2022-06-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugi-Mutou
Krogen är väl absolut bäst för det så det är väl bara synd man inte varit intresserad av att festa och supa skallen av sig eller intresserad av ons.

Ja alltså, hade man bara suttit hemma hade man väl inte lyckats.

Jag skulle ju kunna få många matchningar på Tinder, men det känns bara inte intressant. Tinder är mer för sex än vad krogen är.
Alla mina kompisar har jag i princip lärt känna på krogen/fest också.
Man kan gå dit för att umgås, och inte bara för att leta förhållande eller sex.
Citera
2022-06-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Ja alltså, hade man bara suttit hemma hade man väl inte lyckats.

Jag skulle ju kunna få många matchningar på Tinder, men det känns bara inte intressant. Tinder är mer för sex än vad krogen är.
Alla mina kompisar har jag i princip lärt känna på krogen/fest också.
Man kan gå dit för att umgås, och inte bara för att leta förhållande eller sex.
Nej, sitter man bara hemma utan att gå ut kommer man aldrig lyckas speciellt om man skulle vara för ful för Tinder och andra dejtingappar.

Kan vara så att Tinder är mer för sex än vad krogen är nuförtiden. Jag har aldrig haft så stort intresse av att festa så jag vet inte hur läget ser ut nu bara hur det har sett ut förut.
Visst kan man gå på krogen/fest enbart för att vilja lära känna folk och få nya kompisar utan något intresse av sex eller förhållande men då krävs det att man gillar att dricka som sagt.
Senast redigerad av Yugi-Mutou 2022-06-22 kl. 19:01.
Citera
2022-06-22, 18:56
Bannlyst
Tinder är fan störda som stänger av folk för ingenting. Hur fan blir man av med denna fejkban som de tycks ha lagt på mig?
Varför stänger tinder av användare? Nån som kan förklara? Och hur fan får man tillbaka sitt konto?
Citera
2022-06-22, 19:00
Medlem
Citat:
Nej, sitter man bara hemma utan att gå ut kommer man aldrig lyckas speciellt om man är för ful för Tinder och andra dejtingappar.

Kan vara så att Tinder är mer för sex än vad krogen är nuförtiden. Jag har aldrig haft så stort intresse av att festa så jag vet inte hur läget ser ut nu bara hur det har sett ut förut.
Visst kan man gå på krogen/fest enbart för att vilja lära känna folk och få nya kompisar utan något intresse av sex eller förhållande men då krävs det att man gillar att dricka som sagt.

Jag var på krogen två gånger i veckan när jag var yngre. Det var alltid någon kille som bjöd ut på dejt och sånt.
Sedan när jag tappade intresset att gå på krogen så blev det svårare.

Jag testade Tinder sedan och fick massa matchningar där. Var på några dejter. Det var inte lika roligt med Tinder, vissa vill ju sitta chatta hela dagarna, jag gillar inte ens sånt.
Citera
2022-06-22, 19:24
Medlem
Citat:
Jag var på krogen två gånger i veckan när jag var yngre. Det var alltid någon kille som bjöd ut på dejt och sånt.
Sedan när jag tappade intresset att gå på krogen så blev det svårare.

Jag testade Tinder sedan och fick massa matchningar där. Var på några dejter. Det var inte lika roligt med Tinder, vissa vill ju sitta chatta hela dagarna, jag gillar inte ens sånt.
Ja, är man en tjej på krogen och speciellt en snygg tjej är det inte så konstigt massa killar bjuder ut på dejt varje gång man går ut.
Att det blir svårt att träffa folk utanför krogen känns ganska självklart då det känns som ett standardställe att umgås med folk.

Trodde man ville träffa den man matchade med på Tinder så fort det gick och inte chatta hela dagarna.
Nej, alla gillar ju inte att skriva en massa.
Citera
2022-06-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ja, är man en tjej på krogen och speciellt en snygg tjej är det inte så konstigt massa killar bjuder ut på dejt varje gång man går ut.
Att det blir svårt att träffa folk utanför krogen känns ganska självklart då det känns som ett standardställe att umgås med folk.

Trodde man ville träffa den man matchade med på Tinder så fort det gick och inte chatta hela dagarna.
Ja, att man hellre vill ses än att chatta känns väl inte så konstigt tänker jag.

Precis. Så jag har aldrig upplevt krogen som något ställe där folk går ut för att få sex.

