande. Saken är den att det påpekas att
1) ingen har 100% rätt att bestämma över sin egen kropp, se mina tidigare inlägg
2) floskeln i sig har inget med abortfrågan att göra, det är en floskel som gör hela diskussionen oseriös.

Kvinnor, liksom män, har rätt att bestämma över sina egna kroppar. Så enkelt.
Citera
2022-06-27, 02:51
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Det är ganska dekadent beteende att mörda sina egna ungar för att kunna knulla runt utan preventivmedel, men alla har ju sina prioriteringar uppenbarligen
Hur dekadent är det att som farsa överge sin avkomma och vägra ta ansvar för avkomman?
Citera
2022-06-27, 02:53
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Du hänger inte alls med på vad som diskuteras eller vad jag skriver.

]
Alla som inte håller med dig ”hänger inte med”?

Citera
2022-06-27, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor, liksom män, har rätt att bestämma över sina egna kroppar. Så enkelt.

Det har du inte. Du kan få fängelse för att röka en blomma eller äta en svamp. Du kan bli tvångsomhändertagen om du försöker begå självmord. Dödshjälp är olagligt. Staten investerar mycket i dig tills dagen du börjar jobba, de förväntar sig att få avbetalning på sin investering. Du får inte själv välja vilken behandling du ska få om du blir sjuk och lever med kronisk smärta eller får cellgift/chemo etc. Det är en mening som känns bra att säga, men tyvärr är verkligheten inte så. Dessvärre äger staten din kropp och ditt liv, du har bara en del friheter som de tillåter dig att ha, men som begränsas och enkelt kan dras in.
Citera
2022-06-27, 02:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Det är ganska dekadent beteende att mörda sina egna ungar för att kunna knulla runt utan preventivmedel, men alla har ju sina prioriteringar uppenbarligen

Det är olagligt att mörda sina ungar/barn.

Ja många män säger att ligga med kondom är som att äta kola med pappret på. Dålig attityd om man är emot abort eller inte vill bli förälder.
Citera
2022-06-27, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Alla som inte håller med dig ”hänger inte med”?

Har svårt att se hur vi inte håller med varandra? Eller i så fall om vad? Du pratar om saker som inte har något med mina inlägg att göra och jag påpekar detta?
Citera
2022-06-27, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag håller inte med. Första hjärtslagen kommer vecka 6 och man kan se foster då. https://minheltvanligavardag.blogg.s...tober/6-9.html
suck...tänker du med hjärtat?
sköter hjärtat någon annan vital funktion än att som en muskel pumpa runt blod?

läkare kan plocka ut ditt hjärta och stå och betrakta det medans det slår upphängd i en krok alldeles ensamt...är det då ett liv? för att det pumpar?
Du kan ersätta hjärtats funktion med en pacemaker.

Att hjärtslag skulle ge betydelsen "liv" är ju fan absurt och kommer från nån forntida religiös romantisk övertygelse utan minsta vetenskaplig bäring.

det är hjärnans funktioner som ger foster sin förmåga till eget liv och inget annat.
och hjärnan har inte uppnått de mest vitala funktionerna som ett eget mänskligt liv behöver före vecka 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in