Däremot på Tinder sitter de desperata killarna och försöker få sex.
Som inlägget ovan han som skrev han var ful men vill få sex genom tinder.

Jag är inte ens ute efter sex; men hade jag varit det hade det ju varit självklart att jag hade tagit snyggaste killen jag kunde få, vare sig det gäller krogen eller tinder. Det skulle alla. Varför skulle man ta den fulaste killen om man bara var ute efter sex? Det låter helt orimligt.
Citera
2022-06-22, 20:07
Medlem
Citat:
Precis. Så jag har aldrig upplevt krogen som något ställe där folk går ut för att få sex.

Däremot på Tinder sitter de desperata killarna och försöker få sex.
Som inlägget ovan han som skrev han var ful men vill få sex genom tinder.

Jag är inte ens ute efter sex; men hade jag varit det hade det ju varit självklart att jag hade tagit snyggaste killen jag kunde få, vare sig det gäller krogen eller tinder. Det skulle alla. Varför skulle man ta den fulaste killen om man bara var ute efter sex? Det låter helt orimligt.

Beror väl kanske i så fall på var man bor. I Stockholm kan jag tänka mig att folk kan gå till krogen för att ha ons än i en mindre stad som tex Uppsala.

Ja, att de sitter desperata killar på Tinder har man ju hört då de tydligen väljer att sex med kvinnor de tycker är feta och fula.

Det är väl klart att man vill ha den snyggaste tjejen/killen man kan få om man enbart är ute efter sex.
Ja, är man snygg är det ju helt orimligt att ta en ful person att ha sex med så att en ful person inte skulle lyckas på Tinder då är väl inte så konstigt och då får man ju leta på andra ställen ist för att fortsätta tro att de snygga på Tinder kommer välja en trots man är ful.
Citera
2022-06-22, 21:37
Medlem
Citat:
Beror väl kanske i så fall på var man bor. I Stockholm kan jag tänka mig att folk kan gå till krogen för att ha ons än i en mindre stad som tex Uppsala.

Ja, att de sitter desperata killar på Tinder har man ju hört då de tydligen väljer att sex med kvinnor de tycker är feta och fula.

Det är väl klart att man vill ha den snyggaste tjejen/killen man kan få om man enbart är ute efter sex.
Ja, är man snygg är det ju helt orimligt att ta en ful person att ha sex med så att en ful person inte skulle lyckas på Tinder då är väl inte så konstigt och då får man ju leta på andra ställen ist för att fortsätta tro att de snygga på Tinder kommer välja en trots man är ful.

Ja och även om man är ute efter förhållande på tinder så väljer man de snyggaste eftersom det inte finns något annat än bilderna att gå på. Så det blir en självklarhet.

Är lite annat på krogen där man märker av personlighet och grejer. Då kan man bli sugen på en dejt om han är trevlig och allt sånt. Sånt kan man ju inte veta på tinder, varken utifrån bilderna eller presentationen.

På tinder kan man bli besviken sedan när man har dejt. Så blir det aldrig när man ordnat dejt via krogen, där märker man direkt om det är en kille man är intresserad av.
Citera
2022-06-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ja och även om man är ute efter förhållande på tinder så väljer man de snyggaste eftersom det inte finns något annat än bilderna att gå på. Så det blir en självklarhet.

Är lite annat på krogen där man märker av personlighet och grejer. Då kan man bli sugen på en dejt om han är trevlig och allt sånt. Sånt kan man ju inte veta på tinder, varken utifrån bilderna eller presentationen.

På tinder kan man bli besviken sedan när man har dejt. Så blir det aldrig när man ordnat dejt via krogen, där märker man direkt om det är en kille man är intresserad av.
Jo men precis man väljer ju även de snyggaste på Tinder även om man letar efter förhållande då det bara är bilder man har att gå efter så även där har de fulaste ingen chans.

Ja asså, när man är på krogen är det ju klart man märker av personligheten direkt och kan därför bli sugen på dejt om man känner att man klickar. Vilket man inte kan veta på Tinder som du säger.

Ja, det låter ju rimligt att man kan bli besviken på tinderdejten men inte när man ordnar dejt via krogen då man märker direkt om det är någon man är intresserad av.
Så ja, om man inte lyckas på tinder så får man ju börja leta på andra ställen istället såsom krogen där man har större chans för att lyckas.
Citera
2022-06-22, 23:00
Medlem
FÖr 7 år sen fick jag knappt några matchningar, men idag när jag laddade upp ett konto igen med några halvdassiga selfies fick jag knappt 300 matchningar på några timmar och det var bra kvalite på tjejerna. Snygga, söta och fina. Tjejerna skrev och höll igång konversationen. På nån månad hann jag ligga med 7 tjejer men då låg jag i med 2-3 dejter i veckan. Men nu har jag en tjej från tinder som jag fortfarande dejtar.

Det måste ju vara för att tinder blivit mer populärt och att det är fler som använder det?
Citera
2022-06-22, 23:26
Medlem
Citat:
Jo men precis man väljer ju även de snyggaste på Tinder även om man letar efter förhållande då det bara är bilder man har att gå efter så även där har de fulaste ingen chans.

Ja asså, när man är på krogen är det ju klart man märker av personligheten direkt och kan därför bli sugen på dejt om man känner att man klickar. Vilket man inte kan veta på Tinder som du säger.

Ja, det låter ju rimligt att man kan bli besviken på tinderdejten men inte när man ordnar dejt via krogen då man märker direkt om det är någon man är intresserad av.
Så ja, om man inte lyckas på tinder så får man ju börja leta på andra ställen istället såsom krogen där man har större chans för att lyckas.

Exakt. Sedan sitter män som är långt under medel i skalan som är ute efter sex och likear snygga tjejer och tror att man ska likea tillbaka.

Många medelmän har raggat på mig ute på krogen och varit trevlig och vill bjuda ut en på dejt och då har man sagt ja.
Jag brukade också ragga på killar när jag gick på krogen så att jag fick killarna jag helst ville ha.

På tinder blev jag besviken alla dejterna.
Det är dessutom pinsamt. Man vill väl inte att någon arbetskamrat ska få upp en på tinder.
Jag tycker det känns lite losersktigt om man är över 23 år att sitta hänga på Tinder.

Så när man matchar med någon så frågar killarna efter snap.
Man bara nej jag är inget barn så jag sysslar inte med sådana tönterier. Man tappar intresset för den "mannen" direkt.

Jag rekommendera krogen. Det är där ni lyckas som en medelkille med bra personlighet.
Ful med dålig personlighet lyckas såklart ingenstans.
Citera
2022-06-22, 23:59
Medlem
Citat:
Exakt. Sedan sitter män som är långt under medel i skalan som är ute efter sex och likear snygga tjejer och tror att man ska likea tillbaka.

Många medelmän har raggat på mig ute på krogen och varit trevlig och vill bjuda ut en på dejt och då har man sagt ja.
Jag brukade också ragga på killar när jag gick på krogen så att jag fick killarna jag helst ville ha.

På tinder blev jag besviken alla dejterna.
Det är dessutom pinsamt. Man vill väl inte att någon arbetskamrat ska få upp en på tinder.
Jag tycker det känns lite losersktigt om man är över 23 år att sitta hänga på Tinder.

Så när man matchar med någon så frågar killarna efter snap.
Man bara nej jag är inget barn så jag sysslar inte med sådana tönterier. Man tappar intresset för den "mannen" direkt.

Jag rekommendera krogen. Det är där ni lyckas som en medelkille med bra personlighet.
Ful med dålig personlighet lyckas såklart ingenstans.
Ja du, att killar långt under medel tror att snygga kvinnor ska likea tillbaka är lite lustigt.

Precis, är man bara trevlig mot en snygg kvinna på krogen och har bra personlighet så kan man få chans till dejt även om man skulle vara medel jämfört med henne.
Ja, är väl nästan så för att vara säker på att få den man vill ha även om det såklart är killar som ska göra jobbet med att visa intresse och ta för sig.

Kan hålla med om att det skulle vara pinsamt om någon man känner skulle få upp en på Tinder.
Loseraktigt vet jag väl inte, men något fel är det väl om man hänger där ist för irl.

Lol snap slutade man väl när man var typ 14-16. Finns det dem som fortfarande använder det över den åldern?
Lite töntigt faktiskt. Instagram och Facebook kan jag tycka likadant om.

Jepp, är man medelkille med bra personlighet så lyckas man där och som du säger har man dålig personlighet och dessutom är ful så lyckas man ingenstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in